مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه یادگیری مادام العمر
مبانی نظری یادگیری مادام العمر
پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر
پیشینه داخلی یادگیری مادام العمر
پیشینه خارجی یادگیری مادام العمر
پیشینه پژوهش یادگیری مادام العمر
پیشینه نظری یادگیری مادام العمر
ادبیات نظری یادگیری مادام العمر
چارچوب نظری یادگیری مادام العمر

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری یادگیری مادام العمر تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق یادگیری مادام العمر در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

2-2-3- یادگیری مادام العمر 

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 

رابرت مارزانو(1997)،  پیشگام طرح الگوی ابعاد یادگیری،  بر این باور است كه راهبردهای پیشنهادی در مورد هر یك از ابعاد یادگیری،  برای ساماندهی یادگیری یادگیرندگان پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه قابل استفاده اند.  رادمنش (1382) به ویژگی های این ابعاد پرداخته است :

 

 

 

 

نگرش و ادراكات :

 نگرش ها و ادراكات،  تجربه روزانه ما را تعیین می كنند.  برخی نگرش ها به صورت مثبت و برخی دیگر به صورت منفی بر یادگیری اثر می گذارند.  نگرش های مثبت،  یادگیری را ارتقا می دهند و نگرش های منفی سبب افت یا كاهش یادگیری می شوند.  معلمان موفق و اثر گذار،  به نگرش های موجود یادگیرنده توجه نشان می دهند و درسهای خود را به منظور پرورش نگرش ها و ادراك مثبت در او تنظیم می كنند.  ایجاد نگرش مثبت نسبت به فضای كلاس و تكالیفی كه به یادگیرنده محول می شود،  اساس بعد یكم یادگیری را تشكیل می دهند.  دانش آموز نیاز دارد از سوی معلم و همكلاسی های خود پذیرفته شود.  برقراری ارتباط با دانش آموز،  گفت و گوی غیر رسمی و دوستانه با او درباره علایقی كه دارد و بها دادن به خواست های او،  زمینه دستیابی به مقاصد بعد یكم یادگیری یا بعد نگرش و ادراكات را فراهم می سازد.  

 

 

 

حتی با تماس چشمی ساده،  با هركدام از دانش آموزان می توان در ایجاد فضای مثبت كلاس تأثیر گذاشت.  شایسته است،  معلم به تفاوت های فردی دانش آموزان،  توجه خاص نشان دهد.  در این صورت،  دانش آموزان احساس راحتی و ایمنی را در كلاس درس تجربه می كنند.  این آسایش و ایمنی باید در همه زمینه های جسمانی،  روانی،  ارتباطی،  تعاملی و . . .  ایجاد شود.  كمك به دانش آموزان برای پرورش نگرش مثبت در آن ها بر ارائه درس به آنان اولویت دارد.  ایجاد حس و تجربه ایمنی در جریان تحصیل،  نخستین گام تداوم موفقیت در پرورش نگرش مثبت در دانش آموزان است.  دانش آموزان باید احساس كنند،  می توانند از عهده تكالیف تعیین شده بر آیند.  معلم با تدارك بازخورد یا اطلاعات مربوط به نحوه عمل دانش آموزان،  میتواند بر تفكر آنان اثر مطلوبی بگذارد و آنان را به ادامه كار ترغیب كند.  تدریس و استفاده از گفتارهای مثبت و همچنین تقسیم تكالیف به چند بخش ساده تر،  به دانش آموزان این اطمینان را می بخشد كه قابلیت و توانایی انجام تكالیف را دارند.  

 

 

 

 

كسب و تلفیق دانش :

امكان دارد برخی بر این باور باشند كه یادگیری ،  فرآیند انفعالی دریافت اطلاعات است.  از این چشم انداز،  تدریس را باید فرآیند انتقال دانسته ها به یادگیرندگان تعریف كرد.  در چنین فرآیندی،  معلم از دانش آموزی به دانش آموز دیگر سر می زند و ذهن یا مغز او را از اطلاعات مربوط به درس آكنده می كند.  وقتی یك درس به خوبی تدریس شد،  همه دانش آموزان دانشی همسان پیدا خواهد كرد.  اما،  دیدگاه جدیدی نیز درباره یادگیری به وجود آمده است.  این دیدگاه جدید بر مبنای تحقیقات و نظریه های روان شناسی شناختی بنا شده است.  روان شناسان شناختی یادگیری را فرآیند تعاملی ساخت معنا از سوی یادگیرنده می دانند.  ساخت معنا بر مبنای اطلاعات دریافتی از موقعیت های یادگیری و ایجاد ارتباط بین این اطلاعات با اطلاعات پیشین،  برای تولید دانشی جدید،  صورت می گیرد.  پیش دانسته ها و تجربه های قبلی ذخیره شده در حافظه بلند مدت،  می توانند در موقعیت جدید یادگیری به صورت تعاملی عمل كنند. 

 

 

 

 

 پیوند زدن دانش قبلی با آنچه می آموزیم،  از جمله فعالیت های فكری است كه هنگام كسب دانش جدید به كار گرفته می شود.  وقتی درك اولیه ای از اطلاعات داریم،  امكان شكل دهی به آنها فراهم می شود.  اما دریافت اولیه از اطلاعات،  به ندرت كاملاً درست یا كامل است،  از این رو،  برای درك و فهم درست و كامل اطلاعات،  باید بارها آنها را بررسی كرد،  بسط داد و كارایی آن ها را سنجید.  اگر یادگیرنده ای درگیر چنین فرآیندی نشود و شخصاً به سازماندهی اطلاعات و شكل دهی به فرایند یاد گیری نپردازد،  درك  و فهم او غالباً ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند.  روشن است كه پیوند دادن پیش دانسته ها با اطلاعات جدید كافی نیست.  یادگیری اثربخش،  نیاز به تحلیل عمیق تر اطلاعات جدید دارد و تحلیل اطلاعات جدید،  امكان سازماندهی آن ها را به وجود می آورد.  سرانجام آن كه،  دریافت و تلفیق (درهم تنیدن) ابتكاری دانسته ها و درونی كردن اطلاعات،  شیوه ایست كه كاربرد اطلاعات را در مواقع مورد نیاز آسان تر می سازد.  

 

 

 

پس،  كسب و در هم تنیدن دانش،  كابرد پیش دانسته ها برای معنا دار كردن اطلاعات جدید و جذب اطلاعات برای ایجاد امكان كاربرد نسبتاً‌ ساده اطلاعات را در بر می گیرد.  

هر یاد گیرنده،  دست كم به دو نوع دانش دست می یابد.  یكی دانشی بیانی و دیگری دانش روشی.  دانش بیانی ناظر به چیزهایی است كه یادگیرنده می داند یا می فهمد و دانش روشی،  مربوط به چیزهایی است كه یادگیرنده قادر به انجام یا كاربرد آنهاست.  مراحل دانش بیانی و آنچه برای موفقیت یادگیرنده ضرورت دارد،  عبارتند از ساختن معنا (معنا سازی)،  سازماندهی و ذخیره سازی اطلاعات.  شیوه های معنا سازی ناظرند بر وا داشتن یادگیرنده به تجربه محتوا با استفاده از حواس خود كه روشن می كند آنچه را یادگیرنده می داند یا می خواهد بداند و آنچه را یاد گرفته است،  روشن می كند.  سازمان دهنده های گرافیكی و انواع نمودارهای تصویری،  روش های مناسبی هستند كه دانش آموزان می توانند به كمك آنها دانسته های خود را سازماندهی كنند.  استفاده از انواع یاد یارها برای ذخیره سازی دانش،  سبب می شود دانش آموزان اطلاعات را به ساده ترین وجه به یاد بسپارند.  مراحل كسب و تلفیق دانش روشی در برگیرنده ساخت الگوها، ‌ شكل دهی و درونی سازی است.  

 

 

 

 

اصلاح و بسط دانش:

دانش به صورت ایستا باقی نمی ماند،  حتی زمانیكه آن را تا سر حد تسلط می آموزیم.  اگر فرایند یادگیری را ادامه دهیم،  آنچه را كه می دانیم اصلاح می كنیم و بسط می دهیم.  یادگیرندگان باید بدانند كه دانش جدید به آنها كمك می كند بیش تر از پیش درك كنند،  ارتباطات جدیدی به وجود آورند معناهای جدیدی بیافریند.  به بینش جدیدی برسند و كژ فهمی هایشان را روشن و اصلاح سازند.  این نوع دانش تا حدودی از نظر ماهیتی پیچیده است.  هشت فرایند استدلالی پیچیده زیر در بعد سوم یادگیری مورد توجه هستند:  مقایسه كردن،  طبقه بندی كردن ،  انتزاع كردن،  استدلال استقرایی، استدلال قیاسی،  جلب حمایت ،  تحلیل شیوه جلب حمایت ،  تحلیل چشم اندازها .  درك و فهم یك موضوع به داشتن تجربه یا تجربه هایی در حافظه بلند مدت بستگی دارد كه در تعامل با اطلاعات جدید عرضه شده در موقعیت یادگیری قرار می گیرد.  ارتباط دادن پیش دانسته ها با آنچه قصد داریم بیاموزیم،  اولین نوع تفكری است كه هنگام كسب دانش جدید انجام می دهیم.  یادگیری در یك جا ثابت نمی ماند،  یعنی ماهیتی پویا دارد.  آن گاه كه فهم اولیه ای از اطلاعات پیدا می كنیم به ناچار باید به آن شكل بدهیم.  تخمین اهمیت این جنبه از یادگیری دشوار است.  درك و فهم اولیه ما از یك مفهوم یا فرایند به ندرت پیش می آید كه كامل و صحیح باشد.  به همین خاطر ما باید بارها آن مفهوم یا فرآیند را بررسی كنیم از زاویه های متفاوتی به آن بنگریم به شرح و بسط آن بپردازیم و كارآیی ناكارامدیش را مشخص سازیم.  اگر یادگیرندگان مشخصاً در چنین سازماندهی و شكل دهی فرایند درگیر نشوند درك و فهم آنان ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند. 

 

 

 

 

 

كاربرد معنادار دانش :

دانشی را كسب می كنیم و مهارتی را در خود می پروانیم تا آن را به كار ببریم نوع تفكری كه برای كاربرد دانش نیاز داریم با نوع تفكر مورد نیاز برای اصلاح و بسط دانش ارتباط نزدیكی دارد كاربرد معنا دار دانش تفكری را می طلبد كه در طول زمان بسط یافته و دانش آموز به آن جهت داده باشد.  همچنین بر مسائل یا اموری واقعی متمركز شده باشد.  تكالیفی وجود دارند كه دانش آموز را در فراسوی آنچه به طور معمول انجام می دهد به چالش می كشند.  چنین چالشی،  زمینه را برای یادگیری عمیق تر آماده می سازد.  دانش آموزانی یافت می شوند كه فقط به تكمیل تكلیف تعیین شده می پردازند.  اما اگر تكلیف برای دانش آموز معنا دار باشد با انگیزه بیشتری به انجام آن می پردازد.  معلمان زمانی می توانند دانش آموزان را با تكالیف درگیر سازند كه آنها تا حدودی احساس كنند تكالیف تعیین شده با زندگی واقعیشان ارتباط دارد.  شش فرایند استدلالی زیر برای بعد چهارم یادگیری یعنی كاربرد معنادار دانش در نظر گرفته شده است:

 

تصمیم گیری ، حل مساله،  ابداع ، جستار تجربی / بررسی تجربی،  بررسی نظری ،  تحلیل سیستم دانشی كه یادگیرندگان به كار می برند می تواند بیانی یا روشی باشد زمانی كه دانش آموز با كاربرد این نوع دانش روبروست،  باید پیش دانسته خود را جست و جو كند.  او باید بتواند آموخته های خود از برنامه درسی را به كار برد و نشان دهد كه به موضوع تدریس شده تسلط یافته است.  

 

 

 

 

 

عادت های ذهنی :

 عادت های ذهنی ما بر هر كاری كه انجام می دهیم،  اثر می گذارند.  عادت های نامطلوب ذهنی سبب یادگیری ضعیف می شوند.  حتی یادگیرندگان ماهر هم اگر به پرورش عادت های ذهنی مطلوب در خود نپرداخته باشند،  چندان موفق نخواهند بود.  عادت های ذهنی زمینه فرایند یادگیری را  می سازند.  اگر دانش آموزان عادت های ذهنی خلاقانه ای داشته باشند،  هنگام مواجهه با تكالیف،  درس را بیش از پیش یاد می گیرند.  عادت های ذهنی پرورش یافته به یادگیرهای آتی دانش آموزان هم كمك می كنند،  زیرا آنان خواسته یا نخواسته به موقعیت های گوناگونی بر می خورند.  عادت های ذهنی خلاق و ثمر بخش دانش آموزان را یاری می كنند.  قابلیت مطلوب خود را افزایش دهند و به یادگیرنده ای مادام العمر تبدیل شوند.  عامل بسیار مهم در ارتقای عادت های ذهنی ثمر بخش،  وجود كلاس های درس با فضای روانی مثبت و محیطی ایمن و راحت است.  بنابراین از وظایف معلمان است كه زمینه پرورش عادت های ذهنی ثمربخش را فراهم می سازند.  اگر معلم،  مهارت های تفكر انتقادی،  مهارت های تفكر خلاق و مهارت های تفكر خود نظم جویانه را در دانش آموزان پرورش دهد،  در واقع عادت های ذهنی مطلوبی را در آنها ایجاد كرده است.  

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم

مبانی نظری در زمینه یادگیری مادام العمر

2-2-3- یادگیری مادام العمر 22

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 22

2-2-3-2- رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 28

2-2-3-3- سبک های یادگیری 32

2-2-3-4-یادگیری زدایی 38

جدول (2-3) انواع یادگیری زدایی 41

2-2-3-5- تعریف یادگیری مادام العمر 41

2-2-3-6-مقایسه مدل یادگیری مادام العمر با یادگیری سنتی 45

جدول (2-5) مقایسه بین مدل یادگیری مادام العمر و یادگیری سنتی 45

2-2-3-7-ویژگی های یادگیری مادام العمر 46

2-2-3-8-شایستگی های مورد نیاز یادگیری مادام العمر در دانشجویان 47

2-2-3-9-ابعاد یادگیری مادام العمر 48

2-2-3-9-1-خود مدیریتی 48

2-2-3-9-2-یادگیری چگونه یادگیری 50

2-2-3-9-3-ابتکار و نوآوری 52

شکل شماره‌ی (2-4): یادگیری مادام العمر برای نوآوری اقتباس از (ریجو،  2008) 52

2-2-3-9-4-قابلیت جمع آوری اطلاعات 52

2-2-9-3-5-قابلیت تصمیم‌گیری 56

2-2-3-9-6- یادگیری خود تنظیمی 57

2-2-3-9-7-خود کنترلی 58

2-2-3-10- نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر 60

2-4-پژوهش‌های کاربردی 66

2-4-2:پیشینه پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر 67

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 67

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 67

2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 69

منابع 73

منابع فارسی 73

منابع انگلیسی 79

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 2 پیشینه مدیریت دانش تاریخچه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش چارچوب نظری مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش…

تشریح قانون حاکم بر موافقت نامه های داوری بین المللی

تشریح قانون حاکم بر موافقت نامه های داوری بین المللی موافقت نامه های داوری موافقت نامه های داوری بین المللی قانون حاکم بر موافقت نامه های داوری بین المللی پایان نامه موافقت نامه های داوری بین المللی قانون حاکم بر…

مسئولیت کیفری پزشک در قانون مجازات اسلامی جدید

مسئولیت کیفری پزشک در قانون مجازات اسلامی جدید مسئولیت کیفری پزشکان مسئولیت جزایی پزشک مبانی فقهی مسئولیت پزشکان شرایط مسئولیت کیفری پزشک مسئولیت کیفری و مدنی پزشک مسئولیت کیفری پزشکان در حقوق ایران مسئولیت کیفری پزشک در قانون مجازات جدید…

ارزیابی عملکرد و کارایی و بررسی مدلها و چگونگی اندازه گیری آنها

ارزیابی عملکرد و کارایی و بررسی مدلها و چگونگی اندازه گیری آنها مدل های ارزیابی عملکرد روش های اندازه گیری کارایی مقایسه سیستم های ارزیابی عملکرد مدل های ارزیابی عملکرد سازمان مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان انواع مدل های ارزیابی…

پایان نامه نقش اسب در شاهنامه ی فردوسی

پایان نامه نقش اسب در شاهنامه ی فردوسی فردوسی اسب نام و صفات اسب اصطلاحات تشبیهات و استعارات همراه اسب شاهنامه فردوسی پایان نامه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی فارسی رفتن به سایت اصلی   که در آن به…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی بازاریابی داخلی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی بازاریابی داخلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی داخلی مبانی نظری بازاریابی داخلی پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی پیشینه داخلی بازاریابی داخلی پیشینه خارجی بازاریابی داخلی پیشینه پژوهش بازاریابی داخلی پیشینه نظری بازاریابی داخلی…

پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون 2003 با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون 2003 با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : انواع پرسشنامه تاب آوری پرسشنامه تاب آوری نوجوانان پرسشنامه استاندارد تاب آوری تاب آوری کونور و دیویدسون مقیاس تاب آوری کونور و دیویدسون مولفه…

شناسایی کاراکترهای دستنویس، برپایه شبکه LVQ

شناسایی کاراکترهای دستنویس، برپایه شبکه LVQ شبکه LVQ شبکه های عصبی تشخیص کاراکترهای دستنویس شناسایی کاراکترهای دستنویس، برپایه شبکه LVQ دانلود پروژه درس شبکه های عصبی دانلود سمینار کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار دانلود سمینار ارشد نرم افزار رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری پیشینه فساد اداری تاریخچه فساد اداری تاریخچه فساد اداری در ایران تاریخچه فساد اداری در جهان تاریخچه ی فساد اداری مبانی نظری فساد اداری دانلود مبانی نظری فساد اداری پیشینه تحقیق در مورد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی شغلی 52 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی شغلی 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دلبستگی شغلی مبانی نظری دلبستگی شغلی پیشینه تحقیق دلبستگی شغلی پیشینه داخلی دلبستگی شغلی پیشینه خارجی دلبستگی شغلی پیشینه پژوهش دلبستگی شغلی پیشینه نظری…

ماشین بینایی،تصویر برداری دیجیتالی و طراحی و پیاده سازی ماشین مسیر یاب

ماشین بینایی،تصویر برداری دیجیتالی و طراحی و پیاده سازی ماشین مسیر یاب موتور پله ای ماشین بینایی میکروکنترلر ۸۰۵۱ تصویر برداری دیجیتالی طراحی و پیاده سازی ماشین مسیر یاب آشنایی با ماشین بینایی و تصویر برداری دیجیتالی ماشین بینایی،تصویر برداری…

توازن بار در محاسبات ابری و نحوه معماری لایه ها در آن

توازن بار در محاسبات ابری و نحوه معماری لایه ها در آن توازن بار در محاسبات ابری توازن بار در رایانش ابری pdf توازن بار در ابرهای محاسباتی توازن بار چیست توازن بار در محیط محاسبات ابری الگوریتم توازن بار…

ایمنی در شرکت ایران خودرو

ایمنی در شرکت ایران خودرو اصول ایمنی ارزیابی ریسك شركت ایران خودرو طبقه بندی خطرات سیستم اعلام حریق ایمنی در شرکت ایران خودرو سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina خرید پایان نامه رشته صنایع…

بررسی و تحلیل آثار فناوری اطلاعات بر روی بازرگانی خارجی جمهوری اسلامی ایران

بررسی و تحلیل آثار فناوری اطلاعات بر روی بازرگانی خارجی جمهوری اسلامی ایران فناوری اطلاعات تجارت الكترونیكی تجارت الكترونیكی در بازرگانی خارجی ایران دانلود پایان نامه تاثیر آی تی بر روی بازرگانی خارجی ایران بررسی و تحلیل آثار فناوری اطلاعات…

تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن و بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی

تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن و بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی نظریه های تنوع فرهنگی مشارکت اجتماعی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی بررسی مهارت های مشارکت اجتماعی…

مفهوم رتبه بندی شرکتهای بیمه در ایران، دلایل و ضرورتها و بررسی مشکلات اجرایی در آنها

مفهوم رتبه بندی شرکتهای بیمه در ایران، دلایل و ضرورتها و بررسی مشکلات اجرایی در آنها رتبه بندی در صنعت بیمه متدولوژي رتبه بندي شركت هاي بيمه مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه دلایل و ضرورت رتبه بندی…

پاورپوینت دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا

پاورپوینت دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا پاورپوینت دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا تحقیق دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا تنظیم دما…

پاورپوینت بررسی نیروگاه و سلول‌های خورشیدی

پاورپوینت بررسی نیروگاه و سلول‌های خورشیدی پاورپوینت بررسی نیروگاه و سلول‌های خورشیدی بررسی نیروگاه و سلول‌های خورشیدی نیروگاه و سلول‌های خورشیدی تاریخچه انرژی خورشیدی سلول‌های خورشیدی انرژی خورشیدی کاربردهای سلولهای خوشیدی معایب سلول‌های خورشیدی مزایای سلولهای خورشیدی کاربردهای انرژی خورشید…

پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش

پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش دانلود رایگان پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش تدوین استراتژیهای مدیریت دانش تعریف دانش مديريت استراتژيک دانش برنامه ريزي استراتژيک مديريت دانش ارتباط مفاهیم مدیریت استراتژیک دانش مديريت دانش و مزيت…

پاورپوینت آشنایی با معماری ایرانی اسلامی

پاورپوینت آشنایی با معماری ایرانی اسلامی پاورپوینت آشنایی با معماری ایرانی اسلامی معماری ایرانی اسلامی تحقیق معماری ایرانی اسلامی آشنایی با معماری ایرانی اسلامی ویژگی های معماری اسلامی معماری ایران بعد از ورود اسلام شیوه خراسانی شیوه رازی شیوه آذری…

رویکردهای نظری، روانشناسی و اجتماعی به مفهوم هویت

رویکردهای نظری، روانشناسی و اجتماعی به مفهوم هویت کلمات کلیدی : هویت زن در اسلام هویت زن در قران کریم شخصيت انسان در قرآن رویکردهای نظری هویت رویکردهای روانشناسی هویت رویکردهای اجتماعی هویت پایان نامه هویت زنان رفتن به سایت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 3

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 3 مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین دانلود مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین دانلود پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین ادبیات نظری مدیریت زنجیره تامین فصل دوم پایان نامه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری در دختران

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری در دختران مبانی نظری پرخاشگری پیشینه پرخاشگری دانلود مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری ادبیات نظری پرخاشگری فصل دوم پایان نامه پرخاشگری مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری ادبیات و مبانی نظری پرخاشگری رفتن…

بررسی استاندارد رمزنگاری پیشرفته در كارتهای هوشمند

بررسی استاندارد رمزنگاری پیشرفته در كارتهای هوشمند الگوریتم AES استاندارد رمزنگاری پیشرفته طراحی كارتهای هوشمند رمز نگاری کارت های هوشمند پیاده سازی الگوریتم استاندارد رمزنگاری پیشرفته الگوریتم AES در انواع كارت های هوشمند شناخت انواع حملات رایج كارتهای هوشمند الگوریتم…

پرسشنامه ابراز وجود شرینگ 1980 با روایی و پایایی معتبر

پرسشنامه ابراز وجود شرینگ 1980 با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه ابراز وجود پرسشنامه ابراز وجود کودکان دانلود پرسشنامه ابراز وجود پرسشنامه ابراز وجود شرینگ دانلود پرسشنامه ابراز وجود شرینگ پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان پرسشنامه ابراز…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *