بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان
سیر تحول CRM
مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی
مزاياي بکارگيري سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري
اهداف CRM از ديدگاه انديشمندان
پیاده سازی crm در سازمان
دلایل شکست یک سیستم CRM
عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
پایان نامه در مورد مدیریت ارتباط با مشتری
رفتن به سایت اصلی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت
بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان
هدف از این پژوهش بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان صورت جامع و کامل می باشد
چالش هاي اجرايي CRM بطور کلی یکی از مهمترین دلایلی که سازمانها از برنامههای کاربردی در سازمان استفاده میکنند، به دست آوردن و حفظ بلندمدت مشتری و ارزشگذاری برای وی میباشد که “مدیریت ارتباط با مشتری” نامیده میشود. برنامههای کاربردیCRM میتواند برای پشتیبانی از کل فرایندهای مشتریمدار (Customer- Centric) در سازمانها، در هر اندازه و سطحی شامل بازاریابی، فروش و خدمات مشتری استفاده شود. امروزه به منظور حفظ قدرت رقابتی، همه سازمانها به دنبال راهی برای توسعه، حفظ و نگهداری، پایداری، دقت و مجموعه بهنگامی از مشتری، محصول، اطلاعات و خدمات در طول مدت بازاریابی و فروش، خدمات، پشتیبانی و واحدهای توسعه محصول میباشند که بر CRM استوار هستند.
چاشهای اجرای CRM به قرار زیر است :
الف) هزینه راهاندازی اولیه
هزینة راهاندازی اولیه، یکی از چالشهای CRM محسوب میشود. ممکن است سازمانها بر روی ابزارهای کاربردی مدیریت مشتری، مقادیر زیادی سرمایهگذاری کرده باشند. از آنجا که ممکن است بعضی از این ابزارها کاربردی اختصاصی داشته باشند، به سختی میتوان آنها را در بخشهای مختلف به اشتراک گذارد.
ب) ابزارهای کاربردی یکپارچه
سازمانها به ابزارهای کاربردی یکپارچهای نیاز دارند که بر اساس چرخههای حیات مشتری و تعاملات صورت گرفته با مشتری ایجاد شده باشد. سازمانهایی که به مدیریت تعاملات صورت گرفته با مشتری به زبانها و واحدهای پولی مختلف نیاز دارند، نمیتوانند CRM را از طریق فناوریهای سنتی به اجرا در آورند و این کار برایشان بسیار مشکل خواهد بود.
ج) همکاری بخشهای مختلف:
CRM یک رویکرد یکپارچه است و نیازمند همکاری بخشهایی از کسب و کار میباشد که قبلاً به صورت خودمختار عمل میکردند. دادههایی که در یک بخش جمعآوری شدهاند، باید در تمام بخشهای دیگر به اشتراک گذارده شوند. ممکن است بعضی از بخشها نسبت به اشتراک دادههای خود با دیگران، اظهار بیمیلی و نارضایتی نمایند.
سیر تحول CRM در بیست سال اخیر بازاریابی رابطهای (CRM) یکی از مفاهیم بحث برانگیز میان فعالان تجاری و دانشگاهی بوده است. در دهه پایانی قرن بیستم، استراتژیهای رابطهای مورد توجه زیادی قرار گرفت؛ به گونهای که مباحث پیرامون آن بیشترین تاثیر را به جای گذاشته و به جرات میتوان گفت این مهم از بحث برانگیزترین موضوعات مدیریت بازرگانی بوده و در مراکز دانشگاهی به ویژه اروپا و آمریکا به آن پرداخته شده است.
-تحول در بازاریابی در گذر زمان
1- دهه 1950 دوران بازاریابی کالاهای مصرفی با مفاهیمی چون تولید کنندگان سازمانی و بازاریابی برند است. – مک دونالد وکی اف سی و…، به عنوان مفاهیم غالب در بازاریابی صنعتی است.
2- دهه 1960 بیشتر تمرکز بر روی بازاریابی صنعتی بود.
3- دهه 1970توجه به سمت سازمانهای غیرانتفاعی و بازاریابی اجتماعی معطوف شد.
4- دهه 1980 بازاریابی خدمات برای اولینبار در این دهه رونق پیدا میکند.
5- دهه 1990 زمان گسترش بازاریابی رابطهای که علاوه بر تاثیر پذیری از دهههای گذشته در زمینه مدیریت توزیع و مدیریت سازمانی از مدیریت دانش تاثیر فراوان گرفت.
6- مدیریت بازاریابی باید با نگرش و رویکردی ارتباطی سه هدف را مد نظر قرار دهد:
• مدیریت برقراری ارتباط با مشتری (همه روابط الزاما سودآور نیستند و برخی از مشتریان سود چندانی برای سازمان ندارند)
فهرست مطالب
فصل دوم : ادبیات تحقیق
2-1 سیر ارتباطات با مشتری 15
2-1-1- قانون اساسی بقاء: توجه به مشتری 17
2-1-2-ارزشآفرینی 18
2-2 شاخصهای شناختی و رفتاری عرضهکنندگان 18
2-3 تعریف مدیریت ارتباط با مشتری 21
2-4 تاريخچه CRM 23
2-5 انواع فناوري CRM 23
2-6 چالش هاي اجرايي CRM 24
2-7- مزاياي بکارگيري سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري CRM 25
2-8 چارچوب گارتنر 26
2-9- سیر تحول CRM 27
2-9-1-تحول در بازاریابی در گذر زمان 27
2-9-2-دلایل ظهور بازاریابی رابطهای 28
2-9-3- دلایل مطرح شدن CRM 28
2-9-4-دوره تکامل مدیریت ارتباط با مشتری 28
2-9-5-خصوصیت مشتری امروز 29
2-9-6-چرا سازمانها توجه زیادی به پیاده سازی CRM دارند؟ 29
2-9-7-مزایای ارتباط با مشتری 30
2-10 مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی 31
2-10-1-حیطه قلمرو e – CRM 32
2-11 علل موفقیت یا شکست CRM 32
2-12 اهداف CRM از ديدگاه انديشمندان 33
2-12-1-اهداف CRM از ديدگاه بارنت 33
2-12-2-اهداف CRM از نقطه نظر نول 34
2-12-3- اهداف CRM از نظر سويفت 34
2-12-4-اهداف CRM از نقطه نظر كالا كوتا و رابينسون 35
2-12-5-اهداف CRM از ديدگاه گالبريث و راجرز 35
2-13- پیش نیازهای اصلی اجرای CRM 36
2-14 چالشهاي اجرايي CRM 39
2-15- بخش دوم
2-36 پیشینه تحقیق
منابع
اکسل تجزیه و تحلیل متغیرهای مالی و حسابداری شرکت فولاد خوزستان به همراه فایل ورد اکسل تجزیه و تحلیل متغیرهای مالی و حسابداری شرکت فولاد خوزستان به همراه فایل ورد تحلیل عمودی تحلیل افقی بازده قیمت روزانه شاخص بازار و…
پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای هدف پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای هدف پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت…
مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی و سلامت روانی 101 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه نظری سلامت روان پیشینه داخلی سلامت روان پیشینه خارجی سلامت روان پیشینه تحقیق سلامت روانی مبانی نظری سلامت روانی پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی مبانی…
اثر انحلال نکاح در مهریه و مهر در انحلال نکاح منقطع موجبات انحلال نکاح آثار مالی انحلال نکاح تحقیق مهریه در اسلام تحقیق در مورد مهریه تحقیق در مورد مهریه زن تحقیق کامل در مورد مهریه پایان نامه انحلال نکاح…
طبقه بندی زئولیتها و فرآیند تولید آنها طبقه بندی زئولیتها فرآیند تولید زئولیتها خصوصیات زئولیتها فاکتور های موثر بر فرایند تولید زئولیتها خواص عمومی زئولیت ها کاربرد زئولیتها دركشاورزی كاربرد زئولیتها در تصفیه آب دانلود تحقیق زئولیت رفتن به سایت…
دانلود پروتکل درمانی اختلال اضطراب فراگیر کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل های درمانی در روانشناسی پروتکل درمانی اضطراب پروتکل درمانی اختلال اضطراب پروتکل درمانی اختلال اضطراب منتشر خرید پروتکل درمانی اختلال…
پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل موثر بر رضایت از بانکداری الکترونیک پرسشنامه بانکداری الکترونیک پرسشنامه رضایت از بانکداری الکترونیک پرسشنامه عوامل موثر بر رضایت از بانکداری الکترونیک دانلود پرسشنامه رضایت از بانکداری الکترونیک رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی…
پاورپوینت تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن کلمات کلیدی : پاورپوینت تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن تحقیق تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن قانون رسیدگی به تخلفات اداری قانون…
ارزیابی علل تاثیرگذار بر نرخ طلا و ارائه مدل پیش بینی نرخ آن با استفاده از تکنیکهای پیشرفته داده کاوی عوامل موثر بر قیمت طلا عوامل موثر بر قیمت طلا در ایران پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی ارائه…
مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط 27 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کیفیت ارتباط مبانی نظری کیفیت ارتباط پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط پیشینه داخلی کیفیت ارتباط پیشینه خارجی کیفیت ارتباط پیشینه پژوهش کیفیت ارتباط پیشینه نظری…
پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه براساس چارچوب مفهومی هوی و میکسل 2008 کلمات کلیدی : پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه نوع ساختار سازمانی پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده دانلود پرسشنامه نوع ساختار سازمانی…
طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت طراحی پایدارساز مقاوم پایدار كننده های سیستم قدرت بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت دانلود پایان نامه رشته…
بررسی راهكارهای ارتقای كیفیت نان نان ارتقای كیفیت نان پارامترهای کیفی نان بهبود كیفیت نان دانلود مقالات رشته صنایع غذایی بررسی راهكارهای ارتقای كیفیت نان دانلود مقاله راهكارهای ارتقای كیفیت نان دانلود مقالات صنایع غذایی رفتن به سایت اصلی دانلود…
بررسی پدیده جهانی شدن و چالشهای آن در آموزش و پرورش در سطح جهانی جهانی شدن تحول درآموزش و پرورش چالشهای جهانی شدن در آموزش و پرورش دانلود پایان نامه رشته تکنولوژی اطلاعات جهانی شدن و تحول درآموزش و پرورش…
بررسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران و جهان کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک در ایران صنعت کاشی و سرامیک در جهان دانلود تحقیق کاشی و سرامیک بررسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران…
فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش هویت خانوادگی کلمات کلیدی : مبانی نظری هویت خانوادگی پیشینه تحقیق هویت خانوادگی پیشینه داخلی هویت خانوادگی پیشینه خارجی هویت خانوادگی پیشینه پژوهش هویت خانوادگی چارچوب نظری هویت خانوادگی فصل دوم پایان نامه…
پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری جلد اول تألیف دکتر شباهنگ با موضوع هدفهای حسابداری مالی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری شباهنگ با موضوع هدفهای حسابداری مالی پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری شباهنگ پاورپوینت هدفهای…
پرسشنامه صمیمیت اجتماعی میلر و لفکورت (MSI) با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه میلر و لفکورت پرسشنامه صمیمیت اجتماعی پرسشنامه صمیمیت اجتماعی میلر دانلود پرسشنامه صمیمیت اجتماعی پرسشنامه صمیمیت اجتماعی میلر و لفکورت پرسشنامه صمیمیت اجتماعی دانش…
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری زناشویی 43 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازگاری زناشویی مبانی نظری سازگاری زناشویی پیشینه تحقیق سازگاری زناشویی پیشینه داخلی سازگاری زناشویی پیشینه خارجی سازگاری زناشویی پیشینه پژوهش سازگاری زناشویی پیشینه نظری…
موانع کاربرد فناوری اطلاعات از نگاه مدیریت تغییر مدیریت تغییر مدلهای تغییر فناوری اطلاعات پذیرش فناوری اطلاعات کاربرد فناوری اطلاعات موانع کاربرد فناوری اطلاعات از نگاه مدیریت تغییر سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina…
مهمترین و اساسی ترین نظریه ها و دیدگاههای اندیشمندان در مورد حج نظریه های اندیشمندان در مورد حج دیدگاههای اندیشمندان در مورد حج تحقیق در مورد حج تحقیق در مورد حج تمتع پایان نامه حج دانلود پایان نامه حج رفتن…
پروپوزال بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی کلمات کلیدی : برند و قصد خرید پروپوزال قصد خرید قصد خرید مصرف کننده عوامل موثر بر قصد خرید پروپوزال قصد خرید کالاهای تقلبی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات عوامل…
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن مبانی نظری مدیریت زمان مبانی نظری مهارت مدیریت زمان مهارت مدیریت زمان جوانان مهارت مدیریت زمان نوجوانان میزان مهارت مدیریت زمان…
سیستمهای خنک کننده با تاکید بر توربین گازی و ارائه راهکارهای بهینه سازی دانلود پایان نامه توربین گازی دانلود پایان نامه سیستمهای خنک کننده سیستم خنک سازی توربین گازی راه حل های توربین بهینه سازی شده سیستمهای خنک کننده با…
مبانی نظری ارزیابی تاثیرات زئولیت و سوپرجاذب در وضعیت تنش خشکی بر روی صفتهای گیاهان اثر زئولیت بر روی گیاه کلزا اثر زئولیت در شرایط تنش خشکی بر روی گیاه کلزا اثر زئولیت بر روی صفات کمی وکیفی گیاه کلزا…