مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد 53 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد 53 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه سازمان های مردم نهاد
مبانی نظری سازمان های مردم نهاد
پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد
پیشینه داخلی سازمان های مردم نهاد
پیشینه خارجی سازمان های مردم نهاد
پیشینه پژوهش سازمان های مردم نهاد
پیشینه نظری سازمان های مردم نهاد
ادبیات نظری سازمان های مردم نهاد
چارچوب نظری سازمان های مردم نهاد

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد NGO می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری سازمان های مردم نهاد تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق سازمان های مردم نهاد در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

سازمانهای مردم نهاد و مفاهیم آن

سازمانهای مردم نهاد که به اختصار  NGO نامیده می‌شوند در دنیای معاصر جایگاه و کارکرد بسیار مناسبی دارند. روند حرکت جوامع پیشرفته به سوی واگذار کردن بیش از پیش این امور به این سازمانها و تلاش بیش از پیش این سازمانها در جهت حل مسائل و مشکلات افراد جامعه بر مبنای توانایی‌ها و قابلیت‌های محلی، باعث افزایش توجه روز افزون به این سازمان‌ها شده است. در اینجا به توضیح مختصری درباره سازمانهای مردم نهاد و وظایف و کارکردهای آنها در جامعه پرداخته می‌شود:

 

 

 

تعریف سازمانهای مردم نهاد

با اینکه سازمانهای غیردولتی و مردم‌نهاد مفهومی است که نمی‌توان تعریفی خاص، دقیق و جامع و تاریخچه پیدایش معینی برای آن قائل شد، با این حال رشد بی‌سابقه اینگونه سازمانها و کارکرد خارق‌العاده آنها در حل معضلات و نابهنجاری‌های بشری، خاصه در شهرها، باعث شده است تا از مفهومی تقریباً ناشناخته با حیطه وظایفی ثابت و محدود به گونه‌ای شگفت‌آور تغییریافته و به بازیگری قدرتمند در عرصه ملّی و بین‌المللی تبدیل شود و توانایی تأثیرگذاری هرچه بیشتری را- گاهی همدوش دولتها و سازمانهای بین‌المللی- کسب کنند. از سوی نهادهای بین‌المللی و پژوهشگران،

 

 

تعاریف مختلفی از سازمانهای مردم نهاد عنوان شده که در اینجا به چند مورد از مشهورترین این تعاریف اشاره می‌شود:

1) در سطح بین‌المللی، واژه سازمانهای غیردولتی برای نخستین بار در قطعنامه شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل در فوریه 1950 این‌گونه مورد استفاده قرار گرفت: هر نوع سازمان بین‌المللی که با موافقت دولتی ایجاد نشده باشد سازمان غیردولتی محسوب می‌شود. از آن پس واژۀ NGO برای انواع متعدد سازمانهایی که در درون مرزهای هرکشور فعالیت می‌کنند بکار گرفته شد (سازمان ملل، 1992 به نقل از ببری، 1384)

2) بانک جهانی سازمانهای مردم نهاد را به چند دسته تقسیم می‌کند: الف- سازمانهایی که برای جامعه و از سوی آن تشکیل یافته و دولت در آن دخالتی ندارد. ب- سازمانهایی که در درون خود حالت منعطف و دموکراتیک داشته و تلاش می‌کنند تا خالی از مقاصد منفعت طلبانه برای خویش، به مردم خدمت کنند. ج- سازمانی با ساختار غیرانتفاعی و ماهیتی داوطلبانه و توسعه محور است. د- سازمانی که به احزاب سیاسی وابستگی نداشته باشد و برای کمک، توسعه، بهداشت و سلامت جامعه فعالیت می‌کند. ه- سازمانی که تلاش دارد کیفیت‌زندگی افراد را با تأکید بر علل ریشه‌ای مشکلات ارتقاء بخشد (بانک جهانی، 2001: 246).

3) سازمان ملل متحد اصطلاح NGO را به گروههای غیرانتفاعی داوطلبانه از شهروندان جهانی اطلاق می‌کند که در سطح محلی، ملّی و بین‌المللی تشکیل شده باشند. آنها نظرات و ارزیابی‌های کارشناسی خود را ارائه می‌دهند و به مثابه مکانیسم هشداردهنده عمل می‌کنند، همچنین آنها در اجرای توافقنامه‌های بین‌المللی همکاری و نظارت دارند. درتعریف دیگر از سازمان ملل آمده است: گروهی از افراد که داوطلبانه و با هدف غیرانتفاعی گردهم می‌آیند و درسطح محلی یا بین‌المللی فعالیت می‌کنند (سازمان ملل متحد، 1992 به نقل از جوانی، 1390: 55).

4) اداره اطلاعات عمومی سازمان ملل: به هر سازمان غیردولتی و داوطلبانه‌ای اطلاق می‌شود که درسطح محلی، ملّی یا بین‌المللی فعالیت دارد و افرادی با علائق مشترک، آن را اداره می‌کنند. خدمات انسان دوستانه، توجه دادن مردم به اعمال دولت، نظارت برسیاست‌های اتخاذ شده ازسوی دولت و تشویق به مشارکت سیاسی در امور خارجه، در شمار فعالیتهای این سازمانها قرار می‌گیرند. سازمانهایی از این دست، با تحلیل و کارشناسی امور، نقشی مشابه سازوکارهای هشداردهنده را بازی می‌کنند.

5) شورای اروپا  برای سازمانهای غیردولتی تعریف ذیل را دارد: «سازمانهای غیردولتی، جمعیت‌ها یا جنبش‌ها یا گروههایی هستند که مستقل از دولت، بدون قصد منفعت‌طلبی و در جهت منافع خاص همچون مسائل شغلی، اجتماعی، فرهنگی، تجاری، سیاسی، علمی، انسان‌دوستانه، مذهبی و… تشکیل گردیده‌اند»(ببری، 1383).
دایان اتو  تعریف ذیل را ارائه داده است: «یک سازمان غیردولتی، شخصیتی غیرانتفاعی است که اعضای آن، شهروند یا مجموعه‌ای از شهروندان یک یا چند کشور است که نوع فعالیت آن به منظور پاسخگویی به احتیاجات افراد جامعه و یا جوامعی که سازمان مذکور با آن همکاری می‌نماید تعیین می‌شود».

 

 

 

 

تعریف سالامون لستر و هلمونت آنهی‌ار : «سازمان غیردولتی، تشکل مستقل، منعطف، دموکراتیک و غیرانتفاعی است که فعالیتهای خود را در جهت کمک به تقویت بنیه‌های اقتصادی و اجتماعی گروههای حاشیه‌ای، حل معضلات عامه و گاه رفع مسائل قشری خاص متمرکز نموده است».غفاری و نیازی(1386) عنوان می‌کنند که «این سازمانها شامل گروهها و نهادهای بسیاری هستند که به طور کامل، مستقل از حکومت عمل می‌کنند و در درجه نخست، همکاری و انسان محوری را بر هدف‌های تجاری ترجیح می‌دهند» (غفاری، نیازی، 1386: 172 به نقل از جوانی، 1390).نمازی(1380) سمن‌ها را نهادی مستقل و بدون وابستگی به دولت می‌داند که بدست افرادی خیرخواه و بشردوست اداره می‌شوند و اهداف مشترک و معینی دارند و نسبت به جامعه مدنظر خود احساس مسئولیت می‌کنند (نمازی، 1380: 251).

 

برای اینکه در این پژوهش یک تعریف اساسی برای آغاز سخن وجود داشته باشد و از آنجا که پژوهش در جامعه ایران انجام گرفته، تعریف ارائه شده در بانک اطلاعات سازمانهای غیردولتی ایران به عنوان اساس کار انتخاب و بیان می‌شود. در این تعریف آمده است: «سازمانی غیردولتی محسوب می‌شود که تشکیلات و ساختاری مشخص داشته، غیرحکومتی باشد، همچنین عمده اعتبار آن از بخش غیردولتی تأمین شود، نیز غیرانتفاعی و داوطلبانه بوده، پاسخگوی تمام یا بخشی از نیازهای جامعه خود باشد».

 

 

 

2-5-2 ویژگی‌های سازمان‌های مردم نهاد

از آنجا که این سازمانها از لحاظ نوع فعالیت و وظایف، حوزه کاری، وسعت جغرافیایی و زیرپوشش، تعداد اعضا و مسائلی از این قبیل دارای تنوع و گستردگی زیاد هستند، از نظر متخصصان و مسئولان ذیربط دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که برخی از آنها ویژگی عام این سازمانها به شمار آمده و مورد قبول همگان می‌باشد و برخی دیگر از آنها نیز خاص برخی از آنها می‌باشد. از آنجا که شناخت این سازمانها از طریق شناخت ویژگی آنها امکان‌پذیر است، در ادامه به ویژگی‌هایی که محققان و مسئولان ذیربط این سازمانها برای آنها برشمرده‌اند، پرداخته می‌شود. از مجموع بررسی‌های صورت گرفته در زمینه سازمانهای غیردولتی و نیز شناسایی و تمیز سازمانهای مختلفی که با چنین هدف و فلسفه‌ای فعالیت می‌کنند، می‌توان ویژگی‌های زیر را مورد تأکید قرار داد:

1- غیرانتفاعی بودن : این سازمانها با انگیزه سودجویانه شکل نگرفته‌اند و در پی کسب سود برای اشخاص یا دسته‌های خاص نیستند. هرچند می‌توانند در فعالیتهای بازرگانی شرکت کرده تولید سود و سرمایه کنند، سود و سرمایه‌ی آنها باید صرفاً برای اجرای مأموریت سازمان به مصرف برسد یا در سازمان سرمایه‌گذاری شود.
2- نداشتن وابستگی به دولت : سازمانهای غیردولتی را مردم تأسیس می‌کنند و عموماً دولت در ایجاد و مدیریت آنها نقشی ندارد از قبیل انجمن‌ها، مجامع، گروههای حرفه‌ای و سازمانهای خیریه و مذهبی. به دیگر سخن این سازمانها در ساختار دیوانسالاری دولتی جایی ندارند. با وجود غیردولتی بودن این سازمانها، برخی دولتها با هدف گسترش مشارکتهای مردمی در تأسیس و مدیریت این سازمان‌ها دخالت می‌کنند.

3- داوطلبانه بودن : خصلت عمده‌ی سازمانهای غیردولتی آن است که مردم به صورت داوطلبانه آنها را تشکیل داده‌اند. با وجود آنکه این سازمانها باید تابع قوانین و مقررات باشند، هیچ تشکیلات دولتی نباید در شرایط عادی دستور ایجاد، اداره و انحلال آنها را صادر کند و هرچند این سازمانها به استخدام کارمند اقدام می‌کنند، به مشارکت داوطلبانه‌ی بسیاری از افراد علاقه‌مند، برای خدمت در هیئت مدیره و کمک‌های دیگر متکی هستند.

4- برخورداری از شخصیت حقوقی : برای گسترش فعالیت سازمانهای غیردولتی، قوانینی وضع می‌شود که براساس آن، این سازمانها به ثبت رسیده، از شخصیت حقوقی مستقل برخوردار می‌شوند. این امر موجب جلب اعتماد مردم به آنها شده و از این طریق آنها می‌توانند با سازمانهای دولتی قرارداد امضا کرده، از تسهیلات مختلفی نظیر وام بانکی استفاده کنند.
5- مدیریت دموکراتیک و مشارکتی : در این سازمانها فرآیند دموکراتیک یا مردم‌سالاری اهمیّت بالایی دارد زیرا این روند مشارکت مستمر افراد داوطلب را تضمین می‌کند. ماهیت مردمی آنها اقتضا می‌کند که فرآیند اداره آنها از پایین به بالا و مشارکتی باشد. برهمین اساس نیز مدیران آنها از سوی اعضا انتخاب و درصورت عدم رضایت از عملکردشان برکنار می‌شوند. این ویژگی سبب می‌شود که اعضا همواره برعملکرد مدیران نظارت داشته باشند و مدیران پاسخگوی عملکردشان در مقابل اعضا باشند و به این ترتیب نیز سازمان از پویایی بیشتری برخوردار شود. بنابراین، هرچند سازمانها به سوی نخبه‌گرایی حرکت کنند از ماهیت دموکراتیک بودن به در خواهند شد.

6- خودگردان : سازمانهای غیردولتی، ازنظر مالی خودگردان هستند. هرچند آنها از دولت، افراد خیّر، سازمانهای بین‌المللی و… کمکهایی دریافت می‌کنند، این کمکها نباید به‌گونه‌ای باشد که وابستگی‌شان را به کمک دهنده فراهم کرده، آنها را از اهداف و تعهدات اجتماعی‌شان دور سازد.
7- غیرسیاسی بودن : سازوکارهای تأسیس سازمانهای غیردولتی با سازمانهای سیاسی(احزاب) متفاوت است و معمولاً آنها در زمان تأسیس تعهداتی مبنی بر وارد نشدن به حوزه‌های سیاسی می‌سپارند. در برخی کشورها نظیر اندونزی زمانی که سازمانهای غیردولتی با احزاب سیاسی همدستی داشته‌اند، دولت مانع از گسترش آنها شده است. با این همه، این ویژگی نباید به معنی اجتناب ازحرکتهای جمعی و انتقادی به برنامه‌ریزی‌های دولتی و بین‌المللی تلقی شود. آنها می‌توانند از سازمانهای ملّی و بین‌المللی انتقاد کنند، برنامه‌هایشان را افشا کنند و راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز ترتیب دهند.
8- معافیت مالیاتی : همانطور که سازمانهای غیردولتی به صورت غیرانتفاعی اداره می‌شوند و با هدف خدمات‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر و توسعه اجتماعی فعالیت می‌کنند، از پرداخت مالیات معاف هستند (ببری، 1383).

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازمان های مردم نهاد 13

چارچوب نظری سازمان های مردم نهاد
2- 4 ارزیابی عملکرد
2- 5 سازمانهای مردم نهاد و مفاهیم آن
    2-5-1 تعریف سازمانهای مردم نهاد
    2-5-2 ویژگیهای سازمانهای مردم نهاد
    2-5-3 کارکردها و نقش‌های سازمانهای مردم نهاد
    2-5-4 انجمن حمایت از حقوق کودک به عنوان نهاد حمایتی
    2-5-5 اهداف و برنامه‌های انجمن حمایت از حقوق کودک
    2-5-6 جمعیت تحت پوشش سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی
    2-5-7 فعالیتهای عمده سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی
    2-5-8 درآمدهای سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی
  پیشینه پژوهش سازمان های مردم نهاد 26
 تحقیقات داخلی 26
 تحقیقات خارجی 32
منابع و ماخذ 37
 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 7

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 7 مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی پیشینه داده…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ABC در بیمارستان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ABC در بیمارستان مبانی نظری ABC در بیمارستان دانلود مبانی نظری ABC در بیمارستان پیشینه تحقیق ABC در بیمارستان ادبیات نظری ABC در بیمارستان فصل دوم پایان نامه ABC در بیمارستان مبانی نظری و پیشینه…

مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی ERP

مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی ERP مبانی نظری پیاده سازی ERP دانلود مبانی نظری پیاده سازی ERP پیشینه تحقیق پیاده سازی ERP ادبیات نظری پیاده سازی ERP فصل دوم پایان نامه پیاده سازی ERP مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

جزوه درس روابط خارجی ایران تالیف دكتر سید علیرضا ازغندی به صورت پاورپوینت

جزوه درس روابط خارجی ایران تالیف دكتر سید علیرضا ازغندی به صورت پاورپوینت روابط خارجی ایران تالیف دكتر سید علیرضا ازغندی رفتن به سایت اصلی جزوه درس روابط خارجی ایران تالیف دكتر سید علیرضا ازغندی به صورت پاورپوینت به تعداد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی مبانی نظری شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی دانلود مبانی نظری شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی پیشینه تحقیق شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی ادبیات نظری شاخص های…

اثر شرط خلاف مقتضای ذات عقد و مبنای بطلان آن

اثر شرط خلاف مقتضای ذات عقد و مبنای بطلان آن کلمات کلیدی : مفهوم مقتضای عقد مقتضیات ذات عقد مقتضیات اطلاق عقد ملاک تمیز مقتضیات عقد شروط خلاف مقتضای عقد اقسام مخالفت شرط با مقتضای عقد اثر شرط خلاف مقتضای…

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان عوامل اجتماعي موثر برسلامت سالمندان عوامل جمعيتي موثر برسلامت سالمندان عوامل اقتصادي موثر برسلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت روان سالمندان عوامل موثر بر سلامت…

تاثیر روش درس پژوهی بر تفکر انتقادی دبیران مدارس

تاثیر روش درس پژوهی بر تفکر انتقادی دبیران مدارس درس پژوهی تفکر انتقادی دبیران مدارس اقدام پژوهی مدل های حضور پژوهش در درون مدرسه تاثیر روش درس پژوهی بر تفکر انتقادی دبیران مدارس دانلود مقاله مدیریت دانلود مقالات ترجمه شده…

پاورپوینت سيستم‌هاي خريد و انبارداري

پاورپوینت سيستم‌هاي خريد و انبارداري پاورپوینت سيستم‌هاي خريد و انبارداري تحقیق سيستم‌هاي خريد و انبارداري سيستم‌هاي خريد و انبارداري مقاله سيستم‌هاي خريد و انبارداري کليات خريد و مفاهيم آن تعريف مديريت خريد آميخته خريد چهار عامل مهم در آميخته خريد…

شبیه سازی و تحلیل شکل پذیری اتصالات فولادی در برابر زلزله

شبیه سازی و تحلیل شکل پذیری اتصالات فولادی در برابر زلزله شکل پذیری لرزه ای اتصالات شکل پذیری اتصالات فولادی در برابر زلزله تحلیل شکل پذیری اتصالات فولادی در برابر زلزله شبیه سازی شکل پذیری اتصالات فولادی در برابر زلزله…

پیشینه تجربی و ادبیات نظری خودپنداره تحصیلی

پیشینه تجربی و ادبیات نظری خودپنداره تحصیلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودپنداره تحصیلی مبانی نظری خودپنداره تحصیلی پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی پیشینه داخلی خودپنداره تحصیلی پیشینه خارجی خودپنداره تحصیلی پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی پیشینه نظری خودپنداره تحصیلی…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه شیوه های حل تعارض زناشویی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه شیوه های حل تعارض زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شیوه های حل تعارض زناشویی مبانی نظری شیوه های حل تعارض زناشویی پیشینه تحقیق شیوه های حل تعارض زناشویی پیشینه پژوهش…

عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی و روشهای دانش آفرینی در آنها

عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی و روشهای دانش آفرینی در آنها پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در سازمان…

پروپوزال ارزیابی تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان در فرآیند تصمیم گیری از دیدگاه کارکنان

پروپوزال ارزیابی تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان در فرآیند تصمیم گیری از دیدگاه کارکنان پروپوزال تصمیم‌گیری مشاركتی پروپوزال فناوری اطلاعات پروپوزال مدیریت مشارکتی پروپوزال تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان تاثیر فناوری اطلاعات در فرآیند تصمیم گیری…

مبانی و ماهیت حقوق مالکیت فکری

مبانی و ماهیت حقوق مالکیت فکری حقوق مالکیت فکری حقوق مالکیت معنوی مبانی حقوق مالکیت فکری تاریخچه حقوق مالکیت فکری ضمانت اجراهای نقض حقوق مالکیت فکری دانلود تحقیق حقوق مالکیت فکری حقوق مالکیت فکری بین المللی رفتن به سایت اصلی…

ماهیت و توصیف اختلال وحشت زدگی و بررسی مفهوم شیوع شناسی آن

ماهیت و توصیف اختلال وحشت زدگی و بررسی مفهوم شیوع شناسی آن کلمات کلیدی : اختلال وحشت زدگی در dsm 5 اختلال وحشت زدگی در کودکان اختلال وحشت زدگی و درمان درمان اختلال وحشت زدگی علائم اختلال وحشت زدگی اختلال…

مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن

مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن کلمات کلیدی : مبانی نظری خشونت علیه زنان مبانی نظری عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف ضرورت…

پرسشنامه مقیاس عزت نفس روزنبرگ همراه با نمره گذاری و تفسیر، پایایی و روایی

پرسشنامه مقیاس عزت نفس روزنبرگ همراه با نمره گذاری و تفسیر، پایایی و روایی پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ word پرسشنامه اعتماد به نفس روزنبرگ تفسیر پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ پرسشنامه مقیاس عزت نفس روزنبرگ روایی پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ پرسشنامه…

تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن و بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی

تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن و بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی نظریه های تنوع فرهنگی مشارکت اجتماعی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی بررسی مهارت های مشارکت اجتماعی…

ارزیابی خلاء های قانونی زیست محیطی در برخورد با واحدهای آلوده كننده شهر تهران

ارزیابی خلاء های قانونی زیست محیطی در برخورد با واحدهای آلوده كننده شهر تهران محیط زیست تهران آلودگی صنایع تهران آلاینده های محیط زیست مقررات زیست محیطی آلودگی شهر تهران دانلود مقاله واحدهای آلوده كننده شهر تهران دانلود مقالات رشته…

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند ارزش ویژه برند کاله ارزش ویژه برند در شرکت کاله رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند پایان نامه ارزش ویژه…

انواع جو سازمانی و تشریح ویژگی های هر کدام از آنها

انواع جو سازمانی و تشریح ویژگی های هر کدام از آنها کلمات کلیدی : جو سازمانی در ایران انواع جو سازمانی ابعاد جو سازمانی رویکردهای جو سازمانی نظریه های جو سازمانی جو روانشناختی سازمانی تعریف جو سازمانی در مدیریت مدل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت…

بررسی ریسک اعتباری مشتریان بانک تجارت

بررسی ریسک اعتباری مشتریان بانک تجارت ریسک اعتباری رگرسیون لجستیک مدل امتیازدهی اعتباری درخت تقسیم و رگرسیون مدیریت ریسک اعتباری مدل امتیازدهی اعتباری ارزیابی ریسک اعتباری مشتریان بانکها ریسک اعتباری بانکها در اعطای تسهیلات ارزیابی عملکرد مالی شرکتهای متقاضی تسهیلات…

بررسی اثرات نانو تکنولوژی بر روی ساخت ابزار برش

بررسی اثرات نانو تکنولوژی بر روی ساخت ابزار برش ابزار برش نانو پوشش نانو تکنولوژی اثرات نانو تکنولوژی بر روی ساخت ابزار برش دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مکانیک دانلود پایان نامه سیستم…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *