مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 8

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 8

مبانی نظری ارزیابی عملکرد
دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد
دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
ادبیات نظری ارزیابی عملکرد
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد
ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

تشریح مفهوم عملکردمسیر توسعه و تکامل سازمانها با تکامل خواسته ها، نیازها و علایق و آمال بشر همراه است. اگرچه سازمانها در طول زمان ایفا کننده نقش ها و مأموریت های مختلفی بوده اند ولی در دوره معاصر کارکرد آنها بسیار گسترده شده و انتظارات از آنها به طور مداوم رو به تزاید است. توفیق درپاسخگویی به این انتظارات نیازمند ایجاد ارتباط تنگاتنگ، مستمر و موثر بین فرآیندهای سازمانی و انتظارات گفته شده است. همچنین در دنیای رقابتی امروز سازمان ها در هر محیطی که فعالیت نمایند، دایماً نیازمند بهبود عملکرد بوده و باید تمام تلاش خود را در جهت دستیابی به تعالی عملکرد به کار گیرند لذا اهمیت پرداختن به عملکرد از سوی مدیران به عنوان یک وظیفه اساسی مطرح است.

 

امروزه نقش سازمان در دستیابی به هدفهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن چنان برجسته شده است که سازمان های هر جامعه را گردونه های تحقق اهداف آن می دانند. واقعیت آن است که سازمانها به چند دلیل از ارکان ضروری زندگی انسان ها محسوب می شوند. آن ها به جامعه خدمت نموده و ما را قادر می سازند تا کارهایی را انجام دهیم که بدون وجود آن ها از عهده انجام آن بر نمی آمدیم. دانش و آگاهی ارائه نموده و زمینه ساز توسعه فردی و رشد و سعادت بشر می گردند. با در نظر گرفتن این اهمیت و نقش و تأثیر های گوناگونی که سازمانها دارند، امروزه توجه فزاینده ای به ابعاد مختلف آنها از جمله فرایند، سیستم ها و به ویژه آنچه سازمان بدان دست می یابد (عملکرد) می شود ( سید جوادین، 1386، ص725 ).

 

بهبود مستمر عملکرد سازمان ها نیروی عظیم هم افزایی  ایجاد می کند که این نیروها می توانند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت های تعالی سازمانی شوند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالش های پیش روی سازمان و کسب بازخورد واطلاع از میزان اجرای سیاست های تدوین شده و شناسایی مواردی که بهبود جدی نیاز دارند بهبود مستمر عملکرد میسّر نخواهد شد و تمامی موارد مذکور بدون اندازه گیری و ارزیابی امکان  پذیر نیست. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن نیز مستلزم اندازه گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصوّر نمی باشد ( آرمسترانگ، 1386، ص3 ).در مورد اینکه “عملکرد چیست” ؟ نگرش های متفاوتی وجود دارد. می توان عملکرد را فقط سابقه نتایج حاصله تلقی کرد. از نظر فردی، عملکرد، سابقه موفقیت های یک فرد است (سید جوادین، 1386، ص726).

در ضرورت و تشریح  وتعریف مفهوم واژه عملکرد باید خاطر نشان نمود که جایگاه این واژه از آن جا حائز اهمیت است که با تعریف وتشریح عملکرد است که می توان آن را ارزیابی یا مدیریت نمود.  هولتون وبیتز خاطر نشان ساخته اند که عملکرد یک ساختار چند بعدی است که ارزیابی آن بسته به انواع عوامل، متفاوت است. برنادین و همکارانش معتقدتد که عملکرد باید به عنوان نتایج کار تعریف شود، چون نتایج قوی ترین رابطه را با اهداف استراتژیک سازمان، رضایت مشتری و نقش های اقتصادی دارد. فرهنگ لغت اکسفورد عملکرد را به این صورت تعریف نموده است که انجام، اجرا، تکمیل، انجام کار سفارش یا تعهد شده عملکرد را مشخص می نماید. این تعریف به خروجی ها یا نتایج برمی گردد و در عین حال عنوان می کند که عملکرد در مورد انجام کار و نیز نتایج حاصل از آن می باشد. بنابراین می توان عملکرد، را به عنوان رفتار یا روشی که سازمانها، گروهها و افراد کار را انجام می دهند، تلقی نمود ( رحیمی، 1385، ص23 ).

بروم راج در تعریف خود از عملکرد معتقد است که عملکرد به معنای رفتار ها و هم به معنای نتایج است. رفتارها از فرد اجراکننده ناشی می شود وعملکرد را از یک مفهوم انتزاعی به عمل تبدیل می کنند. رفتارها فقط ابزارهایی برای نتایج نیستند، بلکه به نوعی خود نتیجه به حساب می آیند. و می توان جدای از نتایج در مورد آن ها قضاوت کرد، این تعریف از عملکرد، منجر به این نتیجه گیری می شود که هنگام مدیریت عملکرد گروهها و افراد، هم ورودی (رفتار) و هم خروجی (نتایج) باید در نظر گرفته شوند. هارتل این مدل را مدل ترکیبی مدیریت عملکرد می نامد. این مدل سطوح توانایی یا شایستگی و موفقیت ها را همانند گذاری و بازبینی اهداف پوشش می دهد ( آرمسترانگ، 1386، ص4 ).

 

 

 

عملکرد سازمانی عملکرد در لغت یعنی حالت یا کیفیت کارکرد، بنابراین عملکرد سازمانی یک سازه کلی است که بر چگونگی انجام عملیات سازمانی اشاره دارد. معروف ترین تعریف عملکرد توسط نیلی و همکاران (2000) ارائه شده است: « فرایند تبیین کیفیت اثر بخشی و کارایی اقدامات گذشته ». مطابق این تعریف، عملکرد به دو جزء تقسیم می شود 1: کارایی که توصیف کننده چگونگی استفاده سازمان از منابع در تولید خدمات یا محصولات است، یعنی رابطه بین ترکیب واقعی و مطلوب دروندادها برای تولید برون دادهای معین. 2: اثربخشی که توصیف کننده درجه نیل به اهداف سازمانی است ( رحیمی، 1385، ص30 ).

 

صاحبنظران و محققین معتقدند که عملکرد موضوعی اصلی در تمامی تجزیه و تحلیل های سازمانی است و تصور سازمانی که شامل ارزیابی و اندازه گیری عملکرد نباشد مشکل است (Feurer, 1995, p. 7).در دنیای رقابتی، امروزه سازمانها در هر محیطی که فعالیت نمایند، دائماً نیازمند بهبود عملکرد بوده و باید تمام تلاش خود را جهت دستیابی به تعالی عملکرد به کارگیرند. مدیریت عملکرد سازمانی فرایندی استراتژیک و جامع است که موفقیت پایدار سازمان را از طریق بهبود عملکرد فراهم می نماید. این مفهوم که امروزه جایگزین ارزیابی عملکرد شده است ضمن داشتن بار مثبت نسبت به مفهوم ارزیابی که اغلب با واکنش منفی مدیران بویژه در جامعه ی ما و سازمانهای ما روبروست، نشان دهنده ی اهمیت پرداختن به عملکرد سازمان از سوی مدیریت به عنوان یک وظیفه اساسی است. دستیابی به عملکرد برتر و کسب نتایج عالی نیز بدون داشتن برنامه ای که در قالب یک نظام منسجم و یکپارچه تدوین شده و به اجرا در بیاید، بسیار دشوار خواهد بود ( داریانی و دیگران، 1386، ص3 ).

مقصود از عملکرد سازمانی، شیوه ای است که سازمان بتواند کار ها یا وظایف خود را به نحو عالی انجام دهد ( استونر ، 1386، ص10 ).

 

 

2-7) ابعاد ارزیابی عملکردارزیابی باید از کوچکترین جزء تأثیرگذار در عملکرد یک سازمان شروع شده و با طی کردن سلسله مراتب سازمانی و استفاده از اطلاعات ارزیابی جزء به ارزیابی کل سازمان پرداخت. انجام ارزیابی در چهار سطح ضروری است:
1- ارزیابی عملکرد کارکنان : این نوع ارزیابی، ارزیابی کوچکترین واحد یک سازمان می باشد. در ادبیات مدیریت در این حوزه مدل های بسیاری برای ارزیابی عملکرد کارکنان ارائه شده است. هر کدام از این الگوهای ارائه شده در این حوزه با تکیه بر شاخص هایی که برای ارزیابی معرفی کرده اند به ارائه شیوه ای برای سنجش عملکرد کارکنان به اقدام می پردازند.

2- ارزیابی عملکرد بخشی از یک سازمان: از آنجا که یک سازمان متشکل از زیرمجموعه ها (بخش هایی) مختلف می باشد که مجموع  این بخش ها سازمان را  تشکیل می دهند، لذا برای  ارزیابی عملکرد سازمان، ارزیابی  عملکرد این زیرمجموعه ها بر مبنای شاخص ها و معیار های ارزیابی آن ها، ضروری است. در این نوع ارزیابی، ابتدا هدف و مأموریت های  یک بخش در راستای اهداف و مأموریت های سازمان مشخص شده و سپس شاخص های ارزیابی آن ها تعریف شده و به محاسبه شاخص ها و سپس ارزیابی نتایج شاخص ها اقدام می شود.  

 

3- ارزیابی عملکرد مدیر: باتوجه به اینکه نقش مدیر به عنوان یکی از عوامل مهم راهبری و هدایت سازمان غیر قابل اغماض می باشد، از ارزیابی عملکرد مدیر برای آگاهی از میزان موفّقیت در انجام نقش راهبری خود برای دستیابی به نتایج صحیح ارزیابی عملکرد سازمان ضروری است.
4- ارزیابی عملکرد سازمان: سازمان  به عنوان مجموعه هماهنگ و هدف دار از اجزاء که برای دستیابی به هدف یا اهداف با هم پیوند خورده و تشکیل یک سازمان را داده اند. امروزه سازمان یکی از مهم ترین نیازهایی است که به ضرورت وجود آن تأکید شده است. همچنین به دلیل نقش مؤثر سازمان ها و لذا ضرورت توجه به عملکرد اثرات عملکردآنها، ارزیابی عملکرد یک سازمان در حوزه فعالیت آن امری حیاتی است. لذا برای اطمینان از میزان موفقیت سازمان ها می بایست به ارزیابی میزان تناسب، تطابق و کارایی عملکرد این اجزاء بر مبنای شاخص ها و معیارهای صحیح، در جهت اهداف سازمانی اقدام نموده، بر همین اساس برای ارزیابی یک سازمان، استفاده از نتایج ارزیابی کارکنان وبخش های مختلف یک سازمان ضروری است ( سبحان اللهی، 1378، ص17 ).

 

 

 

 

فهرست مطالب
تشریح مفهوم عملکرد    3
2-6) عملکرد سازمانی    5
2-7) ابعاد ارزیابی عملکرد    7
2-8) انواع ارزیابی عملکرد    8
2-9) فرآیند ارزیابی عملکرد    10
2-10) اهداف ارزیابی عملکرد    10
2-11) مدل های شناخته شده در زمینه ارزیابی عملکرد (فرایندها و چارچوبها)    11
2-11-1) مدل سینک و تاتل (1989)    11
2-11-2) ماتریس عملکرد (1989)    12
2-11-3) مدل نتایج و تعیین کننده ها (1991)    12
2-11-4) هرم عملکرد (1991)    13
2-11-5) کارت امتیازدهی متوازن (1992)    14
2-11-6) فرایند کسب و کار  (1996)    16
2-11-7) تحلیل ذی نفعان (2001)    17
2-11-8) مدل تعالی سازمان    18
2-11-9) چارچوب مدوری و استیپل (2000)    19
راهنمایی های انتخاب شاخص ها    20
2-12) سودآوری    21
2-13) رضایت مشتری    21
عوامل مؤثر بر رضایت    23
مدل های رضایت مشتری    23
مدل کانو    25
مدل سروکوال    26
جدول 2-1) ابعاد مدل سرکوال    27
2-14) احساس امنیت مشتری    28
2-15) پیشینه تحقیق    29
پیشینه های داخلی    29
پیشینه های خارجی    34
جدول 2-2) پيشينه تحقيق    36
منابع و مآخذ    46

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

 

پرسشنامه دغدغه های شغلی بزرگسالان سوپر با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه دغدغه های شغلی بزرگسالان سوپر با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه دغدغه های شغلی پرسشنامه دغدغه های شغلی افراد پرسشنامه دغدغه های شغلی بزرگسالان دانلود پرسشنامه دغدغه های شغلی بزرگسالان پرسشنامه دغدغه های شغلی بزرگسالان…

مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392

مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی شرایط مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی پایان نامه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مجازات کیفری اشخاص حقوقی تحولات حاکم بر مسئولیت کیفری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در…

بررسی شگردهای خبری شبکه الجزیره در تاثیرگذاری بر تحولات اخیر سوریه

بررسی شگردهای خبری شبکه الجزیره در تاثیرگذاری بر تحولات اخیر سوریه کلمات کلیدی : پایان نامه بحران سوریه پایان نامه در مورد سوریه عوامل موثر در تحولات سوریه نقش رسانه ها در تحولات سوريه پایان نامه در مورد تحولات سوریه…

هزینه یابی بر مبنای فعالیت ارزیابی متوازن و ارزش افزوده اقتصادی

هزینه یابی بر مبنای فعالیت ارزیابی متوازن و ارزش افزوده اقتصادی هزینه یابی بر مبنای فعالیت ارزیابی متوازن ارزش افزوده اقتصادی هزینه یابی بر مبنای فعالیت ارزیابی متوازن و ارزش افزوده اقتصادی رفتن به سایت اصلی هزینه یابی بر مبنای…

بررسی حدود مختلف از نظر اجرا و موانع آن با تاکید بر عصر حضور و غیبت امام

بررسی حدود مختلف از نظر اجرا و موانع آن با تاکید بر عصر حضور و غیبت امام اجرای حدود در عصر غیبت اجرای حدود در عصر حضور آیات و روایات درباره اجرای حدود موانع اجرای حدود کیفری بررسی حدود مختلف…

پاورپوینت بررسی پروتکل برداشت بین بانکی (IWP) در بانکداری راستین

پاورپوینت بررسی پروتکل برداشت بین بانکی (IWP) در بانکداری راستین کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی پروتکل برداشت بین بانکی (IWP) در بانکداری راستین پروتکل برداشت بین بانکی (IWP) در بانکداری راستین تعریف بانکداری راستین زیرسیستم‌های IT بانکداری راستین ناکارائی عملیات…

پاورپوینت اصول روابط عمومي نوين

پاورپوینت اصول روابط عمومي نوين کلمات کلیدی : پاورپوینت اصول روابط عمومي نوين اصول روابط عمومي نوين روابط عمومي نوين تاريخچه افكار عمومي تعريف افكار عمومي تعاريف روابط عمومي ويژگي هاي روابط عمومي روابط عمومي ارکان روابط عمومي مدل برنامه…

علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی

علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی ارتباط انگیزه یادگیری روش بحث گروهی روش ایفای نقش«نمایشی» یادگیری اكتشافی هدایت شده یا كاوشگری دانلود مقاله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری…

پاورپوینت فصل اول کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات

پاورپوینت فصل اول کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات پاورپوینت فصل اول کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان مقدمه ای بر سیستم های اطلاعاتی حسابداری پاورپوینت…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانی 53 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانی 53 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سلامت روانی مبانی نظری سلامت روانی پیشینه تحقیق سلامت روانی پیشینه داخلی سلامت روانی پیشینه خارجی سلامت روانی پیشینه پژوهش سلامت روانی پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت از برند 61 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت از برند 61 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت از برند فصل دوم پایان نامه رضایت از برند دانلود مبانی نظری رضایت از برند پیشینه رضایت از برند پیشینه تحقیق رضایت از برند…

بررسی تاثیر صورت سود و زیان بر تصمیم گیری سرمایه گذاران و به تبع آن بازده سرمایه گذاران و تغییرات بازده آنها

بررسی تاثیر صورت سود و زیان بر تصمیم گیری سرمایه گذاران و به تبع آن بازده سرمایه گذاران و تغییرات بازده آنها بازده سهام صورتهای مالی صورت سود و زیان بورس اوراق بهادار تهران رابطه اجزای صورت سود و زیان…

ارزیابی اثرات رنگ بر حافظه دانش آموزان دبستانی

ارزیابی اثرات رنگ بر حافظه دانش آموزان دبستانی اثرات رنگ بر حافظه بچه های دبستانی تاثیر رنگ بر حافظه كودكان اثرات رنگ بر حافظه ارزیابی اثرات رنگ بر حافظه دانش آموزان دبستانی دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه رشته…

فصل دوم پایان نامه هوش معنوی و سلامت روانی

فصل دوم پایان نامه هوش معنوی و سلامت روانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش معنوی فصل دوم پایان نامه سلامت روانی دانلود فصل دوم پایان نامه هوش معنوی دانلود فصل دوم پایان نامه سلامت روانی فصل دوم…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلالات رفتاری کودکان

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلالات رفتاری کودکان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری کودکان مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان پیشینه داخلی اختلالات رفتاری کودکان پیشینه خارجی اختلالات رفتاری کودکان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان وجودی 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان وجودی 57 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه درمان وجودی مبانی نظری درمان وجودی پیشینه تحقیق درمان وجودی پیشینه داخلی درمان وجودی پیشینه خارجی درمان وجودی پیشینه پژوهش درمان وجودی پیشینه نظری…

پاورپوینت دلبستگی شغلی

پاورپوینت دلبستگی شغلی دانلود رایگان پاورپوینت دلبستگی شغلی پاورپوینت دلبستگی شغلی دلبستگی شغلی تعریف دلبستگی شغلی الگوي موثر بر دلبستگي شغلي مفاهيم دلبستگي شغلی رویكردهای نظری دلبستگی شغلی متغيرهایی که در ايجاد دلبستگي شغلي نقش دارند تفاوت دلبستگی شغلی با…

مبانی نظری مقررات کیفری شکلی ایران

مبانی نظری مقررات کیفری شکلی ایران مبانی نظری مقررات کیفری شکلی ایران پیشینه پژوهش مقررات کیفری شکلی ایران پیشینه تحقیق مقررات کیفری شکلی ایران فصل دوم پایان نامه مقررات کیفری شکلی ایران دانلود مبانی نظری مقررات کیفری شکلی ایران دانلود…

پاورپوینت آشنایی با تأمين منابع مالي و سرمايه

پاورپوینت آشنایی با تأمين منابع مالي و سرمايه پاورپوینتآشنایی با تأمين منابع مالي و سرمايه تحقیق تأمين منابع مالي و سرمايه سرمايه گذاري وتامين مالي سرمایه درگردش منابع مالی اطلاعات لازم برای وام دهنده منابع تامين سرمايه روشهاي تامين سرمايه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی 2 مبانی نظری سرسختی ادبیات نظری سرسختی چارچوب نظری سرسختی فصل دوم پایان نامه سرسختی دانلود مبانی نظری سرسختی پیشینه سرسختی پیشینه تحقیق سرسختی پیشینه داخلی سرسختی پیشینه خارجی سرسختی پیشینه پژوهش سرسختی پیشینه…

بررسی پیشینه و دوره های مختلف هنر و تمدن ایران

بررسی پیشینه و دوره های مختلف هنر و تمدن ایران تاریخ هنر ایران هنر و تمدن ایلام هنر و تمدن فلات ایران هنر در دوره های تاریخی ایران هنر و تمدن ایران در دوره های مختلف هنر ایران در عصر…

پاورپوینت آشنایی با معماری خانه روکو

پاورپوینت آشنایی با معماری خانه روکو پاورپوینت آشنایی معماری خانه روکو معماری خانه روکو خانه روکو پاورپوینت معماری خانه روکو تحقیق خانه روکو روکو و اقلیم روکو وفرهنگ روکو و زیبایی رفتن به سایت اصلی مشخصات فایل: عنوان: پاورپوینت آشنایی…

پاورپوینت الودگی تصویری

پاورپوینت الودگی تصویری دانلود،پاورپوینت،الودگی، تصویری رفتن به سایت اصلی آلودگی تصویری شهر محیطی است با گوناگونی بسیار، فضای شهر بیش‌ترین ارتباط را با مردم و محیط زندگی برقرار می‌سازد. در نتیجه نقش بسزایی در هویت‌بخشی و احساس آرامش به شهروندان…

قاچاق انسان در پرتو اسناد بین المللی

قاچاق انسان در پرتو اسناد بین المللی قاچاق انسان تحقیق قاچاق انسان تحقیق قاچاق زنان تحقیق درباره قاچاق انسان تحقیق پدیده قاچاق انسان قاچاق انسان در كنوانسیون پالرمو قاچاق انسان در مقاوله نامه بین المللی قاچاق انسان در قرارداد بین…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری جو سازمانی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری جو سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه جو سازمانی مبانی نظری جو سازمانی پیشینه تحقیق جو سازمانی پیشینه داخلی جو سازمانی پیشینه خارجی جو سازمانی پیشینه پژوهش جو سازمانی پیشینه نظری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *