مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی 39 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی 39 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری عملکرد تحصیلی
پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
فصل دوم پایان نامه عملکرد تحصیلی
مبانی نظری سبک های فرزندپروری
پیشینه تحقیق سبک های فرزندپروری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی  با 39 صفحه ورد عنوان این نوشتار می باشد

 

 

 

 مقدمه:

بخش اول: گستره نظری مسأله مورد پژوهش

بخش دوم: بررسی پیشینه مطالعاتی

    در بخش اول که گستره نظری مسأله مورد پژوهش را در بر می‎گیرد، پژوهشگر سعی دارد پیشنه نظری مسأله مورد پژوهش را مطرح نماید. ابتدا به عملکرد تحصیلی و درگیری والدین در امور تحصیلی وو سپس سبک های فرزند پروری، پرداخته می‎شود و درادامه به رابطه بین این عوامل اشاره می‎شود. و در بخش دوم به بررسی پیشینه مطالعاتی پژوهش حاضر پرداخته می‎شود.

 

 

 

 عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی عبارتند از:

1.عوامل فردی: هدف، انگیزه، هوش، توجه، برنامه‎ریزی، ابعاد شخصیتی و آمادگی جسمی و روانی

2.عوامل خانوادگی و اجتماعی: شرایط عاطفی و امنیت خانواده، شرایط اجتماعی و اقتصادی، تحصیلات و سطح فرهنگ خانواده، تعداد اعضای خانواده و سبک والدینی.

3.وضعیت اجتماعی- اقتصادی خانواده

 

چندین مطالعه به شرایط اقتصادی– اجتماعی خانواده (هوی ، 2005)، سطوح آموزشی والدین، منابع آموزشی در خانه (مولیس ،2000)، زبان رایج در خانه در مقابل زبان آزمون(هوی،  2002) به عنوان  عواملی که می‌توانند واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین کنند، اشاره کرده اند(مهدوی، 1384).

گزارش کلمن تحت عنوان برابری فرصت تحصیلی در سال 1966 نشان داد که تجهیزات مدارس اثر قاطعی بر پیشرفت دانش آموزان ندارد  و کیفیت معلمان نیز دارای اهمیت چندانی نیست در عوض این وضعیت خانواده است که اثر تعیین کننده  ای بر عملکرد درسی دانش آموزان دارد(بیکر ،  ترجمه نایبی، 1385). کول (1990) وضعیت اقتصادی – اجتماعی خانواده را مهمترین  عامل پیش بینی کننده دانسته است(هوی، 2005).

 

 

 

 

میلون  (2002) نشان داد که عامل وضعیت اقتصادی – اجتماعی  متغیر پیش بین قابل اعتمادی برای عملکرد مدرسه ای است. میلون نشانگرهایی چون دانش آموزانی که غذای مدرسه را صرف نمی کنند و یا غذاهای ارزان قیمت  خریداری می کنند و دانش آموزان تک والد و میزان درآمد سالانه والدین را  معرفی کننده متغیر وضعیت اقتصادی – اجتماعی  در نظر گرفت و نتایج تحقیق میلون نشان داد  متغیر دانش آموزانی که غذای مدرسه را صرف نمی کنند و یا غذای ارزان قیمت می خرند، قوی ترین پیش بینی کننده نمرات پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. ترکیب متغیرهای فوق قدرت پیش بینی نمره ها را  افزایش می داد. پاورز (2003) نیز در تحقیقی که علاوه بر متغیر وضعیت اقتصادی – اجتماعی ، متغیرهای میزان تحصیلات معلمان و  سابقه تدریس معلمان را  برای پیش بینی عملکرد دانش آموزان در نظر گرفته بود و متغیرهای مربوط به وضعیت اقتصادی – اجتماعی  که در نظر گرفته بود، شبیه متغیرهای آزمون شده میلون بود ، نیز به این نتیجه دست یافت که وضعیت اقتصادی – اجتماعی 57% از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین می کند. اکپالا و اسمیت (2001) نیز نشان دادند که ارتباط منفی و معنی داری بین عملکرد تحصیلی و وضعیت اقتصادی – اجتماعی وجود دارد (وولسی ، 2006).

 

 

 

 

پاپاناستازی (2002) در تحقیق خود در کشور قبرس بین رابطه وضعیت اقتصادی  – اجتماعی پایین و پیشرفت ریاضی رابطه منفی به دست آورده است. وی همچنین ذکر کرده است که در آمریکا و ژاپن نیز مشابه این نتیجه گزارش شده است.بعضی محققان به رابطه وضعیت اقتصادی اجتماعی و تأثیر آن بر نگرش نسبت به یادگیری نیز تحقیقاتی انجام داده اند. مارکولیدز، هک و پاپاناستازی (2005) نشان دادند که دانش آموزان با موقعیتهای اقتصادی– اجتماعی بالاتر، نگرش مثبت تری نسبت به یادگیری ریاضیات دارند.

 

 

 

 

4.عوامل آموزشگاهی:مهارت معلمان، شرایط آموزشی و امکانات مطلوب تحصیلی، تعداد دانش‎آموزان کلاس و ترکیب آن‎ها، متناسب بودن هدف‎ها و محتوای برنامه‎ها با نیازها، استعدادها و علایق دانش‎آموزان، متناسب بودن مقررات، کتاب‎های درسی و مواد آموزشی، تسهیلات مدرسه و انتظارات مدرسه از دانش‎آموزان( بیابانگرد، 1382).5. جنس: تحقیقات نشان می‎دهد که جنس رابطه چندانی با پیشرفت تحصیلی ندارد. با وجود این میانگین نمرات پسران در دروسی مانند ریاضی و توانایی‎های فضایی نسبت به دختران از سطوح بالایی برخوردار است ( هایدا و همکاران 1990 و هلپون، 1996، نول  و هدکس ، 1998).

 

 

 

هالپرن (2000) عنوان می‎کند که تفاوت میان توانایی‏های کلامی و فضایی در بین مردان و زنان چندان درست نیست و این تفاوت‎ها  در حوزه‎های کوچکی از استعدادهای فضایی و کلامی می‎باشد و در تحقیقات اخیر با استفاده از تست‎های استاندارد شده، نشان دهنده بهبود توانایی زنان در تکالیف فضایی می‎باشد( لینور ، دیویس ، اکلس ، 2003).

 

 

 

 

 ویژگی‎های‎شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی:

موفقیت در تحصیل نقش مهمی را در ایجاد فرصت‎های آینده دانش‎آموزان دارد. آموزش خوب و قوی می‎تواند همزمان هم ناظر به آینده بوده و هم از تجارب و یافته‎های گذشته بهره ببرد. در واقع آموزش مؤثر بین آینده، حال و گذشته ارتباط ایجاد می‎کند. هر کسی برای تأثیر گذاشتن روی دیگران نیاز به یادگیری خوب دارد و این مستلزم بهره گیری از آموزش قوی است (بریتزمن، 2003). محققان دریافته‎اند که موفقیت در تحصیل و پیشرفت در این زمینه تنها در نتیجه هوش و امکانات سخت افزاری موجود در محیط نیست بلکه آنچه نقش مهمی در این زمینه ایفا می‎کند جنبه‎های روانی و روانشناختی افراد همانند ابعاد شخصیتی و سبک‎های یادگیری است( بوساتو و همکاران، 2000، پرموزیک، 2003). به عنوان مثال کتل عنوان می‎کند که در گستره موفقیت تحصیلی شخصیت نقش بزرگتری را نسبت به هوش بازی می‎کند. بر طبق نظر اکرمن، تئوری PPKI  ادعا می‎کند که صفات شخصیتی نقش مهمی در رشد و توسعه دانش و آگاهی فرد، راهنمایی و چگونگی رویارویی با محرک‎ها را بازی می‎کند. این نظریه عنوان می‎کند که عوامل غیر عقلانی مانند صفات شخصیتی  و سبک‎های یادگیری به طور معناداری با پیشرفت تحصیلی در آمیخته است.

 

 

 

پرداختن به ارتباط بین ویژگی‎های شخصیتی و موفقیت تحصیلی هم ارزش تئوریکی داشته و هم سودمندی بالینی دارد. از نطر بالینی می‎تواند ارتباط ویژگی‎های شخصیتی با دستاوردهای زندگی واقعی، بخصوص عملکرد تحصیلی را تعیین کند. از نظر تئوریک نیز می‎تواند مصاحبه یا پرسش‎نامه‎ای را برای پیش‎بینی عملکرد تحصیلی از روی ویژگی‎های شخصیتی ایجاد کند که نتایج مهمی را در طراحی مناسب هر سیستم آموزشی به دنبال خواهد داشت( پرموزیک و فارنهام، 2003).در طول دهه گذشته تأکید روزافزونی به اهمیت و نقش متغیرهای شخصیت در پیشرفت تحصیلی شده و متغیرهای شخصیتی خاصی را در موفقیت عملکرد تحصیلی مهم می‎دانند( مک آیلاری  و بانتینگ ، 2002).( لانس بری، سودارگاس ، گیبسون  و لئونگ ، 2005 )، عنوان کردند که صفات شخصیتی با توانایی تحصیلی دانش‎آموزان یعنی پیشرفت تحصیلی در رابطه است از طرفی این صفات می‎توانند پیش‎بینی کننده ترک تحصیل باشند.

 

 

 

اگر چه ارتباط مستقیمی بین موفقیت در مدرسه و ویژگی‎های شخصیتی به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است، استفاده از مدل پنج عاملی شخصیت به عنوان چارچوبی برای سازماندهی تحقیقات قبلی پیشنهاد گردیده است( لایدرا و همکاران، 2007 و کونارد، 2006). پرموزیک و فورنهام عقیده دارند با توجه به نتایج گسترده پیرامون رابطه میان صفات شخصیتی و پیشرفت تحصیلی می‎توان گفت که پرسش‎نامه نئو می‎تواند سهم مهمی در پیش‎بینی موفقیت تحصیلی باشد.

 

 

 

نتایج تحقیقات نشان می‎دهد که پنج عامل بزرگ شخصیت، می‎تواند به خوبی عملکرد تحصیلی را پیش‎بینی کند( پرموزیک و فورنهام، 2003؛ لایدرا و همکاران، 2007 و کونارد، 2006). به طور مثال نتایج تحقیق پرموزیک نشان می‎دهد که روان‎رنجوری با عملکرد تحصیلی رابطه معکوس دارد، در صورتی که وظیفه‎شناسی و سازگاری، پیشرفت تحصیلی بالایی را به همراه دارد. کاستا و مک‎کری (1992)، بیان کردند که عامل مهم شخصیتی که به طور مداوم می‎تواند پیشرفت تحصیلی را پیش‎بینی کند، گشودگی است، که به پذیرفتن ایده‎های جدید و گرایش به جستجوی تجارب علمی جدید اشاره دارد. بلیکل (1996) دریافت که گشودگی نسبت به تجارب با عملکرد تحصیلی ارتباط مستقیمی دارد. باربارانلی (2003)، به این نتیجه رسید که ارتباط منفی بین برون‎گرایی و همچنین ارتباط مثبت بین درونگرایی و پیشرفت تحصیلی وجود دارد. همچنین او دریافت که روان‎رنجوری در همه سطوح ارتباط منفی با نمرات دانش‎آموزان دارد. به نظر می‎رسد که اضطراب و نگرانی از عوامل تهدید کننده موفقیت هستند. برون‎گراها نیز ترجیح می‎دهند که فعالیت اجتماعی بیشتری داشته باشند تا فعالیت‎های تحصیلی، که این موضوع می‎تواند تأثیر زیان بخشی در تحصیلات افراد داشته باشند(لیدرا و همکاران، 2007).

 

 

 

هاون و همکاران(2002)، در تحقیق خود بر روی ویژگی‎های شخصیتی نشان داد که بین نوروزگرایی و پیشرفت تحصیلی ارتباط منفی وجود دارد. پائون و آشتون(2001)، نیز نشان دادند که وظیفه‎شناسی و گشودگی دو بعد مهمی هستند که به طور مستقیم با پیشرفت تحصیلی رابطه دارند، از این رو انتظار می‎رود که این ویژگی‎ها همبستگی نیرومندی با سایر عوامل مربوط به پیشرفت داشته باشند. ولی در تحقیقی لاوسون  دریافت که گشودگی ارتباط منفی با عملکرد و یادگیری دارد( زویک و وبستر، 2004). لازم به ذکر است تاریخچه فرد در موفقیت و پیشرفت تحصیلی می‎تواند شخصیت فرد را تحت تأثیر قرار دهد و از طرفی  والدین معمولاً در قبال پیشرفت و ویژگی نسبت به فرزندان پاداش می‎دهند. بنابراین پیشرفت تحصیلی و شخصیت به طور دو جانبه و با تقویت یکدیگر می‎توانند زمینه سلامت روانی را فراهم سازند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

2-2-1. عملکرد تحصیلی 2

2-2-1-2. عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی عبارتند از: 5

2-2-1-3.  ویژگی‎های‎شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی: 8

2-2-1-4. خانواده و نقش آن در عملکرد تحصیلی 11

2-2-2. درگیری والدین در امور تحصیلی 13

2-2-2-2. الگوی روابط والد و فرزند 13

2-2-2-3. سبك‌های والدین 14

2-2-2-4. تحصیلات والدین 15

2-2-3. عوامل مربوط به محیط آموزشی 16

2-2-3-1. كیفیت در آموزش 16

الف: امکانات آموزشی 18

ب: ارتباط معلم و دانش‌آموز 19

2-3-1. پیشینه پژوهش: 21

فهرست منابع 25

 

پرسشنامه کیفیت زناشویی فرم تجديد نظر شده (RDAS)

پرسشنامه کیفیت زناشویی فرم تجديد نظر شده (RDAS) کلمات کلیدی : پرسشنامه کیفیت زناشویی پرسشنامه کیفیت زناشویی (RDAS) پرسشنامه سازگاری زناشویی پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپینر دانلود پرسشنامه سازگاری زناشویی پرسشنامه کیفیت زناشویی فرم تجديد نظر شده (RDAS) پرسشنامه کیفیت زناشویی…

پاورپوینت بررسی متابولیسم پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی)

پاورپوینت بررسی متابولیسم پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی) کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت بررسی متابولیسم پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک پاورپوینت بررسی متابولیسم پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک بررسی متابولیسم پروتئین ها و اسیدهای…

مطالعه تطبیقی غرر در معامله در فقه اسلامی

مطالعه تطبیقی غرر در معامله در فقه اسلامی غرر معاملات غرر در عقد بیع تاثیر غرر در معاملات غرر و معاملات غرری حکم معاملات غرری مطالعه تطبیقی غرر در معامله مطالعه تطبیقی غرر در معامله در حقوق اسلام بررسی ضابطه…

پاورپوینت مرحله گندزدایی آب و فاضلاب با پرتو فرابنفش

پاورپوینت مرحله گندزدایی آب و فاضلاب با پرتو فرابنفش پاورپوینت مرحله گندزدایی آب و فاضلاب با پرتو فرابنفش مقایسه یUV با سایر روش ها انواع پرتو و اثر آن بر گند زدایی منابع تولیدUV مکانیزم غیر فعالسازی میکروبی توسط UV…

بررسی تاثیر صورت سود و زیان بر تصمیم گیری سرمایه گذاران و به تبع آن بازده سرمایه گذاران و تغییرات بازده آنها

بررسی تاثیر صورت سود و زیان بر تصمیم گیری سرمایه گذاران و به تبع آن بازده سرمایه گذاران و تغییرات بازده آنها بازده سهام صورتهای مالی صورت سود و زیان بورس اوراق بهادار تهران رابطه اجزای صورت سود و زیان…

پاورپوینت بررسی چالش‌ها و چشم‌اندازها در فرايند ياددهي- يادگيري تعادل‌هاي شيميايي

پاورپوینت بررسی چالش‌ها و چشم‌اندازها در فرايند ياددهي- يادگيري تعادل‌هاي شيميايي کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی چالش‌ها و چشم‌اندازها در فرايند ياددهي- يادگيري تعادل‌هاي شيميايي چالش‌هاي موجود در ياددهي- يادگيري تعادل‌هاي شيميايي ديدگاههاي سينتيكي در تعادل‌هاي شيميايي ديدگاههاي ترموديناميكي در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان نوروفیدبک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان نوروفیدبک مبانی نظری درمان نوروفیدبک ادبیات نظری درمان نوروفیدبک چارچوب نظری درمان نوروفیدبک فصل دوم پایان نامه درمان نوروفیدبک دانلود مبانی نظری درمان نوروفیدبک پیشینه درمان نوروفیدبک پیشینه تحقیق درمان نوروفیدبک پیشینه داخلی درمان…

نمودار های OPC،F.P.C و BOM مبلمان استیل

نمودار های OPC،F.P.C و BOM مبلمان استیل نمودار فرآیند جریان fpc مبلمان استیل نمودار فرایند عملیات opc مبلمان استیل فرآیند FPC ساخت مبلمان استیل نمودار های BOM مبلمان استیل نمودار های OPC،FPC و BOM مبلمان استیل نمودار های فرآیندی نمودار…

پرسشنامه بررسی تفاوت بین نگرش جوانان و بزرگسالان نسبت به تبلیغات موبایلی

پرسشنامه بررسی تفاوت بین نگرش جوانان و بزرگسالان نسبت به تبلیغات موبایلی پرسشنامه نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه استاندارد سنجش نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه سنجش نگرش اینترنتی پرسشنامه نگرش جوانان نسبت به تبلیغات…

پاورپوینت فصول 1 الی 5 کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش تألیف احمد آذربانی و رضا کلانتری

پاورپوینت فصول 1 الی 5 کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش تألیف احمد آذربانی و رضا کلانتری کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش تألیف احمد آذربانی و رضا کلانتری کتاب اصول و…

پاورپوینت آشنایی با اصول سـازمان تجارت جهانی

پاورپوینت آشنایی با اصول سـازمان تجارت جهانی کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با اصول سـازمان تجارت جهانی اصول سـازمان تجارت جهانی تحقیق اصول سـازمان تجارت جهانی مقاله اصول سـازمان تجارت جهانی اصل ملت های کامله الوداد اصل رفتار ملی اصل…

اتصالات در سازه های فولادی

اتصالات در سازه های فولادی اتصالات سازه های فولادی اتصالات در سازه های فولادی عملکرد لرزه ای سازه های فولادی دانلود مقاله اتصالات در سازه های فولادی رفتن به سایت اصلی اتصالات در سازه های فولادی   چکیده  – در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 8

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 8 مبانی نظری ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد ادبیات نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری مبانی نظری اختلالات رفتاری پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری پیشینه داخلی اختلالات رفتاری پیشینه خارجی اختلالات رفتاری پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری پیشینه نظری اختلالات رفتاری…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اضطراب

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اضطراب کلمات کلیدی : مبانی نظری اضطراب ادبیات تحقیق اضطراب پیشینه تحقیق در مورد اضطراب فصل دوم پایان نامه اضطراب مبانی نظری اضطراب پیشینه تحقیق اضطراب پیشینه داخلی اضطراب پیشینه خارجی اضطراب پیشینه…

بررسی جرم سرقت از نظر شرایط ارتکاب، علل و انگیزه سارق، سیر رشد آن و شیوه ارتکاب آن

بررسی جرم سرقت از نظر شرایط ارتکاب، علل و انگیزه سارق، سیر رشد آن و شیوه ارتکاب آن داده های آماری سرقت بررسی داده های آماری سرقت تحلیل داده های آماری سرقت ارائه راهكارهای پیشگیرانه از سرقت بررسی سرقت در…

پرسشنامه تاثیر انگیزش بر عملکرد رفتار فرد در سازمان ها

پرسشنامه تاثیر انگیزش بر عملکرد رفتار فرد در سازمان ها پرسشنامه انگیزش پرسشنامه عملکرد رفتار پرسشنامه عملکرد رفتار فرد پرسشنامه عملکرد رفتار فرد در سازمان پرسشنامه رابطه انگیزش با عملکرد رفتار فرد رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات مبانی نظری فناوری اطلاعات دانلود مبانی نظری فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات ادبیات نظری فناوری اطلاعات فصل دوم پایان نامه فناوری اطلاعات مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات ادبیات و مبانی…

ارزیابی عملکرد صنعت بانکداری با تکنیک تلفیقی FTOPSIS-BSC

ارزیابی عملکرد صنعت بانکداری با تکنیک تلفیقی FTOPSIS-BSC ارزيابي عملکرد ارزيابي عملکرد بانک ارزيابي عملکرد صنعت بانکداري ارزيابي عملکرد صنعت بانکداري با کارت امتيازي متوازن ارزيابي عملکرد صنعت بانکداري با تاپسيس فازي مقاله ارزيابي عملکرد صنعت بانکداري رفتن به سایت…

 عوامل موثر بر رضایت شغلی و بررسی نظریه ها و ابزار اندازه گیری

 عوامل موثر بر رضایت شغلی و بررسی نظریه ها و ابزار اندازه گیری عوامل موثر بر رضایت شغلی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان مقاله بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان عوامل موثر بر رضایت شغلی در سازمان نظریه…

پایان نامه رشته سرامیک با عنوان کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا

پایان نامه رشته سرامیک با عنوان کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا پیشینه کاشی در ایران بررسی صنعت کاشی ایران ارزیابی سالنهای تولید کاشی سیستمهای اطلاعاتی انبار کاشی فرآیند خط تولید کاشی در کارخانه فرآیند انبارداری کاشی در کارخانه دانلود پایان…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ریسک اعتباری

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ریسک اعتباری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ریسک اعتباری مبانی نظری ریسک اعتباری پیشینه تحقیق ریسک اعتباری پیشینه داخلی ریسک اعتباری پیشینه خارجی ریسک اعتباری پیشینه پژوهش ریسک اعتباری پیشینه نظری…

تحلیل اثرات متغیرهای منطقه ای در ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در خلیج فارس

تحلیل اثرات متغیرهای منطقه ای در ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در خلیج فارس طرحهای امنیتی در خلیج فارس طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس پیدایش طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در خلیج فارس…

تحلیل و ارزیابی عناوین مجرمانه زن و مرد در قوانین ایران

تحلیل و ارزیابی عناوین مجرمانه زن و مرد در قوانین ایران آثار جنسیت در عناوین مجرمانه عناوین مجرمانه زن در قوانین ایران عناوین مجرمانه مرد در قوانین ایران عناوین مجرمانه مختص مردان عناوین مجرمانه مختص زنان دانلود تحقیق عناوین مجرمانه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه فکری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه فکری مبانی نظری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی مبانی نظری رابطه سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک مبانی نظری مدیریت سرمایه فکری مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه و مبانی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *