مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه تنیدگی شغلی و میزان خطای انسانی 191 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه تنیدگی شغلی و میزان خطای انسانی 191 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری تنیدگی شغلی
پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی
مبانی نظری میزان خطای انسانی
پیشینه تحقیق میزان خطای انسانی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق میزان خطای انسانی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه تنیدگی شغلی و میزان خطای انسانی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

 

 

 

 

 

چکیده  

بسیاری از سوانح هوایی بر اثر یك خطای ساده و پیش پا افتاده و یا عدم درك صحیح پیش می آید. به ندرت ممكن است یك سانحه بر اثر تنها یك علت باشد. حوادث نوعا تركیبی از چندین علت مختلف دارند و وقتی كه هر كدام را به تنهایی بررسی می نماییم اغلب مهم به نظر نمی رسند اما تركیب با سایر عوامل باعث كامل شدن ترتیبی از علل نامربوط می گردند كه منجر به سانحه شده اند، به این پدیده زنجیره حوادث گویند. برای جلو گیری از رویداد هوایی، شناسایی عناصر این علل قبل از تكمیل زنجیره حوادث ضروری است.

 

 استرس بعنوان نوعی تنیدگی جسمی ویا روان شناختی نقش پررنگی برعملکردکارکنان مراقبت پرواز در صنعت حمل ونقل هوایی دارد. استرس قطعا  دامنه توجه و تمرکز را کاهش می دهد همانطور که بر حافظه کوتاه مدت و بلند مدت تاثیر منفی دارد بطوریکه ایجاد تصویر ذهنی مناسب کارکنان مراقبت پرواز را در شرایط ترافیکی معین و فضای مشخص جهت ارائه سرویس مراقبت پرواز دشوار ویا غیر ممکن می سازد. علاوه بر این تاثیر استرس ممکن است کنترلر را به سمت ارتکاب لغزشهایی نظیر خطاهای کلامی، شنیداری، دیداری، نوشتاری، و یا انحراف ذهنی هدایت کند. این لغزشها و انحرافات می توانند به خطاهای گوناگونی منجر شوند که متعاقبا می توانند به همجواری یا تصادم هواپیما ها منتهی گردند. 

 

در این پژوهش تاثیر استرس بر بروز اینگونه خطاهای انسانی مورد بحث قرار گرفته است. در این پژوهش از یک پرسش نامه محقق ساخته برای سنجش تاثیر سطح استرس بر میزان ارتکاب خطاهای ناشی از لغزش و انحراف غیر عمدی كاركنان مراقبت پرو از استفاده شده است. جامعه آماری مورد تحقیق در این پژوهش كلیه كاركنان مراقبت پرو از فرودگاه بین المللی مهر آباد است و نمونه مورد مطالعه 40 نفر از این كاركنان بود كه به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. با توجه به نتایج آزمون فرضیات بدست آمده، رابطه آماری معناداری میان این دو عامل بدست آمد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

در دهه اخیر موضوع استرس و آثار آن در سازمانها مورد توجه بسیار واقع گردیده است اگر چه در علم پزشكی مساله فشار عصبی و علل و عوارض آن مدتهاست مورد بررسی و تحقیق قرار دارد اما باب این بحث در رفتار سازمانی تازه گشوده شده است.علیرغم این نظر كه استرسهای مفید نیز وجود دارد و مقداری از فشارهای عصبی برای ایجاد تحرك و تلاش در انسان ضروری است، زمانی كه بحث استرس مطرح می شود بیشتر به عوارض و ضایعات آن توجه شده  واسترس مفید مد نظر قرار نمی گیرد. 

 

به هرحال استرس اثرات فراوانی بر عملكرد و فعالیتهای اعضای سازمان دارد. مدیران، كاركنان و ارباب رجوع سازمان تحت تاثیر فشارهای عصبی دچار حالات روانی خاصی می شوند و دست به اعمالی می زنند كه مستقیما در باز دهی سازمان منعكس می گردد. فشارهای عصبی دارای آثار جسمانی نیز هست و از این طریق هم به سازمان لطمات شدیدی می آورد. استرسهای حاد نیروی انسانی سازمان را هم ضایع می كند  و هدف سازمان را دستخوش تزلزل می سازد. عده ای از صاحبنظران رفتار سازمانی استرس را بیماری شایع قرن نامگذاری كرده اند. شاید هم به راستی دوران ما عصراسترس و فشارهای عصبی است، دوره ای كه در آن انسان بیش از هر زمان دیگری در معرض عوامل موجد استرس قرار گرفته و در چنین جهان پر هیاهویی چگونه می توان از استرس اجتناب كرد یا به مصاف و مقابله پرداخت؟ عوامل موجد استرس چیست و چگونه می توان آن را مدیریت كرد؟

 

خطای انسانی هم به عنوان یك عامل شناخته شده در بیشتر وقایع هواپیمایی دیده می شود. این خطا ها اغلب توسط افراد معمولی، سالم، صلاحیت دار، با تجربه، و كاملا مجهز به تجهیزات تجربه می شوند. چندین روش برای مطالعه خطاهای انسانی وجود دارد. یک از این روشها بررسی رفتارهای فردی در سطوح مختلف است. از میان مولفه های گوناگون رفتار فردی (مانند هوش، شخصیت، انگیزش، ارزشها و نگرشها، ادراک، احساسات، و یادگیری) استرس بعنوان مولفه ای تاثیر گذار بر خطا های مرتبط با عامل انسانی شناخته می شود. این تحقیق بر آن است تا تاثیر منفی سطوح مختلف استرس (تنیدگی) را بر بروز خطای عامل انسانی مورد بررسی قرار دهد.  

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

. فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

.. بخش اول: تنیدگی

.. مقدمه

.. رهیافتها نسبت به فشار روانی 

… خود تنظیمی/پزشكی

… ارزیابی شناختی

… انطباق فرد با محیط

… روانكاوی

… الگوی هانزسلیه: مفهوم سازگاری

… الگوی هلمز و راهه: وقایع زندگی

.. ماهیت دوگانه فشار روانی

.. تعریف تنیدگی

.. تئوریهای تنیدگی

… استرسورهای خرد و كلان

… مدل شخص– محیط

… نظریه شخص – محیط در قلمرو غیركاری

… مدل تنیدگی شغلی كاراسك

… ناسازگاری سبك زندگی

… نظریه تنیدگی پنهان

… منابع تنیدگی: مدل چهار سطحی تنیدگی

…. عوامل فردی

….. استرسورهای شخصی

….. استرس ادراك شده

….. كفایت پاداش

….. محیط ادارك شده غیردوستانه

….. نوع كارمند

….. چرخش شغلی و بازنشستگی

….. استرسورهای خصوصیات غیر شخصی کارمند

….. نوبت کاری

…… مشكلات نوبتكاری

…… ریتم سیرکادین

…… پیامدهای نوبتکاری

……  مشکلات مربوط به خواب

…… مشکلات بالینی

…… مشکلات غیر بالینی

….. انواع مشاغل و ویژگیهای شغل

….. زمان یا فاصله رفت و آمد و نوع وسیله حمل و نقل

….. مسافرت شغلی

….. استرسورهای شغل

….. تقاضاهای شغلی

….. فشارهای نقش( تعارض و ابهام در نقش)

….. مسئولیت

….. رابطه با سرپرست

….. یکنواختی، گرانباری نقش یا کمباری نقش

….. تصمیم گیری

…. عوامل گروهی

….. فرهنگ

….. گروه

…. عوامل سازمانی         

….. جو سازمانی

….. فناوری

….. اثرات روانی

….. تشویش اطلاعاتی

….. تغییر

….. محیط طبیعی سازمان

…. عوامل فراسازمانی

….. عوامل محیطی

….. عوامل خانوادگی

….. استرسورهای وجهه و اعتبار

….. عوامل اقتصادی

….. سلامت

….. روابط اجتماعی

…. تفاوتهای فردی و عوامل وضعیتی  تعدیل کننده تنیدگی

….. ارزیابی شناختی عوامل تنیدگی

….. تنیدگی کوتاه مدت یا بلند مدت 

….. حمایت اجتماعی

….. مدیریت زمان

….. مذهب و معنویت

….. جنسیت و تأثیر آن بر تنیدگی

….. الگوهای رفتاری (نوع الف و نوع ب)

….. شخصیت خستگی ناپذیر یا نستوه

…… تعریف سرسختی

…… مولفه‌های سرسختی

……. كنترل

……. تعهد

……. چالش

….. عوامل شخصیتی

…… خوداتكایی، بی تعلقی یا تعلق بیش از حد

…… عزت نفس یا احترام به خود

…… کانون کنترل درونی

…… توان

…. پیامدهای تنیدگی

….. پیامدهای شناختی

….. پیامدهای روانشناختی (نگرشی)

…… تحلیل رفتگی

……. مدل تحلیل رفتگی

…… افسردگی و سایر بیماریهای روانی

…… رضایت شغلی

….. پیامدهای رفتاری

…… تاخیر، غیبت، جابجایی و ترک خدمت

…… سیگار و سوء مصرف مواد(ضایع کردن جسم)

…… عملکرد

……. رابطه میان فشار روانی و عملکرد –  قانون یرسون

…… سوانح

….. پیامدهای فیزیو لویک

…… سلامت عمومی

…. استراتژیهای مدیریت تنیدگی

….. استراتژیهای سازمانی پیشگیری تنیدگی

…… پیشگیری از تنش زاها (راهبردهای مسأله محور)

……. طراحی مجدد شغل

……. شفاف سازی نقش

……. برنامه زمانی کار

……. سبک مدیریت و ساختار سازمانی

……. فرهنگ سازمانی و ارتباطات

……. نظام پاداش عادلانه

…… پیشگیری از تنیدگی (راهبردهای احساس محور)

……. تیم سازی 

……. حمایت اجتماعی

……. مشاوره های روانی

…… پیشگیری و درمان پیامدهای تنیدگی

……. برنامه های کمک به کارکنان

……. زمان استراحت کافی

……. مرخصی تنیدگی

……. بهبود شرایط کاری

….. راهبردهای فردی پیشگیری تنیدگی

…… پیشگیری از تنش زاها ( راهبردهای مسأله محور)

……. خوش بینی اکتسابی

……. مدیریت زمان

……. فعالیتهای اوقات فراغت

…… پیشگیری از تنیدگی (راهبردهای احساس محور)

……. انطباق

……. عوامل وضعیتی و شخصی

……. ارزیابی شناختی عوامل تنیدگی

……. فنون سازگاری

……. ورزش

…… پیشگیری و درمان پیامدهای تنیدگی

……. خود گشودگی(افشا)

……. آرام سازی

……. رژیم غذایی

……. بازخور زیستی

……. فعالیتهای غیر هوازی: مراقبه

……. درمان

 

.. بخش دوم: خطای عامل انسانی

.. مقدمه

.. رویكردها به خطای عامل انسانی

… رویكرد شناختی

… رویكرد ارگونومیك یا سیستمی

… رویكرد رفتاری

… رویكرد طب هوایی

… رویكرد روانی اجتماعی

… رویكرد سازمانی

… سیستم طبقه بندی و تحلیل عوامل انسانی

…. مدل دلایل سانحه ریزن

….. مؤلفه‌های یك سیستم تولیدی

….. نقص یك سیستم تولیدی

….. نقاط قوت و محدودیتهای مدل ریزن

….. تعریف حفره های موجود در پنیر: سیستم طبقه‌بندی و تحلیل عوامل انسانی

…… اعمال غیرایمنی اپراتورها

……. خطاها

…….. خطاهای تصمیم‌گیری

…….. خطاهای ادارکی

……. تخلفات روزمره

……. تخلفات استثنایی

…… پیش زمینه‌های اعمال غیر ایمن

……. شرایط اپراتورها

……. حالتهای ذهنی ناسازگار

……. حالتهای ناسازگار جسمانی

……. محدودیتهای ذهنی و جسمی

……. عوامل پرسنلی

……. مدیریت منابع تیمی

……. آمادگی شخص

……. عوامل محیطی

……. محیط تکنولوژیک

…… سرپرستی غیر ایمن

……. سرپرستی ناکافی

……. برنامه‌ریزی نامناسب عملیات

……. ناتوانی در اصلاح مشکل شناخته شده

……. تخلفات سرپرستی

…… تاثیرات سازمانی

……. مدیریت منابع

……. جو سازمانی

……. فرایندهای سازمانی

.. بخش سوم:  نتیجه گیری

 

 

 منابع فارسی

 منابع لاتین

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

تاثیر اهمیت فناوری اطلاعات بر كاهش هزینه های عملیاتی

تاثیر اهمیت فناوری اطلاعات بر كاهش هزینه های عملیاتی فناوری اطلاعات فروش الكترونیكی هزینه عملیاتی شركت آب و فاضلاب تاثیر اهمیت فناوری اطلاعات بر كاهش هزینه های عملیاتی تاثیر اهمیت فروش الكترونیكی بر كاهش هزینه های عملیاتی دانلود مقاله مدیریت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان کلمات کلیدی : مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان دانلود پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان پیشینه داخلی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه خارجی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رغبت سنج هالند

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رغبت سنج هالند کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رغبت سنج هالند مبانی نظری رغبت سنج هالند پیشینه تحقیق رغبت سنج هالند پیشینه داخلی رغبت سنج هالند پیشینه خارجی رغبت سنج هالند پیشینه پژوهش…

پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن

پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک…

پروپوزال ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان

پروپوزال ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان رضایت شغلی مهارت ارتباطی مدیران رضایت شغلی کارکنان رابطه مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان مهارت ارتباطی مدیران دانشگاه رضایت شغلی کارکنان دانشگاه ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی…

بررسی فقهی حقوقی معامله مسلمان با کفار

بررسی فقهی حقوقی معامله مسلمان با کفار معامله با کافر در قران پایان نامه معامله مسلمان با کافر کاربرد قاعده نفی سلطه در حقوق ایران معامله مسلمان با کافر از دیدگاه فقه امامیه معامله مسلمان با کافر از دیدگاه حقوق…

پاورپوینت آشنایی با استاندارد های طراحی موزه

پاورپوینت آشنایی با استاندارد های طراحی موزه کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با استاندارد های طراحی موزه آشنایی با استاندارد های طراحی موزه استاندارد های طراحی موزه تحقیق استاندارد های طراحی موزه تعریف موزه اهداف موزه عمده فعاليتهاي موزه انواع…

مفاهیم اصلی ارتباطات

مفاهیم اصلی ارتباطات اصطلاح ارتباط ارتباط در رسانه رابطه عرف و اخلاق دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات دانلود پایان نامه مفاهیم اصلی ارتباطات رفتن به سایت…

دانلود پرسشنامه انگیزش شغلی کارکنان لورنس و جردن با روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه انگیزش شغلی کارکنان لورنس و جردن با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه انگیزش شغلی پرسشنامه انگیزش شغلی لورنس پرسشنامه سنجش انگیزش کارکنان پرسشنامه انگیزش شغلی معلمان پرسشنامه انگیزش شغلی کارکنان دانلود پرسشنامه انگیزش شغلی پرسشنامه انگیزش…

بازارهای مالی در ایران

بازارهای مالی در ایران بازارهای مالی آزادسازی بازار مالی بحران بر بازارهای مالی ایران دانلود مقالات رشته مدیریت مالی دانلود مقالات مدیریت مالی بازارهای مالی در ایران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مدیریت مالی بازارهای مالی در ایران…

بررسی دوره های هنر و پیشینه هنر ایران

بررسی دوره های هنر و پیشینه هنر ایران هنر ایران دانلود پایان نامه تاریخ هنر ایران دانلود پایان نامه دوره های هنر ایران تمدن و هنر ایران باستان دانلود پایان نامه رشته هنر بررسی دوره های هنر و پیشینه هنر…

دانلود پاورپوینت بررسی زیرساختهای فنی سیستمهای اطلاعاتی

دانلود پاورپوینت بررسی زیرساختهای فنی سیستمهای اطلاعاتی سیستمهای اطلاعاتی ارتباطات از راه دور و شبکه ها نرم افزار سیستمهای اطلاعاتی پایگاه داده سیستمهای اطلاعاتی سخت افزار سیستمهای اطلاعاتی زیرساختهای فنی سیستمهای اطلاعاتی دانلود پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی بررسی زیرساختهای فنی سیستمهای…

نمونه سوالات تشریحی درس سیر اندیشه های معماری از دکتر مومنی + پاسخنامه

نمونه سوالات تشریحی درس سیر اندیشه های معماری از دکتر مومنی + پاسخنامه کلمات کلیدی : نمونه سوالات تشریحی درس سیر اندیشه های معماری از دکتر مومنی + پاسخنامه رفتن به سایت اصلی نمونه سوالات تشریحی درس سیر اندیشه های…

كنترل هوشمند وضعیت موتور DC

كنترل هوشمند وضعیت موتور DC كنترل وضعیت شبكه عصبی كنترل هوشمند موتور DC رفتن به سایت اصلی

استاندار سازی انواع پرس

استاندار سازی انواع پرس پرس هیدروفرمینگ سیال هیدرولیک فشرده سازی ضایعات استاندار سازی انواع پرس سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل دانلود پروژه رشته مکانیک خرید پروژه رشته مکانیک فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه شادکامی نوجوانان

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه شادکامی نوجوانان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شادکامی نوجوانان مبانی نظری شادکامی نوجوانان پیشینه تحقیق شادکامی نوجوانان پیشینه داخلی شادکامی نوجوانان پیشینه خارجی شادکامی نوجوانان پیشینه پژوهش شادکامی نوجوانان پیشینه نظری…

تاریخچه سازمان یادگیرنده و بررسی اصول و راهبردها و نحوه اجرای آن در مدارس

تاریخچه سازمان یادگیرنده و بررسی اصول و راهبردها و نحوه اجرای آن در مدارس سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده در مدارس ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس وضعیت مدارس بر طبق مشخصه های سازمان یادگیرنده تاریخچه سازمان یادگیرنده…

امکان سنجی پیاده سازی بودجه عملیاتی در شرکت نفت

امکان سنجی پیاده سازی بودجه عملیاتی در شرکت نفت بودجه ریزی عملیاتی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی بودجه ریزی عملیاتی بر اساس مدل شه اجرای بودجه ریزی عملیاتی بر اساس مدل شه پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در شرکت نفت…

پرسشنامه بررسی رابطه عوامل مرتبط با هزینه های تامین با کیفیت ارتباط خرده فروشان با تامین کنندگان

پرسشنامه بررسی رابطه عوامل مرتبط با هزینه های تامین با کیفیت ارتباط خرده فروشان با تامین کنندگان پرسشنامه هزینه های تامین پرسشنامه عوامل مرتبط با هزینه های تامین پرسشنامه کیفیت ارتباط خرده فروشان پرسشنامه کیفیت ارتباط خرده فروشان با تامین…

پرسشنامه تاثیر پاسخگویی سازمانی در برابر شکایات ارباب رجوع بر رضایت و وفاداری آنان

پرسشنامه تاثیر پاسخگویی سازمانی در برابر شکایات ارباب رجوع بر رضایت و وفاداری آنان پرسشنامه پاسخگویی سازمانی پرسشنامه پاسخگویی سازمانی در برابر شکایات ارباب رجوع پرسشنامه رضایت و وفاداری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه تاثیر پاسخگویی سازمانی در…

پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی کایزن

پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی کایزن هزینه یابی هزینه یابی کایزن دانلود پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی کایزن مفهوم هزینه یابی کایزن هزینه یابی کایزن چیست هزینه یابی چیست هزینه یابی کایزن پاورپوینت رفتن به سایت اصلی دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان 40 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان 40 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه داخلی ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه خارجی ارزیابی عملکرد کارکنان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت محلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت محلی مبانی نظری مشارکت محلی پیشینه مشارکت محلی پیشینه تحقیق مشارکت محلی مبانی نظری پژوهش مشارکت محلی مبانی نظری و پیشینه مشارکت محلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت محلی دانلود مبانی نظری مشارکت…

مبانی نظری انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه

مبانی نظری انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 12

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 12 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *