مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن و بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی

تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن و بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی نظریه های تنوع فرهنگی مشارکت اجتماعی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی بررسی مهارت های مشارکت اجتماعی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان ادبیات نظری ارزیابی عملکرد سازمان فصل دوم پایان نامه ارزیابی…

راهنمای کتاب احتمال، متغیرهای تصادفی و فرآیند های اتفاقی 1و2

راهنمای کتاب احتمال، متغیرهای تصادفی و فرآیند های اتفاقی 1و2 کلمات کلیدی : راهنمای کتاب احتمال، متغیرهای تصادفی و فرآیند های اتفاقی 1و2 تالیف آتناسیوس پاپولیس - یو اس پیلای برگردان نجمه رحیمی شاندیز رفتن به سایت اصلی راهنمای کتاب…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت مبانی نظری امنیت دانلود مبانی نظری امنیت پیشینه تحقیق امنیت ادبیات نظری امنیت فصل دوم پایان نامه امنیت مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت ادبیات و مبانی نظری امنیت رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خشنودی شغلی کارکنان 43 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خشنودی شغلی کارکنان 43 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خشنودی شغلی کارکنان مبانی نظری خشنودی شغلی کارکنان پیشینه تحقیق خشنودی شغلی کارکنان پیشینه داخلی خشنودی شغلی کارکنان پیشینه خارجی خشنودی شغلی کارکنان…

پرسشنامه تعهد سازمانی

پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه تعهد سازمانیپرسشنامه تعهد سازمانی دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر پرسشنامه تعهد سازمانی بالفور و وکسلر تفسیر پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر روایی و پایایی پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر نمره گذاری پرسشنامه تعهد سازمانی…

پایان نامه رشته مکانیک و صنایع با عنوان سیستم های رطوبت زدا

پایان نامه رشته مکانیک و صنایع با عنوان سیستم های رطوبت زدا رطوبت زدایی مواد جاذب رطوبت سیستم های رطوبت زدا دانلود پایان نامه رشته مکانیک و صنایع با عنوان سیستم های رطوبت زدا سیستم همکاری در فروش فایل همکاری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب در مذهب

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب در مذهب مبانی نظری حجاب در مذهب پیشینه تحقیق حجاب در مذهب مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب در مذهب پیشینه پژوهش حجاب در مذهب ادبیات نظری تحقیق حجاب در مذهب دانلود مبانی نظری…

بررسی ایرادهای رنگ،بروز اشکالات احتمالی و رفع آنان در صنایع رنگ و رنگ آمیزی

بررسی ایرادهای رنگ،بروز اشکالات احتمالی و رفع آنان در صنایع رنگ و رنگ آمیزی ایرادهای رنگ اشکالات در صنایع رنگ رفع مشکلات رنگ آمیزی صنایع رنگ دانلود مقاله رنگ آمیزی بررسی ایرادهای رنگ،بروز اشکالات احتمالی و رفع آنان در صنایع…

پاورپوینت مبحث اختلال نوشتن درس اختلالات یادگیری

پاورپوینت مبحث اختلال نوشتن درس اختلالات یادگیری کلمات کلیدی : پاورپوینت مبحث اختلال نوشتن درس اختلالات یادگیری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مبحث اختلال نوشتن درس اختلالات یادگیری به تعداد 21 اسلاید مناسب اساتید و ارائه دانشجو منبع مناسب برای…

کاملترین جزوه نظریه و مبانی مدیریت دولتی ویژه دکتری

کاملترین جزوه نظریه و مبانی مدیریت دولتی ویژه دکتری کاملترین جزوه نظریه و مبانی مدیریت دولتی مدیریت دولتی ویژه دکتری رفتن به سایت اصلی کاملترین جزوه نظریه و مبانی مدیریت دولتی ویژه دکتری به تعداد 160 صفحه pdf جزوه شامل…

بررسی نقشهای فعلی سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی ایران

بررسی نقشهای فعلی سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی ایران سازمانهای مردم نهاد مشارکت مردمی در محیط زیست سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در ایران دانلود پایان نامه رشته محیط زیست بررسی نقشهای فعلی سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی ایران رفتن به…

تکنیکها، ابزارها و روشهای مورد استفاده در مدیریت HSE با تاکید بر ملاحظات خاص آن در پروژه های عمرانی

تکنیکها، ابزارها و روشهای مورد استفاده در مدیریت HSE با تاکید بر ملاحظات خاص آن در پروژه های عمرانی ارزیابی عملکرد HSE سازمان ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران الزامات سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت محیط‌زیست   تکنیک‌های مورد استفاده در مدیریت HSE ابزارهای…

پردازش موازی و ابزار Globus

پردازش موازی و ابزار Globus گرید Globus پردازش موازی شبكه‌های توزیع یافته پردازش موازی و ابزار Globus سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق رشته کامپیوتر دانلود مقالات رشته…

پاورپوینت فصل ششم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع جبران خدمت کارکنان

پاورپوینت فصل ششم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع جبران خدمت کارکنان کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل ششم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع…

پرسشنامه رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی

پرسشنامه رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی کلمات کلیدی : پرسشنامه چابکی زنجیره تامین پرسشنامه مدیریت زنجیره تامین چابک پرسشنامه پیاده سازی زنجیره تامین چابک پرسشنامه زنجیره تامین چابک پرسشنامه استراتژی های…

معرفی باغ ارم و بررسی ساختار کالبدی آن

معرفی باغ ارم و بررسی ساختار کالبدی آن باغ ژاپنی باغ صخره ای نظام آبیاری باغ معماری باغ ایرانی گونه شناسی باغ ارم ساختار کالبدی باغ ارم معرفی باغ ارم و ساختار کالبدی آن ساختار کالبدی باغ ارم دانلود مقالات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی 32 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی 32 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری اضطراب اجتماعی ادبیات نظری اضطراب اجتماعی چارچوب نظری اضطراب اجتماعی فصل دوم پایان نامه اضطراب اجتماعی دانلود مبانی نظری اضطراب اجتماعی پیشینه اضطراب اجتماعی پیشینه تحقیق…

پاورپوینت فصل ششم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع گسترش مدل رگرسيون خطی دو متغيره

پاورپوینت فصل ششم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع گسترش مدل رگرسيون خطی دو متغيره کلمات کلیدی : پاورپوینت گسترش مدل رگرسيون خطی دو متغيره پاورپوینت فصل ششم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل ششم کتاب اقتصاد…

بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی

بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه کارآفرینی سازمانی استقرار مدیریت دانش در ایران خودرو تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی رابطه مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی پیاده سازی مدیریت…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت سازمانی 72 صفحه

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت سازمانی 72 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری…

پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل بازاریابی خدمات در گسترش فروش اینترنت پرسرعت ADSL شرکت مخابرات

پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل بازاریابی خدمات در گسترش فروش اینترنت پرسرعت ADSL شرکت مخابرات پرسشنامه اینترنت پرسرعت ADSL پرسشنامه فروش اینترنت پرسرعت ADSL پرسشنامه عوامل بازاریابی خدمات در گسترش فروش اینترنت پرسرعت ADSL رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های برنامه درسی مبانی نظری نظریه های برنامه درسی پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی پیشینه داخلی نظریه های برنامه درسی…

ارزیابی عملکرد کارکنان و بررسی کامل شاخص ها و مدل های آن

ارزیابی عملکرد کارکنان و بررسی کامل شاخص ها و مدل های آن مقایسه مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان…

وصول مطالبات معوق بانکی در کشورهای اسلامی

وصول مطالبات معوق بانکی در کشورهای اسلامی مطالبات معوق بانکی وصول مطالبات معوق بانکی روش‌های وصول مطالبات معوق وصول مطالبات معوق بانکی در کشورهای اسلامی راهکارهای بانک‌های اسلامی برای وصول مطالبات بازپرداخت مطالبات در نظام بانکداری اسلامی کشورها رفتن به…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *