مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

پاورپوینت اصول روابط عمومي نوين

پاورپوینت اصول روابط عمومي نوين کلمات کلیدی : پاورپوینت اصول روابط عمومي نوين اصول روابط عمومي نوين روابط عمومي نوين تاريخچه افكار عمومي تعريف افكار عمومي تعاريف روابط عمومي ويژگي هاي روابط عمومي روابط عمومي ارکان روابط عمومي مدل برنامه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازه بهزیستی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازه بهزیستی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازه بهزیستی مبانی نظری سازه بهزیستی پیشینه تحقیق سازه بهزیستی پیشینه داخلی سازه بهزیستی پیشینه خارجی سازه بهزیستی پیشینه پژوهش سازه بهزیستی پیشینه نظری سازه بهزیستی…

دانلودکارآموزی 2 احداث ساختمان مسکونی

دانلودکارآموزی 2 احداث ساختمان مسکونی کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی 2 احداث ساختمان مسکونی رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی 2 احداث ساختمان مسکونی فرمت : .DOC تعداد صفحه/اسلاید : 72 حجم : 22 مگابایت گزارش كارآموزي(2) موضوع: احداث…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت سازمانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت سازمانی مبانی نظری خلاقیت سازمانی دانلود مبانی نظری خلاقیت سازمانی پیشینه تحقیق خلاقیت سازمانی ادبیات نظری خلاقیت سازمانی فصل دوم پایان نامه خلاقیت سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت سازمانی ادبیات و مبانی…

تحلیل اثرات متغیرهای منطقه ای در ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در خلیج فارس

تحلیل اثرات متغیرهای منطقه ای در ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در خلیج فارس طرحهای امنیتی در خلیج فارس طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس پیدایش طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در خلیج فارس…

دانلود حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده)

دانلود حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده) دانلود حل المسائل کتاب بلوچر رفتن به سایت اصلی دانلود حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده) فصلهای 1 و 2 و 5 و 11 و 13 و 19 با فرمت ورد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری از…

توازن بار در ابرهای محاسباتی

توازن بار در ابرهای محاسباتی فرآیند توازن بار در رایانش ابری مقایسه روشهای توازن بار در رایانش ابری الگوریتمها و روشهای توازن بار رایانش ابری مقاله دانلود مقاله در مورد رایانش ابری مقالات فارسی رایانش ابری مقاله رایانش ابری doc…

بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی در کانال های با محوشدگی چندمسیری

بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی در کانال های با محوشدگی چندمسیری مدولاسیون فضایی سیستمهای MIMO‎ اطلاعات حالت کانال محوشدگی چندمسیری بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی کانال های با محوشدگی چندمسیری بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی در کانال های با محوشدگی چندمسیری دانلود پایان…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی دغدغه مسیر شغلی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی دغدغه مسیر شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دغدغه مسیر شغلی مبانی نظری دغدغه مسیر شغلی پیشینه تحقیق دغدغه مسیر شغلی پیشینه داخلی دغدغه مسیر شغلی پیشینه خارجی دغدغه مسیر شغلی پیشینه پژوهش…

پایان نامه استرس شغلی پرستاران

پایان نامه استرس شغلی پرستاران کلمات کلیدی : دانلود پایان نامه استرس شغلی پایان نامه های استرس شغلی پایان نامه تاثیر استرس شغلی پایان نامه با موضوع استرس شغلی دانلود پایان نامه بررسی استرس شغلی پایان نامه بررسی میزان استرس…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه غنی سازی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه غنی سازی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه غنی سازی روابط مبانی نظری غنی سازی روابط پیشینه تحقیق غنی سازی روابط پیشینه داخلی غنی سازی روابط پیشینه خارجی غنی سازی روابط پیشینه…

بررسی رفتار عوارض توپوگرافی دره های خالی تحت امواج لرزه ای

بررسی رفتار عوارض توپوگرافی دره های خالی تحت امواج لرزه ای دره های دوبعدی امواج قائم درون صفحه رفتار لرزه ای دره های دوبعدی تحلیل دینامیکی عوارض توپوگرافیک دوبعدی بررسی رفتار عوارض توپوگرافی دره های خالی تحت امواج لرزه ای…

پروپوزال تشخیص و ردیابی بدافزارها در محدوده رایانش ابری

پروپوزال تشخیص و ردیابی بدافزارها در محدوده رایانش ابری پروپوزال محاسبات ابری پروپوزال رایانش ابری دانلود پروپوزال رایانش ابری پروپوزال امنیت در رایانش ابری شناسایی بدافزارها در محیط محاسبات ابری پروپوزال تشخیص و ردیابی بدافزارها در محدوده رایانش ابری سیستم…

بررسی رابطه آی تی و ساختار سازمانی

بررسی رابطه آی تی و ساختار سازمانی فناوری اطلاعات ساختار سازمانی بررسی رابطه آی تی و ساختار سازمانی تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی بررسی رابطه فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی در…

پاورپوینت تئوری بازارهای مالی

پاورپوینت تئوری بازارهای مالی دانلود پاورپوینت تئوری بازارهای مالی استثناهای مالی تغییرپذیری بالای قیمت دارایی ها نسبت به ارزش ذاتی مربوط به آنها آیا بازار كارا است؟ شكوفا شدن مالی رفتاری آربیتراژ چیست مدل بازخورد سرمایه گذاران منطقی در مقابل…

مفهوم قرارداد اختیار معامله

مفهوم قرارداد اختیار معامله پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله چیست مفهوم قرارداد اختیار معامله تعریف لغوی از قرارداد اختیار معامله  تعریف اصطلاحی از قرارداد اختیار معامله ابزارهای مالی قابل معامله در بورس ایران…

ارزیابی مهمترین دلایل ناکارامدی گزارشهای ارزیابی محیط زیستی (EIA) سدهای بزرگ در ایران

ارزیابی مهمترین دلایل ناکارامدی گزارشهای ارزیابی محیط زیستی (EIA) سدهای بزرگ در ایران گزارش ارزیابی آثار محیط زیستی سد بزرگ روشهای ارزیابی سدهای بزرگ در ایران اثرات زیست محیطی سدهای بزرگ در ایران ارزیابی مهمترین دلایل ناکارامدی گزارشهای ارزیابی محیط…

بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی

بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی شاخص اخلاق حرفه ای طراحی مدل اخلاق حرفه ای اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی اخلاق حرفه ای در مدیریت آموزشی اخلاق حرفه ای با…

پاورپوینت تفکر سناریویی؛ ابزار یادگیری، ادراک و تصمیم سازی در سازمان های دانش بینان

پاورپوینت تفکر سناریویی؛ ابزار یادگیری، ادراک و تصمیم سازی در سازمان های دانش بینان پاورپوینت تفکر سناریویی؛ ابزار یادگیری، ادراک و تصمیم سازی در سازمان های دانش بینان پاورپوینت تفکر سناریویی اصول تفكر سناريويي تحقیق تفکر سناریویی مقاله تفکر سناریویی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانک و بانکداری 82 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانک و بانکداری 82 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بانک و بانکداری مبانی نظری بانک و بانکداری پیشینه تحقیق بانک و بانکداری پیشینه داخلی بانک و بانکداری پیشینه خارجی بانک و بانکداری…

اهمیت و حجّیت منابع تفسیری با تاکید بر دیدگاه شیخ طوسی در تفسیر التبیان

اهمیت و حجّیت منابع تفسیری با تاکید بر دیدگاه شیخ طوسی در تفسیر التبیان اصول استنباط شیخ طوسی در تفسیر التبیان اهمیّت و حجّیت قرآن از دیدگاه شیخ طوسی مبانی و پایه استنباط در میان فقهای شیعه و سنی اهمیت…

گرافیك سنتی، گرافیك نوین

گرافیك سنتی، گرافیك نوین گرافیك سنتی گرافیك نوین دانلود پایان نامه گرافیك سنتی دانلود پایان نامه گرافیك نوین دانلود پایان نامه رشته هنر رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته گرافیک و هنر با عنوان گرافیك سنتی، گرافیك نوین…

کاربرد پردازش تصویر و بینایی ماشین در صنایع غذایی

کاربرد پردازش تصویر و بینایی ماشین در صنایع غذایی بینایی ماشین پردازش تصویر کنترل کیفیت صنایع غذایی رنگ سنجی آنالیز تصویر درجه بندی جداسازی دانلود مقاله کاربرد پردازش تصویر و بینایی ماشین در صنایع غذایی خرید مقالات رشته صنایع غذایی…

پروپوزال بررسی تاثیر ویژگی های فردی بر عملکرد وام گیرندگان در باز پرداخت تسهیلات دریافتی

پروپوزال بررسی تاثیر ویژگی های فردی بر عملکرد وام گیرندگان در باز پرداخت تسهیلات دریافتی مدیریت ریسک اعتباری شاخص های انتخاب متقاضیان معتبر تسهیلات اعتباری پروپوزال تاثیر ویژگی های فردی در باز پرداخت تسهیلات دریافتی رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *