روشها و مدلهای سنجش رضایت مشتری با نگاهی به شاخصهای کشورهای مختلف

روشها و مدلهای سنجش رضایت مشتری با نگاهی به شاخصهای کشورهای مختلف

شاخص رضایت مشتری
تعریف رضایتمندی مشتری
مدل های رضایت مشتری
روشهای اندازه گیری رضایت مشتری
شاخص رضایت مشتری csi
مقاله رضایت مشتری
تعریف عملیاتی رضایت مشتری
شاخص های ملی رضایت مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مقاله رشته مدیریت

روشها و مدلهای سنجش رضایت مشتری با نگاهی به شاخصهای کشورهای مختلف

 

 

 

مقدمه

مشتریان و مصرف کنندگان، همواره در جستجوی عرضه کنندگانی هستند که کالا یا خدماتی به مراتب بهتر به آن ها ارائه کنند. شواهد و مدارك زیادی نیز نشان می دهند كه در دنیای رقابتی امروز، كشف نیازها و خواسته های مشتریان و برآورده ساختن آن ها قبل از رقبا، یك شرط اساسی موفقیت برای شركت هاست. از این رو سازمان ها و بنگاه های تجاری تلاش می کنند تا

از طریق دستیابی به مزایای منحصر به فرد، نسبت به سایر رقبا به موقعیتی ممتاز دست یابند. یکی از متداو لترین روشها جهت تع یین میزان ارضای نیازها و خواسته ها از طریق کالاها وخدمات ارائه شده توسط سازمان ها سنجش رضایت مشتری است. اندازه گیری رضایت مشتری، ابزار مؤثری برای كنترل عملكرد كلی سازمان ارائه كرده و سازمان را در تشخیص ضعف هایش و تلاش برای برطرف كردن آن ها یاری می دهد و امكان شناسایی برتری های اقتصادی به مقتضای شرایط خاص زمانی را برای سازمان فراهم می سازد.دراین مقاله ابتدا مفهوم رضایت مشتری، روش ها و مدل های مختلف سنجش رضایت مشتری معرفی می شود و در انتها شاخص ها ی ملی رضایت مشتری برخی كشورها مورد بررسی قرار می گیرد.

 

رضایت مشتری از جمله اقدامات داخلی سازمان ها محسوب می شود که نمود جهت گیری ها به سمت ارضای خواسته های مشتری است و جهت ارتقای کیفیت محصولات . خدمات را نشان می دهد.به نظر ژوران رضایت مشتری حالتی است که مشتری احساس می کند که ویژگی های محصول منطبق بر احساسات اوست.نا رضایتی نیز حالتی است که در آن نواقص و معایب محصول موجب ناراحتی، شکایت و انتقاد مشتری می شود.در یک تعریف ، رضایت مشتری حالت و واکنشی است که مصرف کننده و مشتری از مصرف یا خرید محصول ابراز می کند.

لینگفیلد، رضایت مشتری را از لحاظ روان شناختی ،احساسی می داند که در نتیجه مقایسه بین محصولات دریافت شده با نیازها و خواسته های مشتریان و انتظارات اجتماعی در رابطه با محصول حاصل می شود.بنابر تعریف راپ، رضایت مشتری به عنوان یک دیدگاه فردی تعریف می شود که از انجام مقایسه های دائمی بین عملکرد واقعی سازمان و عملکرد مورد انتظار مشتری ناشی می شود.تاپفر بیان می دارد که رضایتمندی مشتری به نوع فعالیت تجاری یک سازمان یا به موقعیت سازمان در بازار بستگی ندارد بلکه به توانایی و قابلیت سازمان در تامین کیفیت مورد انتظار مشتری بستگی دارد.

 

 

 

کلمات کلیدی:

مفهوم رضایت مشتری

روشهای سنجش رضایت مشتری

مدلهای سنجش رضایت مشتری

شاخصهای رضایت مشتری در کشورهای مختلف

 

 

 

فهرست مطالب

1-مقدمه 3

2-مفهوم رضایت مشتری 4

رضایت مشتری=استنباط مشتری از کیفیت – انتظارات مشتری 5

  شكل  1ـ1:  چرخه  خدمت  مطلوب 6

3-روش های اندازه گیری رضایت مشتری 8

روش های عینی: 8

روش های نظری یا مفهومی: 9

4-مدل های اندازه گیری رضایت مشتری 9

مدل کانو: 9

کاربردهای مدل کانو: 11

مزایای مدل كانو 11

مدل فورنل: 11

ویژگیهای مدل فورنل 12

مدل اسکمپر: 12

مدل سرکوال: 13

محدودیت های مدل سرکوال: 14

شاخص ملی رضایت مشتری امریکا(ACSI) 16

مدل شاخص ملی رضایت مشتری اروپا(ECSI) 17

معرفی مدل شاخص ملی رضایت مشتری سوئیسSWICS)) 20

معرفی مدل شاخص ملی رضایت مشتری مالزی((MCSI 21

شکل 7. مدل شاخص رضایت مشتری در مالزی 22

نتیجه گیری 22

جدول 6. مقایسه شاخص رضایت مشتری کشورهای مختلف 23

منابع: 23

 

 

 

پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در بانک

پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در بانک کلمات کلیدی : پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه استقرار مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش دانلود پرسشنامه استقرار مدیریت دانش پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در سازمان پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در بانک پرسشنامه…

دانلود خلاصه کتاب مبانی بیولوژی گیاهی

دانلود خلاصه کتاب مبانی بیولوژی گیاهی دانلوددانلود خلاصه کتابکتاب مبانی بیولوژی گیاهی رفتن به سایت اصلی دانلود خلاصه کتاب مبانی بیولوژی گیاهی فرمت فایل:PDF حجم فایل : ۱۳ مگابایت عنوان کتاب : مبانی بیولوژی گیاهی  نام مترجم : دکتر هرمزدیار کیان…

رویکردهای اصلی شخصیت و بررسی مولفه ها و پنج عامل شخصیت

رویکردهای اصلی شخصیت و بررسی مولفه ها و پنج عامل شخصیت کلمات کلیدی : رویکرد اصلی شخصیت ساختار زیستی صفات شخصیت مولفه ها و پنج عامل شخصیت تعریف مفهومی صفات شخصیت تعریف عملیاتی صفات شخصیت تحقیق کامل در مورد شخصیت…

بررسی غرر در بیع داخلى و بر اساس حقوق اسلامى و قانون مدنى ایران

بررسی غرر در بیع داخلى و بر اساس حقوق اسلامى و قانون مدنى ایران قاعده غرر غرر در بیع داخلى غرر در حقوق اسلامى غرر در قانون مدنى ایران غرر در معاملات بررسی قاعده غرر تاثیر غرر در معاملات دانلود…

اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن

اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن پایان نامه خودکارآمدی تحصیلی دانلود پایان نامه خودکارآمدی پایان نامه اهمال کاری پایان نامه اهمال کاری تحصیلی تاثیر خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان…

بررسی مطابقت نسبت استراتژی های محافظت و مراقبت نیروی انسانی با عملکرد کارکنان بیمارستان

بررسی مطابقت نسبت استراتژی های محافظت و مراقبت نیروی انسانی با عملکرد کارکنان بیمارستان خدمات رفاهی بیمه و بازنشستگی تندرستی و عملکرد عملکرد کارکنان مدیریت منابع انسانی استراتژی های حفظ و نگهداری نیروی انسانی اهمیت حفظ و نگهداری کارکنان دانلود…

پروپوزال نقش فاصله قدرت در پیش بینی سبک رهبری معنوی

پروپوزال نقش فاصله قدرت در پیش بینی سبک رهبری معنوی فاصله قدرت در سازمان فاصله قدرت هافستد شاخص فاصله قدرت سبک رهبری معنوی پیش بینی سبک رهبری معنوی رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری معنوی رهبری معنوی در سازمان های…

پاورپوینت کارآفرینی در ایران

پاورپوینت کارآفرینی در ایران پاورپوینت کارآفرینی در ایران تحقیق کارآفرینی در ایران مقاله کارآفرینی در ایران تقسیم‌بندی‌های کارآفرینی آموزش در کارآفرینی کارآفرینی یا شغل آفرینی ویژگی‌ها و شرایط جامعه با مدل‌ها و الگوهای کارآفرینی نهادینه سازی و فرهنگ سازی در…

پاورپوینت سازماندهي در سازمان

پاورپوینت سازماندهي در سازمان پاورپوینت سازماندهي در سازمان تحقیق سازماندهي در سازمان سازماندهي در سازمان اهميت و ضرورت سازماندهي تعريف سازماندهي تعريف ساختار سازماني ابزارهاي رسمي‌كردن در سازمان نمودار سازماني مو‌اردي كه از نمو‌دار سازماني قابل تشخيص هستند راهنماي سازمان…

پروپوزال ارائه چارچوبی امن جهت استفاده اینترنت اشیا در صنعت

پروپوزال ارائه چارچوبی امن جهت استفاده اینترنت اشیا در صنعت امنیت در اینترنت اشیا معماری اینترنت اشیا اینترنت اشیا در صنعت نفت کاربرد اینترنت اشیا در صنعت نفت و گاز فناوری های مورد استفاده در اینترنت اشیا چالشهاي پیاده سازي…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش سازمانی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی مبانی نظری هوش سازمانی پیشینه تحقیق هوش سازمانی پیشینه داخلی هوش سازمانی پیشینه خارجی هوش سازمانی پیشینه پژوهش هوش سازمانی پیشینه نظری هوش سازمانی…

پرسشنامه محقق ساخته عوامل موثر بر رضایت شغلی

پرسشنامه محقق ساخته عوامل موثر بر رضایت شغلی پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان بانک پرسشنامه رضایت شغلی کارمندان بانک خرید پرسشنامه رضایت شغلی پرسشنامه معتبر رضایت شغلی پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان دانلود پرسشنامه رضایت شغلی jdi پرسشنامه…

گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی

گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی موتورهای جت صنایع هواپیمایی موتورهای توربینی قسمتهای مختلف موتور جت دانلود گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی دانلود گزارش دوره کارآموزی خرید گزارش دوره کارآموزی انجام…

پروژه سیستمهای تلویزیون

پروژه سیستمهای تلویزیون رمزنگاری مدلهای رنگ سیستمهای تلویزیون مدلهای فشرده سازی تصویر دانلود پروژه سیستمهای تلویزیون سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته الکترونیک fileina فروشگاه ساز…

پاورپوینت آشنایی با معماری خانه روکو

پاورپوینت آشنایی با معماری خانه روکو پاورپوینت آشنایی معماری خانه روکو معماری خانه روکو خانه روکو پاورپوینت معماری خانه روکو تحقیق خانه روکو روکو و اقلیم روکو وفرهنگ روکو و زیبایی رفتن به سایت اصلی مشخصات فایل: عنوان: پاورپوینت آشنایی…

نظریه ها و مولفه های هوش هیجانی

نظریه ها و مولفه های هوش هیجانی نظریه های هوش هیجانی مولفه های هوش هیجانی مولفه های هوش هیجانی از دیدگاه گلمن مولفه های هوش هیجانی از نظر گلمن مولفه های هوش هیجانی گلمن انواع مولفه های هوش هیجانی تعریف…

پایان نامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت

پایان نامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در شرکت ها پایان نامه مدیریت دانش در شرکت پایان نامه استقرار مدیریت دانش در شرکت پایان نامه پیاده سازی مدیریت…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال های اضطرابی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال های اضطرابی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال های اضطرابی مبانی نظری اختلال های اضطرابی پیشینه تحقیق اختلال های اضطرابی پیشینه داخلی اختلال های اضطرابی پیشینه خارجی اختلال های اضطرابی…

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات و مبانی…

مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران

مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران آمیخته بازاریابی خرده فروشی عمده‌فروشی ارتقاء محصول دانلود مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل…

پرسشنامه طراحی الگوی مناسب و تبلیغات برای کالای منتخب ایرانی

پرسشنامه طراحی الگوی مناسب و تبلیغات برای کالای منتخب ایرانی پرسشنامه طراحی و تبلیغات پرسشنامه طراحی الگوی مناسب برای محصولات پرسشنامه تبلیغات برای کالای منتخب ایرانی پرسشنامه تبلیغات برای محصولات رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه طراحی الگوی مناسب…

تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری

تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری ابعاد مختلف مدیریت ارتباط با مشتری اصول مدیریت ارتباط با مشتری عناصر اصلی مدیریت ارتباط با مشتری مفروضات اساسی مدیریت ارتباط…

پایان نامه کارشناسی رشته تغذیه با عنوان نوشابه و صنایع نوشابه‌سازی

پایان نامه کارشناسی رشته تغذیه با عنوان نوشابه و صنایع نوشابه‌سازی ویژگیهای آب در صنایع نوشابه‌سازی آزمایشات انجام گرفته روی نوشابه صنایع نوشابه‌سازی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته تغذیه با عنوان نوشابه و صنایع نوشابه‌سازی همکاری در فروش فایل همکاری…

تحلیل فقهی و حقوقی اذن ولی در نکاح دختر باکره

تحلیل فقهی و حقوقی اذن ولی در نکاح دختر باکره کلمات کلیدی : پایان نامه نکاح دختر باکره اذن پدر در نکاح دختر باکره  اذن پدر در نکاح دختر باکره در حقوق ایران اذن پدر در نکاح دختر باکره از…

بررسی مصرف مواد در ایران و عوامل تاثیر گذار بر مصرف مواد

بررسی مصرف مواد در ایران و عوامل تاثیر گذار بر مصرف مواد کلمات کلیدی : مصرف مواد در ایران  مبنای نظری وابستگی به مواد نظریه های وابستگی به مواد عوامل تاثیر گذار بر مصرف مواد رویکردها ی درمانی وابستگی به…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *