مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

پروژه و پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان ارائه مدلی جهت تخمین ارزش اطلاعات با استفاده از روشهای داده‌كاوی

پروژه و پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان ارائه مدلی جهت تخمین ارزش اطلاعات با استفاده از روشهای داده‌كاوی روشهای داده‌كاوی تخمین ارزش اطلاعات کشف دانش و داده کاوی دانلود پروژه و پایان نامه مهندسی کامپیوتر و…

نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی سلامت روان مادران

نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی سلامت روان مادران کلمات کلیدی : پایان نامه درباره سلامت روانی پایان نامه سلامت روان مادران دانلود پایان نامه سلامت روان مادران فصل 3 پایان نامه روانشناسی نمونه فصل سوم پایان نامه…

بررسی گزارشگری مالی و دولتی با تاکید بر گزارشگری مالی شهرداریها

بررسی گزارشگری مالی و دولتی با تاکید بر گزارشگری مالی شهرداریها حسابداری دولتی نظام گزارشگری مالی گزارشگری مالی در شهرداری ارزیابی عملكردسامانه گزارشگری مالی ارزیابی عملکرد سیستم گزارشگری مالی در شهرداری بررسی گزارشگری مالی و دولتی با تاکید بر گزارشگری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان دانلود مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان ادبیات نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان فصل دوم پایان نامه مهارتهای اجتماعی نابینایان مبانی نظری و پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل به ماندن 51 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل به ماندن 51 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه میل به ماندن مبانی نظری میل به ماندن پیشینه تحقیق میل به ماندن پیشینه داخلی میل به ماندن پیشینه خارجی میل به ماندن…

طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه شاخص های…

پیشینه تحقیق و مبانی نظری رفتار شهروندی مشتری 39 صفحه

پیشینه تحقیق و مبانی نظری رفتار شهروندی مشتری 39 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار شهروندی مشتری مبانی نظری رفتار شهروندی مشتری پیشینه تحقیق رفتار شهروندی مشتری پیشینه داخلی رفتار شهروندی مشتری پیشینه خارجی رفتار شهروندی مشتری…

بررسی فقهی حقوقی معامله مسلمان با کفار

بررسی فقهی حقوقی معامله مسلمان با کفار معامله با کافر در قران پایان نامه معامله مسلمان با کافر کاربرد قاعده نفی سلطه در حقوق ایران معامله مسلمان با کافر از دیدگاه فقه امامیه معامله مسلمان با کافر از دیدگاه حقوق…

ارزیابی تطبیقی فرهنگ سازمانی در مدارس متفاوت

ارزیابی تطبیقی فرهنگ سازمانی در مدارس متفاوت فرهنگ سازمانی مدارس فرهنگ سازمانی در مدارس فرهنگ سازمانی مدیران مدارس فرهنگ سازمانی معلمان مدارس مقایسه فرهنگ سازمانی مدارس خاص با مدارس عادی پایان نامه تاثیر فرهنگ سازمانی پایان نامه در مورد فرهنگ…

بررسی و مطالعه ی تأثیر خدمات پس از فروش بر میزان رضایت مشتریان در شرکت مزدا یدک

بررسی و مطالعه ی تأثیر خدمات پس از فروش بر میزان رضایت مشتریان در شرکت مزدا یدک کلمات کلیدی : بررسی و مطالعه ی تأثیر خدمات پس از فروش بر میزان رضایت مشتریان در شرکت مزدا یدک رفتن به سایت…

بررسی مفهوم و تشریح شرط خلاف مقتضای عقد

بررسی مفهوم و تشریح شرط خلاف مقتضای عقد کلمات کلیدی : مفهوم مقتضای عقد مقتضیات ذات عقد مقتضیات اطلاق عقد ملاک تمیز مقتضیات عقد شروط خلاف مقتضای عقد اقسام مخالفت شرط با مقتضای عقد اثر شرط خلاف مقتضای  ذات عقد…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی میل به طلاق

ادبیات نظری و پیشینه تجربی میل به طلاق کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه میل به طلاق مبانی نظری میل به طلاق پیشینه تحقیق میل به طلاق پیشینه داخلی میل به طلاق پیشینه خارجی میل به طلاق پیشینه پژوهش…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه استرس والدگری

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه استرس والدگری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس والدگری مبانی نظری استرس والدگری پیشینه تحقیق استرس والدگری پیشینه داخلی استرس والدگری پیشینه خارجی استرس والدگری پیشینه پژوهش استرس والدگری پیشینه نظری…

نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم

نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر شبکه…

پاورپوینت مروري بـر مدلهاي سرآمـدي سازماني

پاورپوینت مروري بـر مدلهاي سرآمـدي سازماني کلمات کلیدی : پاورپوینت مروري بـر مدلهاي سرآمـدي سازماني توسعه تاريخي مديريت كيفيت مديريت كيفيت جامع (TQM) مدل تعالی سازمانی تاريخچة مدلهاي تعالي سازماني جايزه كيفيت دمينگ انواع جايزه دمينگ جايزه ملي كيفيت مالكوم…

نقش سازمانهای مردم نهاد در حفاظت و پشتیبانی از قواعد زیست محیطی در حقوق ایران

نقش سازمانهای مردم نهاد در حفاظت و پشتیبانی از قواعد زیست محیطی در حقوق ایران قواعد زیست محیطی سازمانهای مردم نهاد هنجارهای زیست محیطی سازمان های غیردولتی زیست محیطی ایران دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته محیط زیست نقش سازمانهای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه وجه نقد و قیمت سهام

مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه وجه نقد و قیمت سهام مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردش وجه نقد و قیمت سهام تحقیق گردش وجه نقد و قیمت سهام گردش وجه نقد و قیمت سهام مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

پاورپوینت حرکات دورانی ( ویژه ارائه کلاسی رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی)

پاورپوینت حرکات دورانی ( ویژه ارائه کلاسی رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی) کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت حرکات دورانی پاورپوینت حرکات دورانی حرکات دورانی حرکات دورانی (زاویه‌ای) قانون اول نیوتن قانون گرانش نیوتن اندازه حرکت اثر نیروی اصطکاک…

پاورپوینت فصل دوم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری دستگیر و سعیدی با موضوع سیستم های حسابداری مدیریت

پاورپوینت فصل دوم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری دستگیر و سعیدی با موضوع سیستم های حسابداری مدیریت پاورپوینت فصل دوم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری محسن دستگیر و علی سعیدی با موضوعسیستم های حسابداری مدیریت پاورپوینت فصل دوم کتاب سیستم…

پرسشنامه علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران

پرسشنامه علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر پرسشنامه ارزش ویژه برند مدل آکر پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش برند پرسشنامه…

پاورپوینت بررسی آسانسور و اجزای آن

پاورپوینت بررسی آسانسور و اجزای آن پاورپوینت بررسی آسانسور و اجزای آن بررسی آسانسور و اجزای آن استفاده از انرژي هاي خورشيدي در صنعت ساختمان تحقیق بررسی آسانسور و اجزای آن مقاله بررسی آسانسور و اجزای آن معرفی آسانسور و…

ارزیابی تاثیرگذاری راههای تامین مالی به وسیله بدهیهای عملیاتی بر بازده آینده حقوق صاحبان سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

ارزیابی تاثیرگذاری راههای تامین مالی به وسیله بدهیهای عملیاتی بر بازده آینده حقوق صاحبان سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران اهرم بدهی عملیاتی اهرم بدهی قراردادی اهرم بدهی برآوردی بازده آتی حقوق صاحبان سهام تاثیر اهرم بدهی…

مقاله اصـــلاح نـژاد خوک – دلفین

مقاله اصـــلاح نـژاد خوک – دلفین دانلود مقاله اصلاح نـژاد خوک – دلفین سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه دامپزشکی fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 4

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 4 مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی پیشینه داده…

مقاله ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

مقاله ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا مدیریت کیفیت جامع مدیریت ارتباط با شهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور مدیریت کیفیت خدمات…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *