مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد 59 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد 59 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه مدیریت عملکرد
مبانی نظری مدیریت عملکرد
پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد
پیشینه داخلی مدیریت عملکرد
پیشینه خارجی مدیریت عملکرد
پیشینه پژوهش مدیریت عملکرد
پیشینه نظری مدیریت عملکرد
ادبیات نظری مدیریت عملکرد
چارچوب نظری مدیریت عملکرد

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری مدیریت عملکرد تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق مدیریت عملکرد در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

مديريت عملکرد
در جهان بسيار پيچيده امروزكه با رشد سريع فن آوريهاي جديد، سازمانها دائماً با محيطهاي متغيير و چالشهاي گوناگون درون و برون سازماني روبرو هستند، ضرورت تغيير در ساختارهاي سنتي به نحو گسترده اي احساس مي‌شود. يكي از اين ساختارهاي سازماني، نظام امور اداري و بالاخص سيستمهاي ارزيابي عملكرد مي‌باشد. به همين دليل در سالهاي اخير مديريت عملكرد بعنوان يكي از راهبردهاي توسعه و به روز آوري منابع انساني و در نتيجه بهبود كيفيت و بهره وري  نيروي كار به شمار مي‌رود. پر واضح است كه نيروي كار متهور و خلاق، خود به عنوان يكي از مؤثرترين اركان سازمان در توليد و ارائه خدمات به مشتريان محسوب مي‌گردد.[1]

 

معيار سنجش موفقيت هرسازمان، ميزان مطلوبيت عملكرد كاركنان آن سازمان مي‌باشد بنابراين براي سنجش موفقيت سازمانها به نظامهاي منابع انساني مترقي مي‌باشد كه بتوانند با ارائه راهكارهاي مناسب و ايجاد هماهنگي لازم بين اهداف سازمان و اهداف كاركنان، بر بهره وري كل مجموعه بيافزايد و سازمان را در رسيدن به اهداف خود هر چه بيشتر ياري نموده و به پيش ببرند، با توجه به ديدگاه فوق نظامهاي اداري سنتي كه صرفاٌ به سنجش و ارزيابي عملكرد با ديدگاه تنبيهي مي¬پردازند، عملاً از كارايي لازم جهت ايفاي نقش در جهان امروزي برخوردار نيستند.[2]

 

 

نظامهاي سنتي باعث ايجاد تعهد سازماني لازم در كاركنان نمي‌شوند و ازاين لحاظ داراي نقصان مي‌باشند چه اين گونه نظامها با توجه به ديدگاه تنبيهي كه نسبت به ارزيابي عملكرد كاركنان دارند، بااعمال كاهش منزلت كاركنان با تعليقات انضباطي و پرداختي باعث عدم تعهد كاركنان مي‌گردند.[1]
برعكس در مديريت عملكرد نوين اهداف كاركنان و اهداف سازمان در يك راستا قرارگرفته و با ايجاد هماهنگي و ارائه راهنمايي‌هاي لازم توسط سرپرستان، افراد هر چه بيشتر به سازمان احساس تعلق خاطر مي نمايند. انجام رضايتبخش امور محوله توسط كاركنان باعث بهبود عملكرد كل سازمان شده و اين موضوع به نوبه خود باعث ادامه استخدام كاركنان مي¬باشد لذا مسئوليت مديريت عملكرد از سرپرستان به کارکنان منتقل شده و هر كس درقبال انجام وظايف، مسئوليت شخصي پيدا مي-كند. همين موضوع باعث مي‌شود كه كاركنان دو گزينه پيش رو داشته باشند يكي هماهنگي با سازمان و متحول ساختن خود در جهت نيل به اهداف سازمان كه باعث بقاء و ادامه استخدام آنها مي‌گردد و گزينه دوم عدم هماهنگي و نهايتاً ترك سازمان مي‌باشد.[3]

 

 

 

تعاريف مديريت عملکرد
مديريت عملكرد اصطلاح عامي ‌براي آن دسته از فعاليت‌هاي سازماني است كه با مديريت امور و مسئوليتهاي شغلي و رفتاري كاركنان سر و كار دارد . 
مديريت عملكرد راهي براي تسهيل برقراري ارتباط و ايجاد تفاهم بين كاركنان و سرپرستان است و به پيدايش محيط مطلوب تر كاري و تعهد بيشترنسبت به كيفيت خدمات منجر مي‌شود.[1]
مديريت عملكرد را مي¬توان مجموعه¬اي از اقدامات و اطلاعات تلقي كرد كه به منظور افزايش سطح استفاده بهينه از امكانات و منابع در جهت دستيابي به هدفها به شيوه اي اقتصادي توام با كارايي و اثر بخشي صورت مي‌گيرد.[3]
با توجه به تعاريف فوق مي¬توان مديريت عملكرد را رويكردي دانست كه با استفاده از ارتباطات دو جانبه بين سرپرستان از يكسو جهت تفهيم خواستها و انتظارات سازمان و کارکنان از سوي ديگر، جهت انتقال تقاضاها وخواستهاي كاركنان به سرپرستان و مديريت سازمان، محيطي را جهت استفاده بهينه از كليه امكانات و منابع درجهت تحقق اهداف سازمان پديد مي-آورد. مديريت عملكرد باعث مي‌شود تا سرپرستان به آساني عملكرد ضعيف كاركنان را تشخيص دهند و در جهت بهبود آن اقدام نمايند و از سوي ديگر با دادن پاداشهاي مناسب به عملكرد مطلوب كاركنان، عملكردهاي مطلوب را ترغيب و به تكرار آنها كمك نمايند. مديريت عملكرد فرايندي است كه هم ارزشيابي عملكرد و هم نظامهاي انظباطي و خط مشي‌هاي رسيدگي به شكايات را بعنوان ابزار مديريتي خود در بر مي‌گيرد.[4]

 

 

 اهميت مديريت عملكرد 
در جهان رقابتي امروز كه بهره وري در همه زمينه‌ها افزايش يافته و تنها سازمانهايي امكان بقاء دارند كه به بهترين وجه ممكن از منابع خود استفاده نموده و بيشترين بهره وري را داشته باشند، مديريت عملكرد كه مايه افزايش بهره وري نيروي انساني مي‌باشد، از اهميت بسياري برخوردار است. امروزه در سازمانهاي جديد و مترقي، مهمترين عامل تعيين كننده موفقيت سازمان‌ها، نيروي انساني و بهره وري آن مي‌باشد.[5]

 

 براي نيل به مديريت عملكرد مؤثر، سازمانها مي‌بايست : 
1-عوامل مهم موفقيت و معيارهاي عملكرد مطلوب را تعيين نمايند. 
2-فرهنگ سازماني راارتقاء بخشيده يا فرهنگ سازماني مطلوب و متناسب با اهداف مديريت عملكرد ايجاد نمايند. 
3-فرايندهاي سازماني و عملكرد كاركنان را دائماً مورد بررسي قرار داده و در جهت بهبود آنها بكوشند. 
4-يك بانك اطلاعاتي جهت جمع آوري و اعمال نتايج بدست آمده در سيستمهاي منابع انساني و تصميم گيريهاي آتي سازمان تشكيل دهند. 

 

با اعمال مديريت عملكرد درسازمانها و بهره گيري از نتايج بدست آمده، سازمان‌ها مي توانند فعاليت‌هاي آينده خود را به شكلي نظام مند به شرح زير سازماندهي نمايند: 
1-رفتارها و مسئوليتهاي شغلي كاركنان را مستند سازي نمايند.
2-تعيين و تعريف انتظارات عملكردي مورد نظر سازمان‌ها و تفهيم آنها به كاركنان 
3-ايچاد چار چوب مناسب براي برقراري ارتباطات بين سرپرستان و كاركنان 
4-هم جهت كردن اهداف و انتظارات سازمان با اهداف و خواسته‌هاي كاركنان 
5-پديد آوردن فرصت مناسب براي ارزيابي مداوم كاركنان و هدايت و تشويق آنها در جهت نيل به اهداف سازمان توسط سرپرستان
6- برقراري نظامي مشاركتي در تمام سطوح سازماني به طوري كه اهداف و خواسته‌هاي سازمان به آساني به كاركنان منتقل شده و از سوي ديگر انتظارات كاركنان نيز به سهولت به اطاع سرپرستان و مديريت  سازمان برسد. 
7- برقراري نظام پاداش و جبران مطلوب و متناسب با عملكرد كاركنان 
8- ارتقاء سطح رضايت مندي كاركنان 

 

 

فهرست مطالب
چکیده:    2
فصل دوم :بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق    3
فصل دوم    3
بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق    3
2-1- مقدمه    5
2-2- عملکرد    5
2-2-1- مديريت عملکرد    6
2-2-2-تعاريف مديريت عملکرد    7
2-2-3- اهميت مديريت عملكرد    8
2-2-4-  عوامل مؤثردر توفيق مديريت عملكرد    10
2-2-5- مزيا و معايب مديريت عملکرد    11
2-2-5-1- مزاياي مديريت عملكرد    11
2-2-5-2- معايب مديريت عملكرد    13
2-2-6- عوامل تأثير گذار در اجرا و پياده سازي نظام مديريت عملکرد    14
2-2-7- اهداف مديريت عملکرد    15
2-2- 8- تعاريف ارزيابي عملکرد    17
2-2-9- اهداف ارزشيابي عملکرد    20
2-2-10- ديدگاهاي ارزيابي عملکرد    22
2-2-11- ضرورت و اهميت ارزيابي عملکرد:    24
2-2-12- فرايند ارزيابي عملکرد    26
2-2-13- مدل هاي ارزيابي عملکرد    30
2-2-14- روش هاي ارزيابي عملکرد کارکنان    40
2-2-15- موئلفه هاي مفهموم ارزيابي عملکرد    42
2-2-16- هدف تهيه و تدوين نظارم ارزيابي عملکرد کارکنان    43
2-2-17- اساس مديريت مبتني بر عملکرد    44
2-4- بخش دوم ) پيشينه تحقيق    45
آفتكشها، محيط زيست و توسعه پايدار    47
گاهي، نگرش و رفتار زيست محيطي در جهت توسعه پايدار    47
توسعه پایدار تولید آهن و فولاد در ایران از جنبه زیست محیطی با استفاده از منطق شلال    47
صنايع معدني راه دستيابي ايران به توسعه پايدار    48
2-5- آشنایی با صنعت فولاد    49
منابع:    55

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

کارآفرینی سازمانی و بررسی موانع آن از دیدگاه های مختلف

کارآفرینی سازمانی و بررسی موانع آن از دیدگاه های مختلف موانع داخلی کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی در ایران موانع رفتاری کارآفرینی سازمانی مولفه های موانع کارآفرینی سازمانی شناسایی و رتبه بندی موانع کارآفرینی سازمانی شناسایی و…

ارائه الگوریتمی تطبیقی مبتنی بر پیش بینی اشکال با استفاده از مدلهای هزینه احتمالی برای زمانبندی در سیستم های رایانش ابری

ارائه الگوریتمی تطبیقی مبتنی بر پیش بینی اشکال با استفاده از مدلهای هزینه احتمالی برای زمانبندی در سیستم های رایانش ابری زمانبندی در ابر زمانبندی در رایانش ابری تخصیص منابع در رایانش ابری پایان نامه زمانبندی در محاسبات ابری پایان…

شناسایی و اجرای آرای داوری طبق کنوانسیون نیویورک در ایران

شناسایی و اجرای آرای داوری طبق کنوانسیون نیویورک در ایران آرای داوری خارجی در ایران اجرای آرای داوری خارجی در ایران شناسایی آرای داوری خارجی در ایران پایان نامه اجرای آرای داوری خارجی در ایران شناسایی آرای داوری طبق کنوانسیون…

پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد با بسط مدل ریاضی تحلیل پوششی داده ها با پارامترهای فازی و روش حل آن

پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد با بسط مدل ریاضی تحلیل پوششی داده ها با پارامترهای فازی و روش حل آن مدل ارزیابی عملکرد سازمان مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی…

مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی

مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی جریان کارگاهی جایگشتی حل مساله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی مدلسازی مساله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی دانلود پایان نامه نرم افزار دانلود پایان…

ارزیابی اخلاقی و روانی سقط جنین و بررسی فقهی و حقوقی آن از نگاه شیعه

ارزیابی اخلاقی و روانی سقط جنین و بررسی فقهی و حقوقی آن از نگاه شیعه دانلود پایان نامه سقط جنین ارزیابی اخلاقی و روانی سقط جنین و بررسی فقهی و حقوقی آن از نگاه شیعه بررسی اخلاقی و روانی سقط…

نقد و بررسی قانون نظارت بر رفتار قضات

نقد و بررسی قانون نظارت بر رفتار قضات دستگاه قضا صلاحیت قضات قانون نظارت بر رفتار قضات دانلود مقاله نقد و بررسی قانون نظارت بر رفتار قضات سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش…

پایان نامه داده کاوی در ارزیابی ریسک حوادث

پایان نامه داده کاوی در ارزیابی ریسک حوادث کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی پایان نامه در مورد data mining ارزیابی ریسک حوادث با داده کاوی پایان نامه در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حاکمیت شرکتی مبانی نظری حاکمیت شرکتی پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی پیشینه داخلی حاکمیت شرکتی پیشینه خارجی حاکمیت شرکتی پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی پیشینه نظری…

پروپوزال بررسی استقرار برنامه ریزی منابع سازمانی در برق منطقه ای آذربایجان

پروپوزال بررسی استقرار برنامه ریزی منابع سازمانی در برق منطقه ای آذربایجان پروپوزال erp پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمانی پروپوزال پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی ERP در صنعت تولید برق پروپوزال روش پیاده سازی…

DSS و CDSS

DSS و CDSS تصمیم گیری چیست؟ انواع تصمیم و مراحل تصمیم گیری سیستم پشتیبان تصمیم گیری چیست؟ اجزای سیستم پشتیبان تصمیم گیری DSS و CDSS سیستم های کمک تصمیم گیری سیستم های پشتیبان تصیمیم در پزشکی سیستم همکاری در فروش…

مقاله کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان بودجه بندی بر مبنای فعالیت + پاورپوینت ( 49 اسلاید )

مقاله کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان بودجه بندی بر مبنای فعالیت + پاورپوینت ( 49 اسلاید ) تعادل مالی و تعادل عملیاتی هزینه یابی برمبنای فعالیت بودجه ریزی برمبنای فعالیت برنامه ریزی و بودجه ریزی برمبنای فعالیت تعادل مالی و…

ویژگیهای دخیل در تاب آوری و روشها و مولفه های تاب آوری

ویژگیهای دخیل در تاب آوری و روشها و مولفه های تاب آوری کلمات کلیدی : مولفه های تاب آوری روشهای تاب آوری تحقیق در مورد تاب آوری تحقیق کامل تاب آوری ارتباط بین تاب آوری سلامت روان ارتباط بین تاب…

بررسی ماهیت حقوقی قرارداد اختیار معامله و مقایسه آن با سایر مشتقات مالی و نهادهای مشابه حقوقی

بررسی ماهیت حقوقی قرارداد اختیار معامله و مقایسه آن با سایر مشتقات مالی و نهادهای مشابه حقوقی قرارداد اختیار معامله در ایران پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله مفهوم قرارداد اختیار معامله نهادهای مشابه قرارداد اختیار معامله…

عوامل موقعیتی و آمیخته بازاریابی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان

عوامل موقعیتی و آمیخته بازاریابی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان کلمات کلیدی : نیات رفتاری مشتریان مدل نیات رفتاری ابعاد نیات رفتاری تعریف نیات رفتاری نیات رفتاری در تبليغات موبایلی تحقیق در مورد نیات رفتاری مشتریان انگیزه های اقدام…

پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع نحوه معامله اوراق بهادار (ویرایش جدید)

پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع نحوه معامله اوراق بهادار (ویرایش جدید) دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش…

گزارش کار آموزی رشته کامپیوتر با عنوان شبکه و نگهداری از سخت افزار سیستم

گزارش کار آموزی رشته کامپیوتر با عنوان شبکه و نگهداری از سخت افزار سیستم هدف از برپاسازی شبکه چیست ؟ برای طراحی یک شبکه باید از کجا شروع کرد؟ مدلهای شبکه توپولوژی شبکه نگهداری از سخت افزار سیستم دانلود گزارش…

پاورپوینت آشنایی با انواع نمای ساختمانی

پاورپوینت آشنایی با انواع نمای ساختمانی پاورپوینت آشنایی با انواع نمای ساختمانی نمای ساختمان انواع نمای ساختمان نمای سنگ نمای ترکیبی نمای چوب نمای کامپوزیت نمای آجری نمای اسپایدری نمای فریم لس نمای لامل نمای شیشه ای نمای خشک رفتن…

پاورپوینت رویکردهای قدیمی و نو توسعه

پاورپوینت رویکردهای قدیمی و نو توسعه کلمات کلیدی : پاورپوینت رویکردهای قدیمی و نو توسعه رویکردهای قدیمی و نو توسعه تحقیق رویکردهای قدیمی و نو توسعه تقسیم بندی کلی رویکردهای توسعه رویکرد نوسازی پنج الگوی کاربردی نوسازي الگوی نوسازی اقتصادی…

پروپوزال سطح بندی نظام گردشگری روستایی با استفاده از مدل EP

پروپوزال سطح بندی نظام گردشگری روستایی با استفاده از مدل EP کلمات کلیدی : گردشگری روستایی گردشگری روستایی در ایران پروپوزال گردشگری روستایی وضعیت گردشگری روستایی در ایران سطح بندی نظام گردشگری روستایی سطح بندی روستاهای هدف گردشگری سطح بندی…

نظریه ها و زمینه های تعارضات زناشویی

نظریه ها و زمینه های تعارضات زناشویی تعارض زناشویی مقاله تعریف تعارض زناشویی اهمیت تعارض زناشویی ارزیابی و درمان تعارض زناشویی زمینه های تعارضات زناشویی نظریه های تعارضات زناشویی تحقیق در مورد تعارضات زناشویی رفتن به سایت اصلی تعارض زناشویی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتار مصرف کننده

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتار مصرف کننده کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده مبانی نظری رفتار مصرف کننده پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده پیشینه داخلی رفتار مصرف کننده پیشینه خارجی رفتار مصرف کننده پیشینه پژوهش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری پیشینه داخلی…

مبانی نظری انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه

مبانی نظری انتخاب یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت منابع سازمانی در دانشگاه ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان…

جایگاه محصولات دسینی در بازار

جایگاه محصولات دسینی در بازار بازاریابی مشتری مداری محصولات دسینی دانلود مقاله جایگاه محصولات دسینی در بازار سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه رشته مدیریت fileina فروشگاه ساز فایل…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *