مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

بررسی کانال مخابراتی در ارتباط بین دو ایستگاه سیار در سیستم های MIMO

بررسی کانال مخابراتی در ارتباط بین دو ایستگاه سیار در سیستم های MIMO کانال سیار ارتباط سیار کانال مخابراتی سیستم های MIMO ارتباط دو ایستگاه سیار سیستم های چند ورودی چند خروجی سیستمهای مخابراتی سلولی بررسی کانال مخابراتی در ارتباط…

پیش بینی تراوش در سد خاکی با مدل شبکه عصبی

پیش بینی تراوش در سد خاکی با مدل شبکه عصبی علل خرابی سدهای خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با داده کاوی بکارگیری داده کاوی در پیش بینی تراوش از بدنه…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری طراحی شغلی 95 صفحه

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری طراحی شغلی 95 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه طراحی شغلی مبانی نظری طراحی شغلی پیشینه تحقیق طراحی شغلی پیشینه داخلی طراحی شغلی پیشینه خارجی طراحی شغلی پیشینه پژوهش طراحی شغلی…

جزوه حقوق بین الملل اقتصادی دکتر افروغ

جزوه حقوق بین الملل اقتصادی دکتر افروغ جزوه حقوق بین الملل اقتصادی دکتر افروغ رفتن به سایت اصلی جزوه حقوق بین الملل اقتصادی دکتر افروغ به تعداد 30 صفحه pdf جزوه دستنویس دانشجو از مباحث کلاس شامل مباحث کلیات لیبرالیسم…

حقوق کیفری کار (آپدیت شده 245 صفحه)

حقوق کیفری کار (آپدیت شده 245 صفحه) حقوق کیفری کار مقاله حقوق کیفری کار درآمدی بر حقوق کیفری کار جنبه های کیفری حقوق کار حقوق کیفری کسب و کار ضمانتهای کیفری حقوق کار اصول حاکم بر حقوق کیفری کار دانلود…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی توانمندسازی کارکنان

ادبیات نظری و پیشینه تجربی توانمندسازی کارکنان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه توانمندسازی کارکنان مبانی نظری توانمندسازی کارکنان پیشینه تحقیق توانمندسازی کارکنان پیشینه داخلی توانمندسازی کارکنان پیشینه خارجی توانمندسازی کارکنان پیشینه پژوهش توانمندسازی کارکنان پیشینه نظری توانمندسازی کارکنان…

فرسودگی شغلی و تشریح مدل فرسودگی شغلی مسلش و جکسون

فرسودگی شغلی و تشریح مدل فرسودگی شغلی مسلش و جکسون کلمات کلیدی : علایم فرسودگی شغلی مدل های فرسودگی شغلی پیامدهای فرسودگی شغلی عوامل موثر در ایجاد فرسودگی شغلی بررسی مدل فرسودگی شغلی مسلش و جکسون پایان نامه فرسودگی شغلی…

پاورپوینت تحقیقات رفتاری حسابداری (فصل ششم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)

پاورپوینت تحقیقات رفتاری حسابداری (فصل ششم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد) پاورپوینت فصل ششم کتاب تئوری حسابداری نیکومرام و بنی مهد با عنوان تحقیقات رفتاری حسابداری پاورپوینت تحقیقات رفتاری حسابداری پاورپوینت فصل ششم کتاب تئوری…

پیشینه پژوهش و فصل دوم پایان نامه راهبردهای زبان آموزی

پیشینه پژوهش و فصل دوم پایان نامه راهبردهای زبان آموزی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه راهبردهای زبان آموزی مبانی نظری راهبردهای زبان آموزی پیشینه تحقیق راهبردهای زبان آموزی پیشینه داخلی راهبردهای زبان آموزی پیشینه خارجی راهبردهای زبان آموزی…

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی استخراج معدن با عنوان امكان فرآوری آلونیت با استفاده از روش‌های شیمیایی

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی استخراج معدن با عنوان امكان فرآوری آلونیت با استفاده از روش‌های شیمیایی فرآوری آلونیت اسپکتروسکوپی سینتیک استخراجی آلونیت روش‌های شیمیایی فرآوری آلونیت دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی استخراج معدن با عنوان امكان فرآوری آلونیت…

تجزیه و تحلیل سیستمها

تجزیه و تحلیل سیستمها UML سیستم متدولوژی SSADM چرخه تولید سیستم نرم افزاری دانلود پایان نامه مهندسی کامپیوتر تجزیه و تحلیل سیستمها دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر دانلود پایان نامه کامپیوتر خرید پایان نامه کامپیوتر فروش پایان نامه کامپیوتر رفتن…

پرسشنامه کارایی کارکنان سازمان

پرسشنامه کارایی کارکنان سازمان پرسشنامه کارایی پرسشنامه کارایی کارکنان دانلود پرسشنامه کارایی کارکنان سازمان دانلود پرسشنامه کارایی دانلود پرسشنامه کارایی کارکنان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه کارایی کارکنان سازمان       این پرسشنامه به منظور بررسی کارایی کارکنان…

تحولات نظام آزادی مشروط در حقوق ایران با تاکید بر قانون جدید مجازات اسلامی

تحولات نظام آزادی مشروط در حقوق ایران با تاکید بر قانون جدید مجازات اسلامی شرایط آزادی مشروط آزادی مشروط زندانیان آزادی مشروط زندانیان در حقوق ایران آزادی مشروط زندانیان در قانون جدید شرایط آزادی مشروط زندانیان پایان نامه آزادی مشروط…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و ابعاد آن 74 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و ابعاد آن 74 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابعاد هوش سازمانی مبانی نظری ابعاد هوش سازمانی پیشینه تحقیق ابعاد هوش سازمانی پیشینه داخلی ابعاد هوش سازمانی پیشینه خارجی ابعاد…

پاورپوینت سيستم هاي اطلاعات استراتژيک

پاورپوینت سيستم هاي اطلاعات استراتژيک پاورپوینت سيستم هاي اطلاعات استراتژيک سيستم هاي اطلاعات استراتژيک سيستم اطلاعات سازماني تعريف سيستم هاي اطلاعات استراتژيک چهار ترکیب متمایز استراتژی سیستم اطلاعات معماري سيستم هاي اطلاعات استراتژيک در سازمان اهميت معماري براي سيستم هاي…

پردازش موازی و ابزار Globus

پردازش موازی و ابزار Globus گرید Globus پردازش موازی شبكه‌های توزیع یافته پردازش موازی و ابزار Globus سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق رشته کامپیوتر دانلود مقالات رشته…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سرمایه فکری 59 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سرمایه فکری 59 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سرمایه فکری پیشینه تحقیق سرمایه فکری فصل دوم پایان نامه سرمایه فکری فصل دوم پایان نامه اثربخشی سرمایه فکری مبانی نظری اثربخشی سرمایه فکری پیشینه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ساختار سازمانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ساختار سازمانی مبانی نظری ساختار سازمانی پیشینه ساختار سازمانی پیشینه تحقیق ساختار سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی پیشینه پژوهش ساختار سازمانی ادبیات نظری تحقیق ساختار سازمانی دانلود مبانی نظری ساختار سازمانی دانلود…

سبک ها و نظریات تصمیم گیری و مشارکت با تشریح تصمیم گیری مشارکتی

سبک ها و نظریات تصمیم گیری و مشارکت با تشریح تصمیم گیری مشارکتی سبک های تصمیم گیری نظریات تصمیم گیری تصمیم گیری مشارکتی تحقیق تصمیم گیری مشارکتی پایان نامه تصمیم گیری مشارکتی مزایای مشارکت در تصمیم گیری تاثیر تصمیم گیری…

پرسشنامه ارزیابی عملکرد مالی و غیرمالی در بانک با روش AHP

پرسشنامه ارزیابی عملکرد مالی و غیرمالی در بانک با روش AHP پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد غیرمالی پرسشنامه عملکرد مالی در بانک پرسشنامه عملکرد غیرمالی در بانک پرسشنامه ارزیابی عملکرد مالی در بانک پرسشنامه ارزیابی عملکرد غیرمالی در بانک رفتن…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری منبع کنترل

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری منبع کنترل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه منبع کنترل مبانی نظری منبع کنترل پیشینه تحقیق منبع کنترل پیشینه داخلی منبع کنترل پیشینه خارجی منبع کنترل پیشینه پژوهش منبع کنترل پیشینه نظری…

اعتیاد در سنین پایین

اعتیاد در سنین پایین اعتیاد معتادان نوجوان نوجوانان بزهکار دانلود مقاله اعتیاد در سنین پایین آموزش پیشگیری از اعتیاد علائم مصرف مواد مخدر در جوانان و نوجوانان سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

پرسشنامه بررسی واولویت بندی موانع اجرایی بازاریابی سبز

پرسشنامه بررسی واولویت بندی موانع اجرایی بازاریابی سبز پرسشنامه بازاریابی سبز پرسشنامه موانع اجرایی بازاریابی سبز دانلود پرسشنامه بازاریابی سبز پرسشنامه استاندارد بازاریابی سبز دانلود پرسشنامه موانع اجرایی بازاریابی سبز پرسشنامه استاندارد موانع اجرایی بازاریابی سبز رفتن به سایت اصلی…

نقش خصوصی سازی گمرک در ارتقای زیر ساخت های گمرک

نقش خصوصی سازی گمرک در ارتقای زیر ساخت های گمرک خصوصی سازی گمرک ارتقا زیرساخت نقش خصوصی سازی گمرک در ارتقای زیر ساخت های گمرک استان آذربایجان غربی دانلود مقاله مدیریت دانلود مقالات ترجمه شده مدیریت دانلود مقالات ترجمه شده…

پرسشنامه بررسی ارتباط میان طراحی وب سایت با احساس و رفتار مصرف کننده

پرسشنامه بررسی ارتباط میان طراحی وب سایت با احساس و رفتار مصرف کننده پرسشنامه طراحی وب سایت پرسشنامه احساس و رفتار مصرف کننده پرسشنامه رابطه طراحی وب سایت با احساس مصرف کننده پرسشنامه رابطه طراحی وب سایت با رفتار مصرف…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *