پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

پروپوزال ارزیابی عملکرد
پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی
پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان
پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis
پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن
ارزیابی عملکرد بیمه با استفاده از روش تلفیقی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته بیمه

پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

 

 

 

هدف از این پژوهش ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد.

 

 

 

فرآيند تحقيق:تحقیق حاضر تحت عنوان رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS می باشد. این پژوهش درصدد شناسایی و مقایسه عوامل مؤثر بر رتبه بندی شعب شرکت های بیمه می باشد. در مراحل اولیّه مطالعه و تحقیقات انجام گرفته پس از شناسائی شاخص های ارزیابی عملکرد در زمینه رتبه بندی شعب شرکت های بیمه، انواع مدل های ارزیابی عملکرد مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با جمع بندی مدل های مطرح در پیشینه تحقیق و به خصوص با الهام از ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) مدل رتبه بندی شعب بیمه ای ارائه گردید. این مدل شامل چهار بعد اصلی مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری می باشد، که شاخص ها در هر یک از ابعاد دسته بندی گردیدند. سپس در این مطالعه محقّق با استفاده از اسناد آماری و پرسشنامه میزان اهمیّت شاخص ها و ابعاد مدل را با استفاده از نظر خبرگان مورد سنجش قرار داده و در نهایت با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه پرداخته شد. در نهایت با استفاده از آزمون های آماری مناسب به بررسی فرضیه های پژوهش پرداخته شد و نتایج ذیل حاصل گردید.

 

 

 

 

مدل ارزیابی عملکرد متوازن

یکی از مدل های بسیار مطرح و رایج در دو دهة اخیر در این زمینه، مدل ارزیابی عملکرد متوازن می باشد. در این مدل بر خلاف روش های سنتی که تنها بر روی شاخص های مالی شرکت ها تمرکز می کردند، سایر ابعاد عملکردی شرکت ها؛ همچون، مشتریان، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری را نیز مد نظر قرار داده و به دیگر سخن به ارزیابی متوازنی از عملکرد شرکت ها می پردازد. استفاده از این مدل در صنعت بیمه می تواند رویکرد جامع و متوازنی را نسبت به ارزیابی شرکت ها، شعب و نمایندگی های مختلف، مطرح در این حوزه داشته باشد. از آنجا که عملکرد شعب مختلف یک شرکت بیمه ای برای هر شرکتی بسیار حائز اهمیّت است، استفاده از این مدل برای بررسی عملکرد شعب و شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد شعب شرکت های بیمه بسیار حائز اهمیّت می باشد و با توجه به اینکه در حال حاضر عملکرد شرکت های بیمه در شعب و دفاتر خود به سبک سال های گذشته یکنواخت بوده و هیچگونه نوآوری و تحرکی در جهت ترغیب مردم به استفاده از خدمات بیمه ای موجود انجام نگرفته است و همچنان شرکت های بیمه به سان گذشته مشغول به فعالیت می باشند، ضرورت دارد تا با ارائه و ابداع یک نوع مدل یا روش، کار را به سمت پیشرفته تر هدایت نمود، به نحوی که بتوان در فاصله کوتاهی آثار و مزایای آنرا مشاهده نمود. ضمن آنکه با توجه به وجود مراکز علمی و دانشگاهی گسترده در سطح کشور به ویژه پژوهشکده بیمه مرکزی، صنعت بیمه سال های قبل می بایست به این مهم نائل می گردید. بدون شک رتبه بندی و مقایسه عملکرد شعب مختلف شرکت های بیمه موجب رقابت بیشتر بین شعب و در نتیجه افزایش کارآئی و اثربخشی نهایی شرکت خواهد شد.

 

 

جهت ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه پس از بررسی مدل های متنوع ارزیابی عملکرد، مدل ارزیابی عملکرد متوازن، به عنوان چارچوب تحقیق در نظر گرفته شد. در شروع کار تحقیق، شاخص های کلیدی عملکرد شناسایی و به تأیید نهایی از نظر مدیران، کارشناسان و خبرگان صنعت بیمه رسانده شدند و بعد از آن اطلاعات مربوط به هر یک از شاخص ها جمع آوری گردید. در ادامه با استفاده از نظرات خبرگان  و کارشناسان از طریق وزن دهی به شاخص ها، درجه اهمیّت و اولویت هر یک از آنها تعیین و مدل پیشنهادی و کاربردی در راستای وصول به شاخص های مناسب برای رتبه بندی شعب شرکت های بیمه  ارائه گردید.

 

 

 

 

تکنیک رتبه بندی  TOPSIS: 

تکنیک TOPSIS یا روش رتبه بندی از طریق سنجش با راه حل ایده آل، از شیوه های کلاسیک در زمینه تصمیم گیری با معیارهای چندگانه (کمّی و کیفی) است که در سال 1981 میلادی توسط هوانگ‎ و يون  ابداع گرديد. این تکنیک، روش مناسبی برای اولویت بندی بر اساس نزدیکی به جواب ایده آل می باشد. در اين روش m گزينه بوسيله n شاخص مورد ارزيابي قرار مي‎گيرند و هر مسأله را مي‎توان به عنوان يك سيستم هندسي شامل m نقطه در يك فضاي n بعدي در نظر گرفت. اساس این روش بر این مفهوم بنا شده که گزینه انتخاب شده باید کمترین فاصله را از راه حل (جواب) ایده آل مثبت  ( بهترين حالت ممكن، ) و بیشترین فاصله را از راه حل ایده آل منفی  (بدترين حالت ممكن،  ) داشته باشد.

 

از جمله مزایای این روش این است که در شرایطی که بعضی از معیارهای تصمیم گیری از نوع هزینه و هدف کاهش هزینه باشد و بعضی از معیارهای از نوع سود و هدف افزایش سود باشد، این روش به آسانی جواب ایده آلی را که ترکیبی از بهترین مقادیر دستیابی به همه معیارها می باشد، پیدا می کند.در فرآیند تصمیم گیری TOPSIS کلاسیک، رتبه ها و وزن های هر معیار مقادیر قطعی هستند. واقیت زیربنایی اين شیوه تصمیم گیری این است كه مطلوبيت هر شاخص باید به طور يكنواخت افزايشي و يا كاهشي باشد که در آن صورت بهترین مقدار از یک معیار نشان دهندة ایده آل مثبت و بدترین مقدار نشان دهندة ایده آل منفی است. TOPSIS فواصل را به طور همزمان از بهترین و بدترین جواب با توجه به نزدیکی نسبی به جواب بهینه در نظر می گیرد و اطلاعات اصلی معیارها را با توجه به وزن آن ها مورد توجه قرار می دهد. جواب وابسته به وزنی است که به وسیله تصمیم گیرنده به معیارها داده می شود. این روش در ضمن یافتن جواب، سایر پیشنهادات را نیز به ترتیب اولویت مرتب می کند (آذر و رجب زاده، 1381، ص 128-126).

 

 

 

چکیده:
با توجه به تأثیر بسیار بالای صنعت بیمه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد در شرکت های بیمه ای از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه شرکت های بیمه از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت بسیار گسترده می باشند لذا نیاز به کنترل و ارزیابی عملکرد در آنها مضاعف می گردد. از این رو ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقایسه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد شعب می باشد. امروزه مسأله اساسی جهت ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه و یا مؤسساتی که دارای بخش های متعدد و شعب فراوان می باشند، این است که تاکنون روش ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر در این خصوص ارائه نگردیده است؛ لذا این پژوهش بر آن است که با الهام گرفتن از مدل کارت امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه طراحی کرده و سپس به رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بپردازد. 

 

 

 

بدین منظور از طریق مطالعه اسنادی و مصاحبه با خبرگان، کارشناسان و مدیران صنعت بیمه، مؤثرترین شاخص های عملکردی شناسایی و به طور کلی در قالب یازده معیار و 48 شاخص در چهار حوزه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری طبقه بندی گردیده است. سپس از طریق پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان و نیز استفاده از آزمون های آماری به کمک نرم افزار SPSS به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شد. نتایج حاکی از آن بود که مدل کارت امتیازی متوازن و هر یک از ابعاد چهارگانه مدل در ارزیابی شعب بیمه کارآفرین از اهمیّت معناداری برخوردار می باشد و با استفاده از آزمون فریدمن مشخص گردید که ابعاد مدل کارت امتیازی متوازن در صنعت بیمه از اهمیّت یکسانی برخوردار می باشند. در نهایت نیز با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در شهرستان های کاشان، همدان و اصفهان در سال های 1389 و 1390 پرداخته شد.

 

 

 

 

واژگان کلیدی:
رتبه بندی
تکنیک TOPSIS
ارزیابی عملکرد
کارت امتیازی متوازن
شعب شرکت های بیمه

 

 

 

 

 

مقدمه :

ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقاسیه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد این شعب می باشد، لذا تحقیق حاضر بر آن است که جهت ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بر اساس عملکردشان به ارزیابی آنها بپردازد. بدین خاطر، جهت ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه پس از بررسی مدل های متنوع ارزیابی عملکرد، مدل ارزیابی عملکرد متوازن، به عنوان چارچوب تحقیق در نظر گرفته شد. در شروع کار تحقیق، شاخص های کلیدی عملکرد شناسایی و به تأیید نهایی از نظر مدیران، کارشناسان و خبرگان صنعت بیمه رسانده شدند و بعد از آن اطلاعات مربوط به هر یک از شاخص ها جمع آوری گردید.

 

 

 

 در ادامه با استفاده از نظرات خبرگان  و کارشناسان از طریق وزن دهی به شاخص ها، درجه اهمیّت و اولویت هر یک از آنها تعیین و مدل پیشنهادی و کاربردی در راستای وصول به شاخص های مناسب برای رتبه بندی شعب شرکت های بیمه  ارائه گردید. در پایان جهت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه از تکنیک TOPSIS استفاده گردید. بنابراین فرآیند کلی تحقیق حاضر از 3 مرحلة مرور ادبیات، جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات تشکیل شده است که شامل؛ تعریف مسأله، بررسی مدل های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل ارزیابی عملکرد متوازن، استخراج شاخص های عملکردی، تأیید نهایی شاخص ها و جمع آوری اطلاعات، تعیین درجه اهمیّت معیارها و شاخص های عملکردی (اولویت بندی شاخص ها)، طراحی مدل مناسب ارزیابی عملکرد، در نهایت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه ای (اجرای مدل) می باشد. لازم به ذکر است که مدل پیشنهادی با الهام گرفتن از مدل ارزیابی عملکرد متوازن، 48 شاخص در قالب 11 معیار  به تفکیک هر جنبه ارائه شده است. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده.1
فصل اوّل: کلیات تحقیق
1-1-    مقدمه.3
1-2-    تعریف مسأله.6
1-3-    ضرورت تحقیق.8
1-4-    سؤالات تحقیق9
1-5-    فرضیات تحقیق.10
1-6-    اهداف تحقیق.10
1-7-    استفاده کنندگان از نتایج تحقیق11
1-8-    روش تحقیق.12
1-9-    قلمرو تحقیق12
1-9-1- قلمرو موضوعی12
1-9-2- قلمرو مکانی13
1-9-3- قلمرو زمانی13
1-10-    روش تجزیه و تحلیل داده ها 13
1-11-    محدودیت های تحقیق14
1-12-    سوابق موضوع14
1-13-    شرح واژگان كليدي16

3-1- مقدمه156
3-2- روش شناسی تحقیق.157
3-3- جامعه آماری159
3-4- نمونه و روش نمونه گیری159
3-5- ابزار تحقیق161
3-6- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری.162
3-6-1- روايي ابزار اندازه گيري.162
3-6-2- پايايي (قابليت اعتماد) ابزار اندازه گيري.163
3-7- تکنیک های تجزیه و تحلیل داده ها165
3-7-1- تکنیک رتبه بندی TOPSIS166
3-7-2- مراحل TOPSIS167

منابع
 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیات مدیره 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیات مدیره 57 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هیات مدیره پیشینه تحقیق هیات مدیره پیشینه داخلی هیات مدیره پیشینه خارجی هیات مدیره پیشینه پژوهش هیات مدیره فصل دوم پایان نامه هیات مدیره مبانی نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 17

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 17 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی

بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی زیبایی سفالینه های شوش نقوش و نگاره های ظروف دانلود پایان نامه رشته هنر و گرافیک بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی بررسی زیبایی سفالینه های شوش دانلود پایان نامه هنر و…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بلوغ سازمانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بلوغ سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بلوغ سازمانی مبانی نظری بلوغ سازمانی پیشینه تحقیق بلوغ سازمانی پیشینه داخلی بلوغ سازمانی پیشینه خارجی بلوغ سازمانی پیشینه پژوهش بلوغ سازمانی پیشینه نظری بلوغ سازمانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی در ورزشکاران

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی در ورزشکاران مبانی نظری سرسختی ذهنی ادبیات نظری سرسختی ذهنی چارچوب نظری سرسختی ذهنی فصل دوم پایان نامه سرسختی ذهنی دانلود مبانی نظری سرسختی ذهنی پیشینه سرسختی ذهنی پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی پیشینه…

بررسی میزان و علل شركت و مشكلات عدم شركت دانش آموزان در فعالیتهای ورزشی فوق برنامه

بررسی میزان و علل شركت و مشكلات عدم شركت دانش آموزان در فعالیتهای ورزشی فوق برنامه فعالیتهای ورزشی فعالیتهای ورزشی بیرون از مدرسه فعالیتهای ورزشی دانش آموزان فعالیتهای ورزشی فوق برنامه فعالیتهای ورزشی خارج از مدرسه علل شركت دانش آموزان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرات ورزی 37 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرات ورزی 37 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه جرات ورزی مبانی نظری جرات ورزی پیشینه تحقیق جرات ورزی پیشینه داخلی جرات ورزی پیشینه خارجی جرات ورزی پیشینه پژوهش جرات ورزی پیشینه نظری…

میكروکنترلر Atmega 16

میكروکنترلر Atmega 16 دانلود مقالات رشته الكترونیك دانلود مقالات الكترونیك میكروکنترلر Atmega 16 میكروکنترلر دانلود مقاله میكروکنترلر Atmega 16 معماری AVR RISC رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله مهندسی الکترونیک میكروکنترلر Atmega 16   خصوصیات  Atmega 16: ازمعماری AVR RISC…

پاورپوینت مدیریت فرآیند مشارکت سازمانی

پاورپوینت مدیریت فرآیند مشارکت سازمانی پاورپوینت مدیریت فرآیند مشارکت سازمانی نقاط تمرکز بر سازمان موفق فرآيند رشد در انسان مشارکت کارکنان تیم و تیم سازی فواید مشارکت راه های مشارکت مزایای مشارکت کارکنان سهیم نمودن کارکنان شرایط اجرای مشارکت ضرورت…

شناسایی ابعاد مختلف پدیده پولشویی و بررسی موشکافانه آثار آن

شناسایی ابعاد مختلف پدیده پولشویی و بررسی موشکافانه آثار آن کلمات کلیدی : پایان نامه پولشویی آثار اقتصادی پولشویی تاثیر پولشویی بر مصرف دانلود پایان نامه پولشویی پایان نامه پولشویی در ایران ابعاد مختلف پدیده پولشویی آثار اجتماعی و سیاسی…

مبانی نظری رابطه شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در سایت های کالاهای مصرفی

مبانی نظری رابطه شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در سایت های کالاهای مصرفی کلمات کلیدی : مبانی نظری شبکه های اجتماعی افزایش اعتماد خریداران اینترنتی عوامل موثر در رفتار مصرف کننده فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده…

پرسشنامه ارزیابی فرآیند آموزش کارکنان براساس استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ ISO

پرسشنامه ارزیابی فرآیند آموزش کارکنان براساس استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ ISO پرسشنامه آموزش کارکنان پرسشنامه فرآیند آموزش کارکنان پرسشنامه ارزیابی فرآیند آموزش کارکنان پرسشنامه ارزیابی فرآیند آموزش کارکنان در شرکت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت پرسشنامه استاندارد ارزیابی فرآیند آموزش…

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند با تاکید بر نگاه آکر

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند با تاکید بر نگاه آکر ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر ارزش‌گذاری برند برای مشتری مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند دانلود…

نقش و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ایران

نقش و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ایران بازارهای سرمایه بازارهای نوظهور نقدینگی و نهادهای مالی دانلود مقالات رشته اقتصاد دانلود مقالات اقتصاد نقش و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ایران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته اقتصاد نقش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک زیر آستانه ای

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک زیر آستانه ای مبانی نظری ادراک زیر آستانه ای ادبیات نظری ادراک زیر آستانه ای چارچوب نظری ادراک زیر آستانه ای فصل دوم پایان نامه ادراک زیر آستانه ای دانلود مبانی نظری ادراک زیر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب مبانی نظری تولید ناب دانلود مبانی نظری تولید ناب پیشینه تحقیق تولید ناب ادبیات نظری تولید ناب فصل دوم پایان نامه تولید ناب مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب ادبیات و مبانی…

بررسی نظریه های استرس و علل و منابع آن با تاکید بر نوجوانی

بررسی نظریه های استرس و علل و منابع آن با تاکید بر نوجوانی نظریه های استرس علل استرس منابع استرس عوامل ایجاد کننده استرس رویکردها و دیدگاه های مختلف در مورد استرس مقاله نظریه های استرس نظریه های مربوط به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقص بینایی 30 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقص بینایی 30 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقص بینایی مبانی نظری نقص بینایی پیشینه تحقیق نقص بینایی پیشینه داخلی نقص بینایی پیشینه خارجی نقص بینایی پیشینه پژوهش نقص بینایی پیشینه نظری…

ارزش در معرض خطر و بازدهی‌های حدی در بازار سکه بهار آزادی و بازار سهام در ایران

ارزش در معرض خطر و بازدهی‌های حدی در بازار سکه بهار آزادی و بازار سهام در ایران ارزش در معرض خطر بازدهی‌های حدی بازار سکه بهار آزادی بازار سهام در ایران تئوری ارزش حدی پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی کارکنان کلمات کلیدی : مبانی نظری فرسودگی شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری فرسودگی شغلی کارکنان پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی کارکنان دانلود پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی کارکنان پیشینه داخلی فرسودگی شغلی کارکنان پیشینه خارجی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد زناشویی 47 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد زناشویی 47 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعهد زناشویی مبانی نظری تعهد زناشویی پیشینه تحقیق تعهد زناشویی پیشینه داخلی تعهد زناشویی پیشینه خارجی تعهد زناشویی پیشینه پژوهش تعهد زناشویی پیشینه نظری…

بررسی شرایط اختصاصی انتقال سهام در شرکتهای تعاونی

بررسی شرایط اختصاصی انتقال سهام در شرکتهای تعاونی انتقال حقوق ناشی ازسهم انتقال اختیاری و قهری سهام جنبه های مادی و غیرمادی سهم ماهیت حقوقی انتقال سهم شرایط اختصاصی انتقال سهام در شركت ‏های تعاونی دانلود تخقیق انتقال سهام انتقال…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی روان شناختی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی روان شناختی مبانی نظری بهزیستی روان شناختی پیشینه بهزیستی روان شناختی دانلود مبانی نظری بهزیستی روان شناختی پیشینه تحقیق بهزیستی روان شناختی ادبیات نظری بهزیستی روان شناختی فصل دوم پایان نامه بهزیستی روان شناختی…

یادگیری سازمانی و مهارتهای یادگیری در سازمان و موانع یادگیری در آن

یادگیری سازمانی و مهارتهای یادگیری در سازمان و موانع یادگیری در آن یادگیری سازمانی معماری سازمان یادگیرنده تئوری ها و مدل های سازمان یادگیرنده تشریح مولفه های یادگیری سازمانی توپولوژی رویكردهای مطالعه در حوزه یادگیری سازمانی پایان نامه یادگیری سازمانی…

انتخاب رله های واسط در شبکه های بی سیم چند پرشی

انتخاب رله های واسط در شبکه های بی سیم چند پرشی کنترل توان رله الکتریکی تخصیص توان شبکه توزیع شبکه بیسیم دانلود پایان نامه رله های واسط شبکه های بی سیم شبکه های بی سیم چند پرشی انتخاب رله های…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *